• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MammaTillTvå 86 skrev 2012-08-27 10:36:44 följande:
    Positivt!!!Glad

Jag har en fråga. Är det någon som först fått negativt på en sticka (billiga tester) som vid senare titt (ca 3 timmar) fått ett positivt. Jag vet ju att man inte ska avläsa efter fem minuter men alla andra gånger har det fortfarande vart negativt flera timmar efteråt. Så är det någon som haft likadant och faktiskt varit gravid!?Förvånad
    Alltså ett test fortsätter att suga åt sig vätska efter tiden gått ut därför ska man inte som du skrev tittat på ett test efter tiden. Bästa är att bara slänga.

Och JA troligtvis finns det säkert ngn som fått som du och som varit gravid. Men kanske det strecket inte påvisat på grav även om personen senare fått pos på andra stickor...
    -Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 26/8 -Vi längtar-
  • viochdu
    malialo skrev 2012-08-27 10:31:11 följande:
    Kanske väldigt korkat, men jag testade idag på bim-7/8 efter att ha mått illa i ett par dagar och brösten har svullnat upp och ser ådriga ut. Vet att det tekniskt sett borde vara halvt omöjligt att få positivt såhär tidigt eftersom ägget fäster efter ca en vecka. Men, av nån anledning testar jag ändå för att se om det kanske finns nån antydan till streck och då får jag detta resultat: 

Nåt extreeeemt svagt tycker jag mig se. Syns starkare under ljus och det syns i alla vinklar. Vad tror ni? Spökstreck? Svagt svagt positivt?

Så där såg mitt första plus ut i fredags

• viochdu
    Myzan85 skrev 2012-08-27 10:37:49 följande:

Ingen mens och är då på BIM +6 (kan ha haft senare ägglossnign för fick hade några rejäla stick/hugg åt vänster sida i tjejmagen (tror jag) natten mot fredag. Så om ägget fäste då är det bara tre dagar sedan). Dock får jag inget direkt resultat där jag kan utesluta helt graviditet eller icke graviditet. Får ta ett test igen om några dagar och se hur det går om inte mensne dyker upp innan.

Tog ett test i morse och jag kunde inom tiden se ett vagt vagt rosa streck men det är så himla svagt att jag tror det är ett spökstrek (antagligen bara skuggan av där färgen skulle vara om det visade tydligt gravid). Jag vet att det syns ytterst dåligt på bilden men men...

.

Ser tyvärr inget. Testa i morgon igen. Håller tummarna. Om du nu sett ett svagt streck i verkligheten så är de ju bra.. Hoppas det blir starkare
  • viochdu
    malialo skrev 2012-08-27 10:42:27 följande:
    Åh, det liknar mitt Har du fortsatt testa? När har du fått starkare? Grattis förresten
    Fortsatte testa och fick lite lite starkare i lördags och söndags. Och testade neg på ett RFSU testa tidigt igår kväll.. Men fick höra idag att dom va skit. Och idag fick jag digitalt plus på Cb digitalt som visar digitalt minus eller plus.

Jag hoppas det stegrar för dig. Men innan BIM brukar inte stegringen vara så markant., Så ha tålamod.. (vilket jag INTE ha) eller gör som jag släng ut 1000 spänn på cb och testa varje dag... ha ha.. mina pengar min förlust!
  • viochdu
    o0lenao0 skrev 2012-08-27 10:45:53 följande:
    Hej! Idag på morgonen gjorde jag ett cb test, nästan direkt kom det upp ett lodrätt streck, ser inte grått ut, utan har ljus ljus blå antydan. Är på bim -2 eller bim-4 om jag räknar kortaste och längsta mellan mensen. Vad tror ni? Jätte svårt att få med på bild, är tydligare IRL. Har aldrig fått spökstreck på min cb tester innan men hört andra som fått det. Jag får inte upp bilden till forumet, får ladda upp den på min sida istället då.
    maila till mig annars så kan jag lägga upp den åt dig.

trixabild@hotmail.se
  • viochdu
    o0lenao0 skrev 2012-08-27 10:48:13 följande:
    Hur får man in bilder i forumet? Jag lyckas inte, mina bilder ligger i min fotomapp i presentationen
    hittar inga bilder i din fotomapp
  • viochdu
    o0lenao0 skrev 2012-08-27 10:49:59 följande:

Jag ser ett svagt svagt plus. Det liknar precis mitt som jag tog idag på morgonen. Vi får hoppas att plusset blir starkare.
    har tagit flera tester efter det. Så plus vet jag att det är. Men blöder så nu är oron för missfall uppe istället.

Skulle bara visa malialo testet.

• viochdu
    malialo skrev 2012-08-27 10:50:46 följande:
    Okej vad kul När hade du BIM?

Haha, jag har noll tålamod - hon som testade på BIM -7/8 liksom... Så det lär nog bli ett par tester de närmsta dagarna. Tycker CB är bäst dessutom så, ja nu kommer lönen försvinna!
    Igår
  • viochdu

o0lenao0´s bild

Jag ser streck iaf... svagt svagt
  • viochdu
    o0lenao0 skrev 2012-08-27 11:03:40 följande:

Ja jag ska ta ett imorgon eller på ons igen, se hur länge man kan ha is i magen. Jag vet ju att vissa fått spökstreck och fått svaga pluss på cb fast det inte varit nåt. har ett digitalt hemma med, men det vill jag inte använda förrän efter bim i så fall, kostar ju lite mer
    Låter som en bra idé

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester