• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LindaMagnusson skrev 2012-01-05 21:34:13 följande:
    nu har jag haft bruna flytningar sen i söndags! och i går morse fick jag lite blod på pappert stor som en fem frona typ.. ovh sen dess fortsatt med bruna flytningar bara... fler som varit med om detta? vad kan det annars bero på?
    ska till bm/gyn på tisdag 
    åhh hoppas det är nått
  • alexander2011

nån som använder nått kosttilskott som hjälp på traven eller e det bara hokus pokus?
    funderade på att pröva jättenattljusolja och apriforce. nån med erfarenhet? skadar inte o pröva 

• alexander2011

ok jättenattljusolja är INGET att rekomendera..läste nån stans att det skulle vara bra men nu när jag kikade lite närmare så stog det såhär på en sida

"  Brist på gammalinolsyra som bl.a finns i jättenattljusolja påverkar livmoderslemhinnan negativt, vilket kan leda till spontan abort."  

http://www.fertilitet.se/

• alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-01-05 22:32:29 följande:
    Carmat: usch, lät inte bra för oss! Vilken konstigt namn sen då ... ;)

eller hur :) men ska pröva apriforce i alla fall
  • alexander2011
    cesse26 skrev 2012-01-05 22:37:54 följande:
    Jag blev gravid med apiforce på första försöket ,har försökt länge så var lite svårt att fatta

ok :) då kanske det funkar eller slumpen? men när ska man börja. är tyvärr redan på dag 5 i cykeln
  • alexander2011
    Helenmedh skrev 2012-01-05 22:45:46 följande:
    På hälsokosten frågade jag och där sa dom att det inte skulle vara någon risk om man bara äter FRAM till äl. Alltså man slutar på äldagen. Då ska det inte vara någon fara..

ok :) tack  men ska jag kombinera båda?
  • alexander2011
    cesse26 skrev 2012-01-05 22:48:57 följande:
    Ja du jag kan tänka mig när det är en oregelbunden mens och inte alltid ägglossning.
    Det var fallet för mig mensen var 3 veckor försenad och ville testa om det funka så börja ta dem, dagen efter fick jag mensen . 
    Sedan fick jag ett plus månaden senare   .
    Vet inte om det funkar så sent men inget är omöjligt fick jag svar på iaf :)
    då hade det varit bra för mig eftersom min är oregelbunden oxå.
  • alexander2011

borago prövade jag sist jag blev gravid. hann bara äta det en vecka (innan äl) o sen var jag gravid(slumpen eller inte?) efamol kanske jag borde pröva men ska testa apriforce först o se om den gör nån nytta. funkar inte den så kan jag pröva efamol.
    som sagt min mens kommer o går som den vill efter förlossningen 

• alexander2011
    Nikas skrev 2012-01-06 08:17:47 följande:
    Vaknade imorse av att jag la mig på mage och det forsade ut flytningar i trosan. Kände efter och såg på fingret att det var mörkt...

Sprang på toa och ser att trosan älvring och blöt men inte kladdig. Panik. Såg ju bebin IGÅR? Ringde till sjukv.uppl. Där sköterskan pratade med en kunnig inom ämnet kollega som sa att ingen smärta är bra, att det med största sannolikhet är efter gårdagens grävande med VUL-spaken som några blodådror brustit och så, sköra slemhinnor.

Fy fan. Nervös som en gnu är jag. Nästa ul är den 17 jan.
    tror inte du behöver oroadig. jag vet sj hur lätt paniken kan komma över en när en får en blödning när en är gravid. jag blödde när jag var gravid flera ggr o även efter vul. sålängde du inte har ont s¨å är det ingen fara. blödningar under en grav är vanligt men är du orolig o det kommer mer,åk in. ring först 1177 isf. hellre att åka in en gång för mycket
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester