syltburk skrev 2013-02-06 07:49:44 följande:
Hon menar dock att starkare symptom ger en säkrare graviditet; med andra ord; lägre risk för missfall om man kräks, gärna fram till v 20 för det ger ju ett förlängt skydd för barnet OM det skulle födas tidigt.
MEN KOM IGEN! Så jävla störd kan man inte vara att man tror på detta.
Jag är INTE MINDRE gravid än någon annan bara för att jag mår bra under min graviditet!
Men du! Ingen har påstått att du är mindre gravid. Statistik har inte med individer utan med hela populationer att göra.
OM det är så att starkare symptom har minskad risk för missfall så garanterar det inte att en person med symptom inte får missfall eller att en person med svagare symptom får det... Det betyder bara precis som det står att SANNOLIKHETEN är si eller så.
Jag börjar bli trött på att folk inte kan skilja på statistik och vad som kommer hända med varje individ. Om ett p-piller är 99% säkert betyder det inte att du inte kommer bli gravid när du använder det. Bara att sannolikheten är låg. Att just den här rökarens barn föddes normalviktigt betyder inte att statistiken om att rökares barn oftare är underviktiga är fel. Att din farfar kunde supa och röka och ändå blev 122 betyder inte att det är ofarligt att röka... OSV...
Förlåt om jag verkar hård, men jag är visst lite känslig just nu...