• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • cutepenguin
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-03-14 19:47:21 följande:

Behöver verkligen hjälp. Går på p-piller men har känt mig konstig senaste månaden. Otroligt hungrig (är liten i maten annars och rätt smal), har gått upp i vikt vilket jag normalt har supersvårt med, mått illa osv. Tagit flera test som varit tydligt negativa men magen är så svullen konstant och det andra blir inte bättre så tog ett nytt nu och tycker mig se ett svag svagt streck? Syns tydligare i verkligheten.

Kanske kan vara något? Men om du känt dig konstig en hel månad borde det vara betydligt starkare. Ta ett digitalt test, och annars kan det ju vara biverkningar från p-piller?

• Glittersessan

Vet inte varför jag råkade vara anonym ovan, men ja jag har känt mig konstig nån månad i magen men har också allergi så tänkt att det kan ha varit det, och det är framförallt senaste 1-2 veckorna som jag haft ?symptom?. Har gått på p-pillren så pass länge att det inte bör vara biverkningar som kommer först nu heller från dem. Illamående blev jag först förra helgen och det var därför jag testade nu igen trots att jag fått negativt på två tidigare. Tror du jag kan vara gravid? 

• Guffi

hjälp! Tydligare nu på morgonen, men de kan inte stämma me mensen.. fattar ingenting ska ha mens nu den 27.de 🙃
  • Caligirl90

Hej! 

jag är nu 5 dagar efter insättning av ett 5dagars embryo via IVF. (Samma sak som 10dpo vid vanlig graviditet) Jag tog nu ett testa tidigt som gav mig ett väldigt oklart svar med utsmetad färg typ. Hjälp mig 😭

• Anonym (Anoca)
    Caligirl90 skrev 2025-03-18 21:28:35 följande:

Hej! 

jag är nu 5 dagar efter insättning av ett 5dagars embryo via IVF. (Samma sak som 10dpo vid vanlig graviditet) Jag tog nu ett testa tidigt som gav mig ett väldigt oklart svar med utsmetad färg typ. Hjälp mig 😭

Tyvärr negativt 
  • Anonym (Anoca)
    Guffi skrev 2025-03-18 05:44:06 följande:

hjälp! Tydligare nu på morgonen, men de kan inte stämma me mensen.. fattar ingenting ska ha mens nu den 27.de 🙃
    Litar inte på dessa test 
    fått positivt flera ggr med dessa 
    de är kända för att inte ge starka streck förrän sent så att få så 8 dgr före BIM känns orimligt tyvärr 
  • Guffi
    Anonym (Anoca) skrev 2025-03-19 06:41:00 följande:
    Litar inte på dessa test 
    de är kända för att inte ge starka streck förrän sent så att få så 8 dgr före BIM känns orimligt tyvärr 
    Jag åkte o köpte fler test.. tagit 5 test sammanlagt o all plussar så får väl försöka tro på de nu.. 🥲
  • Anonym (MA)

Lyckades inte få till någon bild men kan förklara så nån kan ge mig klarhet! Jag tog nyss clearblue early, en sån där spetsen blir rosa ni vet? Hela rutan är färgad svagt blå, förutom i mitten där det är ett vitt brett streck. Dvs färgerna bytte plats haha, är detta en vanlig defekt grej typ pga urinmängden? Eller brukar negativa helt enkelt se ut så? Helt vilseeeen, för när jag kollar bilder ser folks test tydligt vita ut och så enkla att läsa av, men mitt test ser ut som att någon har målat med blå vattenfärg över rutan liksom hahah

• Caligirl90
    Anonym (Anoca) skrev 2025-03-19 06:39:11 följande:
    Tyvärr negativt 
    Såhär torkade testet: vilket känns väldigt skumt om det skulle vara negativt. Jag blir inte klok.
  • Anonym (Anoca)
    Caligirl90 skrev 2025-03-19 17:28:01 följande:
    Såhär torkade testet: vilket känns väldigt skumt om det skulle vara negativt. Jag blir inte klok.
    Torkstreck är vanliga 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (Anoca) skrev 2025-03-19 06:41:00 följande:
    Litar inte på dessa test 
    Du sa att det inte stämmer med mensen ? 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (MA) skrev 2025-03-19 10:09:25 följande:

Lyckades inte få till någon bild men kan förklara så nån kan ge mig klarhet! Jag tog nyss clearblue early, en sån där spetsen blir rosa ni vet? Hela rutan är färgad svagt blå, förutom i mitten där det är ett vitt brett streck. Dvs färgerna bytte plats haha, är detta en vanlig defekt grej typ pga urinmängden? Eller brukar negativa helt enkelt se ut så? Helt vilseeeen, för när jag kollar bilder ser folks test tydligt vita ut och så enkla att läsa av, men mitt test ser ut som att någon har målat med blå vattenfärg över rutan liksom hahah

Låter som för mkt urin 

det ska va vitt bakgrund med blått streck om detr positivt 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester