• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • bojji07
    bebisgalen skrev 2011-09-25 11:02:01 följande:
    Jag behöver ert utlåtande, här e fotot tagit inom tidsramen, men jag tycker det blekts lite när det torkat :s
    Vad tror ni?

Hej jag behöver ert utlåtande!
    Tycker mig ana ett streck När har du BIM? Det ser ut som ett av mina tester såg ut på ca BIM -5 då jag väntade 4:an. Håller tummarna!!!!
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • linolle

Testade idag igen, dock kom strecket efter först 20 min men mycket tydligre, vad tror ni?Godmorgon på er förresten!

• finskaflikkan
    linolle skrev 2011-09-25 11:57:19 följande:
    Testade idag igen, dock kom strecket efter först 20 min men mycket tydligre, vad tror ni?Godmorgon på er förresten!
    Visa bilden
  • bebisgalen

Jag hittar inte den sidan nu men är helt hundra på att det digitala testar säkert vid 50 hcg och det vanlifa clarblue vid 25 och rfsu redan vid 10.

• Stella 78

Förresten bebisgalen, missade ju kommentera ditt test då jag var så exalterad över mina egna. Strecket syns ju tydligt och eftersom det är testlagret och jag verkligen aldrig lyckats få spökstreck på dem så kan jag säga grattis! Har testat sen ÄL+3 denna månad enbart för att leta spökisar för att sen kunna skilja dem från riktiga streck när jag började närma mig bim och det fanns inget hur jag än sökte och letade i alla vinklar och vrån. Möjligtvis att jag kunde ana det vita testområdet när testet väl torkat och lite prickar i kanterna på det. Men absolut inget som kunde likna en rosa färg...Och var testoman redan under de 3 år som vi försökte med dottern (eller inte första halvåret då jag faktiskt väntade ut mensen). De enda jag fått spökstreck med har varit rfsu:s tester

• Hoppaspåfler
    bebisgalen skrev 2011-09-25 11:50:27 följande:
    Dom digitala kräver nästan det dubbla hcg än med RFSU. Kanske för tidigt med ett digitalt.
    Är det så Jag har passerat bim med 5 dgr och fick ett smalt men stark streck på vanliga cb igår men när jag gjorde det digitala stod det inte gravid.. tveksamt plus med det vanliga dock då det var tunnt streck. Strecket kom med en gång..

Helene
  • HelenFr

På förpackningen för det digitala står det att det kan tas fyra dagar innan förväntad mens, men om svaret blir "Inte gravid" och mensen inte kommer så bör man prova igen...
    Tror att testlagrets och framför allt RFSU:s reagerar på mindre mängd hcg...  

• Mee90

Hej tjejer =) Följt tråden sedan den startade och även den ni höll till i innan ;) Hoppas snart få bidra med en bild själv! =D Vill säga GRATTIS till er alla som plussat och lycka till till er som väntar! =) Kanske får jag lägga upp om si så där 10-14 dagar =D

Lite klargörande ska jag bistå med också tänkte jag ;)

1. Hur fungerar Clearblue Digital Graviditetstest?
    När du är gravid producerar din kropp graviditetshormonet
    hCG. Mängden hCG i din kropp ökar i det tidiga skedet av
    graviditeten. Clearblue kan detektera mycket små
    mängder av detta hormon i din urin. (Testets känslighet är
    25 mIU/ml.) Clearblue-veckoindikatorn gör en
    uppskattning av när befruktning skedde baserat på
    hCG-nivån i din urin.

Taget ur bruksanvisningen.

Ni som fått inte gravid, det kan ju fortfarande vara något! Håller tummarna, lycka till!

• lillabambi

Men hcg blir ju mer ju längre man går över bim så då borde digitala visat gravid om jag hade varit de på bim+1 ? Ursäkta om jag e trög

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester