• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lindis1974
    Squeezy skrev 2011-10-31 15:00:29 följande:
    Fast man lämnar ju ett graviditetstest på inskrivningen. Just för att slippa missförstånd och misstolkningar. :)
    Jag har aldrig behövt lämna grav.test på inskrivning dem 2 gånger jag jag varit gravid.
  • Squeezy
    Lindis1974 skrev 2011-10-31 15:07:13 följande:
    Jag har aldrig behövt lämna grav.test på inskrivning dem 2 gånger jag jag varit gravid.
    Du har väl lämnat urinprov på inskrivningen? Dom gör ett gravtest på den urinen.
  • lilaemma
    autumn skrev 2011-10-31 14:46:41 följande:
    Hej, var ett tag sen jag skrev härinne, men jag kikar in här allt som oftast...
    Mina tester  har bara blivit starkare och starkare och idag var jag på VUL,skulle vara 6+6 efter senaste mensen som jag hade 13 september.

Läkaren såg  2 st hinnsäckar, men ingenting i dom, och sa att jag  bara var i vecka 5 + 2 enligt vad han kunde mäta till.
    Skall tillbaka för nytt VUL om 2,5 veckor men det känns verkligen inte bra nu, trots att jag har en hel del gravsymptom som kissar ofta, yr,-blodtrycket som togs idag var en aning lågt:102/76, svintrött, öm i brösten, halsbränna, lätt illamående, trög mage .

Fasen en sån väntan detta blir nu. Jag tänker testa varannan dag för att se om testen blir svagare för då är det ju missfall på gång.
    Så¨nu känns mina starka plus på testerna inte alls roliga längreGråter

Ville bara göra en uppdatering, och lyckönska alla er andra testare och barnlängtare.
    Kram!
    Förstår att det känns jobbigt, men troligtvis så hade du äl senare än du trodde... spännande med tvillingar! Håller tummarna för att allt går bra!
  • autumn

Tack lilaemma!  Läkaren sa också det där om senare äl, men första positiva testet gjorde jag på morgonen den 8 oktober, och enligt älkalendern här på fl så skulle äl varit den 27...   så senare än det känns inte som att det skulle kunna vara, eller hur tidigt efter äl kan man plussa? Är snurrig och tankarna hänger inte med nu riktigt känner jag.  Och som den största  pessimisten  jag är så tänker jag att detta gått åt skogen och förbereder mig på skrapning eller vad det nu blir....
    ÅHHH, skit, kunde det inte bara varit bra???

• slemtorsk i din bralla

jag funderar lite på var en del människor har tagit vägen.. någon visade sig ju vara ett troll men det är flera som bara försvunnit från tråden.... får en känsla av att folk blir förbannade om man inte ser deras streck (som de själva ser "så tydligt") och sen blir det jobbigt när det visar sig att strecket de såg inte var ett positivt resultat....

Var tar annars folk vägen.. folk som har varit hur aktiva som helst i både 2 och 3 trådar och postat bilder på test.. någon till och med skrev på sin presentation att hon var gravid men sen såg jag i en annan tråd att hennes mens hade kommit och sen försvann hon...

Tycker det är lite trist att vi inte kan skoja och leta streck utan att folk blir sårade när man inte ser något...att folk blir så allvarliga och ger upp på BIM .-10 typ bara för att de inte sett nåt, eller att de känner sig nedtryckta när man säger sanningen..

Eller ska vi behöva införa en policy att vi alltid säger att vi ser streck trots att där inga finns (isf undanbeder jag mig hellre analyser av mina tester)....

• Lövet22

Jag är hellre ärlig. Får man sen några dagar senare ett tydligt plus så kan man säga grattis.

• slemtorsk i din bralla
    Lövet22 skrev 2011-10-31 15:52:30 följande:
    Jag är hellre ärlig. Får man sen några dagar senare ett tydligt plus så kan man säga grattis.
    ja precis... jag tycker att man ska vara ärlig och ser man nåt även om det är svagt så kan man ju påtala det...

Jag har haft kontakt med flera stycken, även utanför tråden som liksom bara har försvunnit efter några månaders negativt testande.. Visst kan de ha gett upp men de har också gett indikationer på att vi är taskiga som inte ser vad dem ser....underligt tänkt

Finns ju fler aktuella exempel också där man liksom inte ger sig.. det SYNS streck.. visst gör det???!?!?  Och när man får höra att nej du är inte gravid så får man svaret.."Jamen det ÄR jag.. jag KAN vara det..:"...

Lite tragiskt att folk är så desperata.... blir mest irriterad på en del av dem men inte alla, de flesta känner jag bara så för... det gör liksom ont att säga att man inte ser något, men ljuga vill jag ju inte för då får de upp hoppet och sen om det inget är så blir fallet så mycket hårdare
  • Guacamole

Jag tog itt första test idag. Negativt men bara på ÄL+9 så allt kan hända.. la inte upp det just för att det var negativt :D

Älskade Kevin 091114
  • alexander2011

jag finns allt kvar :) även fast jag inte skriver kanske varje dag så försökerjag hålla mig uppdaterad hihi

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester