• Sol i sinne

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag tog ytterligare ett till test igårkväll som var så negativt som det kunde bli (kaffe och vatten i mängder!:)
    Tog ett direkt imorse med en fantastisk känsla i kroppen ändå: ( lite skadat test redan i förp)

Där var det! Ett rosa och fint streck!!
    Hade ett digitalt som jag bara var tvungen att ta, trots nykissad så lyckades jag klämma ut ngra droppar! =)

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SJUKT!!
    Vilken julklapp! Nu ska jag berätta för sambon för jag tror inte det finns något tvivel!? =)
    Han ska få en försenad farsdagsresent!

• Sol i sinne

TAAAACK!!
    Jag har nog inte fattat det än! =)
    Och karlskoken kommer inte hem än på ett tag. Jag som bara vill skrika ut det!

Första månaden med ÄL-stickor och det visade att jag hade ÄL c 1 hel vecka innan vad jag trodde i början!
    Nu sitter jag här med en stor upplaga av äl-test och grav-test, men det var det värt alla gånger! =)

• Sol i sinne
    Nikki GBG skrev 2011-11-18 10:42:07 följande:
    OJ FÖRLÅT! jag skrev visst till fel person Skäms skulle va till Sol i sinne
    Jag är på BIM-3 =)
  • Sol i sinne
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-18 11:02:16 följande:
    grattis SOLIS....kul att det kom ett "riktigt" plus i tråden igen...

Jag fortsätter kämpa med mina sprutor...gick lite bättre i går och jag fixar det nog men tillåter mig själv att gråta en skvätt för det känns faktikst bättre då.

Känner redan av aktivitet i äggstockarna så då blir man ju orolig att man blir överstimulerad- jag är ju inte den som söker läkare i första taget men nu måst jag ju vara extra försiktig så jag har journummret inom räckhåll hela tiden.

Ni andra.. kör hårt nurå så vi får massor av plus
    Tack snälla! =)

Fortsätt kämpa, snart är ni där!
  • Sol i sinne

Tack alla!!

Känns fortfarande ofattbart. Jag har bara sett alla plussat och jag har så gärna velat vara en av er, och nu är jag det. Hoppas bara att den lill* vill stanna i magen!

• Sol i sinne
    sweasmamma skrev 2011-11-20 20:00:43 följande:
    hoppas jag också .. testerna kommer nog imorgon eller tisdag ,ska börja testa direkt då =)

inget tjuvtest denna månaden heller =) jag ska faktiskt FÖRSÖKA hålla mig till 3 dagar innan bim ELLER invänta och se om den kommer ....kommer inte mensen så testar jag ! Man blir så besviken vid ALLA negativa test =)  
    Vi mös också på när jag trodde att jag INTE hade ÄL denna månad, utan en massa måsten!
    Och det visade sig att det var ÄL trots allt, och nu är jag gravid! =)
    Hoppas på samma för er!!
  • Sol i sinne

Jag älskar att se på denna bild, men samtidigt kan jag inte förstå nu att på BIM-3 såg jag ett "staaarkt" streck. Var även då jag plussade med CB digital. Det går åt rätt håll iaf. Så ni med svaga streck vill jag bara inbringa lite hopp; Ni ser vad som kan hända på ett par dagar. Livsomvälvande!! =)
    Stickan längst ner är från idag; BIM+1.
  • Sol i sinne
    Nikas skrev 2011-11-21 13:08:30 följande:
    Åh hoppas det är som du säger Pumann
    Med första barnet så fick jag en rosa flytning i v.6 tror jag att det var. Man blir såklart rädd, men idag är hon 3,5 år så det var inget annat än just en rosa flytning. Tror inte du behöver vara orolig!
  • Sol i sinne

Blomkruka:
    Jag plussade på BIM-3, och strecket var lika svagt BIM-2, liiite starkare på BIM-1 för att sedan vara lika starkt som kontrollstrecket på BIM dagen. Så jag lovar dig att du kommer att ha ett klart och tydligt streck imorgon, för du ÄR gravid, det är det ingen tvekan om! =) GRATTIS!!

• Sol i sinne

Nikas: Jag plussade rättså starkt på BIM-6 med första barnet, så jag tror jag är en riktig höghormonare!
    Min kompis fick negativt i v.6 (!) och positivt i v.7, så vi är alla grymt olika!

Sen kan det skilja en massa från en dag till en annan, det gjorde det för mig iaf. Testa imorgon och jag kan lova att du får ett starkt och fint streck. Lova att visa en bild då ;)

• Sol i sinne

Nikas: Har du lagt testen bredvid varandra?
    Kan du inte lägga ut en bild på din stegring?

Men är du nojig så ring BM, jag tror inte att det är någon fara utan bara att vi är alla olika. Vissa får inte superstarka streck helt enkelt.

• Sol i sinne

Puman: Sådär såg mina ut och vi mös på, och nu är jag gravid. Jag tror som någon skrev att alla får inte fullt utslag, och jag har aldrig fått lika starkt eller starkare utan ungefär som på din bild. Och visst hade jag ägglossning då!=)

Du märker ju sen när det börjar ebba ut..Då ser du din stegring mkt bättre.

• Sol i sinne
    sweasmamma skrev 2011-11-24 11:52:42 följande:
    japp cykel på 24 dagar ,men har ju räknat äl från dag 14 -16 som sagt..INTE dag 10-11
    Vi är EXAKT i samma sits!
    Jag har en cykel på 24 dagar, och du vet ju hela historien om att detta var första månaden med ÄL stickor och det visade STARKT ett par dagar tidigare än vad jag trodde. Så vi har missat ÄL varenda månad!
    Jag tror att du snart är gravid! =))
    ÄL-stickor är fan det bästa som finns, så ligg i idag! =)
  • Sol i sinne

Det var ju det jag sa, Nikas!!
    Plötsligt smäller det till och du får superstarka streck!!
    STORT GRATTIS!! =))

• Sol i sinne
    Helenmedh skrev 2011-11-26 20:02:17 följande:
    Och en till helt annan sak.Ni vet nervryck? Typ som man kan få i ögonlocket? Kan man få sånt i magen? Jag blev jätterädd idag när vi var på badhuset och magen började rycka, syntes utanpå som tusan. Helt sjukt.. Såg precis ut som sparkar,men det är helt omöjligt, haft mens och negativa stickor. AAA nu börjar det igen! Sjukt obehagligt.. 
    Jag drömde inatt att min mage fick såna ryckningar som syntes så väl! Vet inte om det hände på riktigt så att jag samtidigt började drömma om det..?
    Jag går snart in i v.6 så du kanske också är gravid? ;)

Annars så säger dom att ryckningar (iaf runt ögonen/ansiktet) tyder på vätskebrist, hoppas då ryckningar i magen tyder på graviditet! =)
  • Sol i sinne
    Nikas skrev 2011-11-27 08:19:45 följande:
    Ååhhh jobbigt att inte tjuvtesta redan va? :D

Här är jag i v. 4+6, har gått upp en strlk i bh och måste dra och köpa ny imorgon, får verkligen inte på mig någon hemma, sen måste jag köpa en nattbh så jag slipper vakna på nätterna av smärta i tuttarna :/ Underbara symtom! :D älskar dem så klart trots allt!
    Jag är också i v.4+6 och har fått enorma boobs! Det är nog bara mannen som gillar det! =)
    Själv smärtar det..Ajaj!
  • Sol i sinne
    Helenmedh skrev 2011-11-30 19:11:43 följande:
    Men vad är oddsen att olussa på bim+7 när man haft negativt? Och vad är oddsen att mensen bara har gett upp? Fattar ingenting. En kompis skämtade med mig igår när jag fyllde år och sa att jag blivit så gammal att jag kommit i klimakteriet. Haha.. Om hon bara visste liksom :-P
    En kompis till mig testade minus i v.5 OCH 6, men i v.7 fick hon plus på stickan! Så jag hoppas att så är fallet för dig! ;)
  • Sol i sinne
    BebisVagga skrev 2011-12-02 11:52:02 följande:

såhär såg mina tester ut förra grav..  så kanske inte konstigt att det e negativt på bim-4 när dem e så svaga på bim-2

på söndag e jag på bim-1 så då ska jag testa igen.. då ska det synas om det e något tycker jag
    Jag tänkte precis som dig; Att får jag inte plus på stickan på BIM-7 så blire inget. För det var så tidigt som jag plussade med dottern, nu är jag gravid i v.6 och denna gång fick jag ett svaaaaaagt streck på BIM-3 och BIM-2, alltså, det hade aldrig synts på BIM-6 eller -7 denna graviditet. Så det är grymt olika från gång till gång!
  • Sol i sinne

Trots att jag plussat och är snart i v.14 så är jag in här och följer er dagligen! =)

Ett säkert tecken på graviditet (för mig iaf), trots att det faktiskt inte är så roligt att ha, är MOLVÄRK! Som förra grav så fick jag det  1 vecka innan mens och det håller fortfarande i sig från dag till dag! Jag har inte gillat det eftersom man både hinner tänka det ena med det fjärde.. Tänk om, tank om..Men nu kan jag säga att det är ett bra tecken! =)

Och jag har trott jag har varit höghormonare. Plussade starkt på BIM-6 men bara svaaaaagt på BIM- 3 denna gång. Så otroligt olika! Och förrutom molvärken så hade jag inga symptom alls! Jag hade mer de månader jag var skengravid! =)

Vill med dessa ord bara peppa er!
    Man kan plussa utan symptom. Man kan plussa tidigt ena och sent andra grav.
    Håller tummarna att ni alla får ett fint plus snart! =)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester