• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vigillarmtb: ja det blir digitalt. Men blir säkert ett av varje i samma urin. Vill se om ett vanligt CB kan ge nig ett starkare plus än det jag hade i söndags. Men ska testa med digitalt och cb vanliga i samma urin

• viochdu

Mammelie: ja jag hoppas verkligen grynet är kvar..... Jag har alltid sagt jag ska döpa min dotter ( om jag får någon )till signe. Plussade dagen efter hennes namnsdag och får BF på hennes födelsedag...

• viochdu
    viochdu skrev 2012-08-28 08:34:43 följande:
    Mammelie: ja jag hoppas verkligen grynet är kvar..... Jag har alltid sagt jag ska döpa min dotter ( om jag får någon )till signe. Plussade dagen efter hennes namnsdag och får BF på hennes födelsedag...
    Efter min mormor alltså.. det uteblev visst i texten ;)
    mammelie1891 skrev 2012-08-28 09:32:09 följande:
    Lite OT men... när man ska köpa appen woman log pro så står det att den kostar typ 17 kr. Är det en engångssumma eller typ per månad? :-/
    En gångs summa....

-Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 26/8 -Vi längtar-
  • viochdu

Har tagit ut testet från kylen nu (med lock på) hur länge måste jag vänta?? Läser 30 min på några ställen. En timme på ett annat...

Rumstemperatur.. ja men hur vet man det då... När burken inte är kall längre? Räcker det?

• viochdu
    vigillarmtb skrev 2012-08-28 09:27:01 följande:
    Viochdu, här är man nervös och undrar vad testen kommer att visa, så nyfiiiiken!!!!! Lycka till
    Jag är skit nervös så jag tror jag döör nu .. Vaknade vid sex och kunder verkligen inte somna om. (jobbar till ett) har kissat säkert 10 sen jag vaknade...
  • viochdu
    viochdu skrev 2012-08-28 09:41:57 följande:
    Har tagit ut testet från kylen nu (med lock på) hur länge måste jag vänta?? Läser 30 min på några ställen. En timme på ett annat...

Rumstemperatur.. ja men hur vet man det då... När burken inte är kall längre? Räcker det?
    KISSET ska det ju givetvis stå...
  • viochdu
    kanske 4a skrev 2012-08-28 09:50:32 följande:

Jag förstår inte varför man ska ställa den kallt? När man ska leta efter bakterier i urinen är det ju en helt annan sak, då ska det stå kallt för att inte andra bakterier ska börja växa i värmen. Men när man testar hcg förstår jag inte alls varför. Är det någon som fått höra från sjukvården att den måste stå kallt innan man gravtesta`? Inte svar på din fråga, jag har bara funderat på detta länge nu :) Jag skulle nog vänta en timme iaf.
    För om man läser i bruksanvisningarna på alla test jag har/haft så ska urinen vara rumstempererat och om nu måste vänta med att testa på 3 timmar så handlar väl det om bakterier. Vad jag har förstått så är urinet FÄRSK om man plockar ur det ur kylen och låter det bli varmt istället för att ha det ståendes i rumstemperatur i 3 timmar..
  • viochdu

Sen har jag bara läst vad andra har fått sagt av sina BM i andra trådar. Men NEJ jag vet inte varför utan gissar bara

• viochdu
    kanske 4a skrev 2012-08-28 09:59:48 följande:

precis, man läser om det här på FL men jag undrar om någon fått de direktiven från sjukvård eller om vi alla bara tror att det är så. Om man fått höra det från BM så är det väl så. Tänker bara att det måste vara enklare om man slipper ställa kallt och sen värma igen.  Ingen viktigt fråga, bara nyfiken Glad
    Jo men jag är med nyfiken. Och vill veta EXAKT. För denna väntan på att kisset ska bli varmt är ju olidlig
  • viochdu

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

DIGITALT blev INTE gravid.

Vanligt cb va strecket knappt synligt......

FAAAAAAAAAAAAAAAN!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester