• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LnH skrev 2012-09-27 09:31:33 följande:
    Ingen som ser ngt på mina bilder? haha jag kanske bara inbillar mig att det syns något på dem :)
    Jag kan ana något på dagens, den med båda är så suddigt så det är svårt att se.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    popcornplaya skrev 2012-09-27 10:22:55 följande:
    Skit.... Så negativt det kan bli idag, äl+10. Fick ett litet spöke igår kväll som gjorde att jag fick lite hopp men icke....

samma som här då, fast jag är på BIM +1, börjar tro att äl kom senare och då missade vi ju i så fall. Kan det ha berot på rosenrot, ska skippa den nästa cykel men prova grapfruktjuice för jag hade nästan inga äl-flytningar den här gången.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Semlan79 skrev 2012-09-27 10:46:04 följande:

Måste fråga om du hänger på AFF med samma nick? Så tråkigt om det inte blivit något denna månaden heller :(

jepp det gör jag :) Jag blir tokig på detta snart...
  • kanske 4a
    Semlan79 skrev 2012-09-27 13:04:53 följande:

Aha! Jag heter Cinco där :)

Nämen hej är det du :)
  • kanske 4a
    Novembertvillingar skrev 2012-09-28 16:56:57 följande:
    vill inte hoppa in som någon pekpinne eller pessimist men ja tycker många nästan är elaka när ni säger grattis å d faktiskt inte finns en tillstymmelse till plus på stickan!

trodde denna tråd va för å peppa inte för å ljuga för varandra!!!

när ett test e så svagt som ja sett ovan är d inte bättre å säga något i stil me att tyvärr tror ja inte d e något plus denna gång men du kommer garanterat lyckas få plus snart! håller alla tummar å tår. lycka till!

eller något annat mer passande än just grattis då d troligen inte stämmer!???

bara en fundering!

skulle aldrig välja att gå ut i denna tråd me nåt test i dagsläget iaf å nu e ja dessutom lyckligt lottad å är färdig me barn å graviditeter då ja snart kommer ha 3 st mirakel. min dotter 4år å tvillingar me bf 10nov!

all lycka till alla er med barnlängtan er tid kommer att komma om än kanske med mer eller mindre hjälp om ni inte själva lyckas på vad som påstås "normala" sättet!

{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Men det där kändes ju ganska onödigt. Vi säger inte grattis när det inte finns tillstymmelse till streck. Och om man ser något svagt kan man ju inte säga, tyvärr det är inte ett plus denna gången, för det kan det ju faktiskt vara. Det är väl bättre och säga jag ser något svagt men vågar inte säga grattis än, eller liknande. Och om du inte ens planerar barn och stör dig på att vi ser streck som inte du ser, behöver du ju inte hänga i denna tråden eller? Grattis till dina tvillingar!
  • kanske 4a

Grattis till alla nya pluss!

Här kom mensen idag två dagar sen, så äl måste ha kommit senare än jag trodde. Så det är bara att bryta ihop och komma igen.   

• kanske 4a
    Tilde1976 skrev 2012-10-01 14:11:52 följande:
    Ja, absolut kan det vara så men det var pyttelite bara och det kan man ju ha fast man är gravid. Men uppenbarligen är jag inte det och uppenbarligen är då testet väldigt otydligt. Är det negativt borde det inte vara nåt streck överhuvudtaget! Suck

Men kom strecket inom tiden? Varför säger BM att du inte är gravid, gjorde du VUL som inte visade något eller tog de bara test? BM:s test är mindre känsliga än de vi använder hemma, iaf är det så på KK där jag går (de sa de till mig). Och om du gjorde VUL kan det ju vara för tidigt att se något, eller så har du helt enkelt fått ett tidigt mf. För om det strecket kom inom tiden är det inget spök.
  • kanske 4a
    annis12 skrev 2012-10-01 14:23:19 följande:
    Var på gyn i förra veckan efter flera tidiga missfall. Läkaren menar att jag har inbillat mig att jag är gravid, och velat så mycket att jag tom kräks på nätterna. Att jag har haft positiva grv test går under samma dom. Jag fattar ingenting!! Har nån av er andra hört talas om detta? Kan man verkligen vilja så mycket att man kissar ett blått streck- fyra gånger??? Jag har två barn och känner igen känslan när man är ny gravid. Nu ska jag på återkontroll imorgon för hcg mätning, har ont i magen vet inte om det är mensvärk eller olustkänsla. Känns pinsamt om jag gått och inbillat mig hela sommaren!

Det är ju svårt att säga utan att se dina tester. Visst kan man vilja så mycket att man mår illa, och molvärk ömma bröst osv är ju symtom på mens också. Att man kan inbilla sig så mycket så man kräks finner jag väldigt osannolikt, lika så att mensen blir förskjuten om man inte är väldigt stressad. Om man kräks av inbillning då har det ju gått för långt och det är dags att söka upp någon att prata med. Vilka test har du fått positivt med?  
  • kanske 4a
    mullsi skrev 2012-10-01 16:31:49 följande:
    hej hopp, jag ä helt kluven. Jag har helt tappat kollen på min mens och sen fick jag det är underliga svaret på mitt morgonurin idag. Hjälp! 

Jag ser ingenting, syns det något i verkligheten?
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-10-02 11:08:49 följande:
    Viochdu: hihi!!!

Jag är nu inseminerad och de såg en perfekt slemhinna, perfekt äggblåsa som har perfekt strl. Dock Neg ältest så jag ska insemineras på tors igen!!!! :)))

Wihoo nu händer det!! Skrattande
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester