• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • LillaÄlskadePyret
    Storafamiljen - väldigt suddig bild men det ser ut som CB's klassiksa spökstreck tyvärr (smalt blått streck). Ta ett nytt och se hur det ser ut, det där testet skulle jag tyvärr inte lita på...
  • Hoppaspåfler
    LillaÄlskadePyret skrev 2011-09-26 13:55:53 följande:
    Storafamiljen - väldigt suddig bild men det ser ut som CB's klassiksa spökstreck tyvärr (smalt blått streck). Ta ett nytt och se hur det ser ut, det där testet skulle jag tyvärr inte lita på...
    Det är precis det jag inte gör trotts att jag nu ligger på Bim+6.. men tycker det är konstigt med cb´s test nu för tiden. det skall ju inte kunna bli blått överhuvudtaget om man inte har hormonerna.

• LillaÄlskadePyret
    Hoppaspåfler skrev 2011-09-26 13:58:54 följande:
    Det är precis det jag inte gör trotts att jag nu ligger på Bim+6.. men tycker det är konstigt med cb´s test nu för tiden. det skall ju inte kunna bli blått överhuvudtaget om man inte har hormonerna.

Jag håller med. Jag hade fått höra att "ett plus är alltid ett plus" först men det är det inte tyvärr, har själv fått såna spökstreck och sett massor av människor som fått likadant, borde inte kunna bli så tycker man, tråkigt att det är så dålig kvalité på dem...
  • Den lilla M

Jag förstår inte varför CB får så många test sålda när dem är det märke som verkar ha mest spökstreck (har själv fått det f2ggr och har flera kompisar som fått spökstreck med dem)!!

Storafamiljen har du en bild som är lite mera skarp? Ser ju dock ut som det skulle kunna vara ett plus även fast jag tycker att strecket sitter lite "fel". men det kan ju även vara hela stickan som är lite förskjuten. Håller tummarna!

Mee90: jag börjar nog testa om 7-9dagar :). Allra tidigast på söndag men då bara för skojs skull!! 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Hoppaspåfler

Skall kolla om jag kan fixa en skarpare bild så här i efterhand , har ju kvar testet ;-.) men först fixa tvätten

• Den lilla M
    Hoppaspåfler skrev 2011-09-26 14:09:44 följande:
    Skall kolla om jag kan fixa en skarpare bild så här i efterhand , har ju kvar testet ;-.) men först fixa tvätten
    Åh det är ju alltid lika kul Flört. Å kom ihåg nu att inte ha något sköljmedel när du tvättar jeansen! Har också tvätt att ta hand om när jag kommer hem!
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Mee90
    Den lilla M skrev 2011-09-26 14:06:35 följande:
    Mee90: jag börjar nog testa om 7-9dagar :). Allra tidigast på söndag men då bara för skojs skull!! 
    Okej =) Kul och se om iaf någon av oss kan plussa! Eller BÅDA såklart! ;) Tänkte börja runt 4e tror jag. =D
  • HelenFr

Skrutt: Stå på dig bara och uppdatera så mycket du orkar... Håller alla tummar här...

• Sweetmanda
    Har tagit ett nytt test, och jag tror de också visar ett svagt pluss! Men tycker de är så svårt att se "blått på blått" . Blåbakrund och så är strecken blåa också, de gör mig osäker men jag tror iaf att de visar ett svagt pluss :)

Ska testa mig nästa vecka och se om de är starkare då ;)
    Jag hoppas iaf att de är så!  
  • Sweetmanda
    Nej, jag är säkert! Det ser precis ut som de första testet. ett svagt plus. 
    Är helt överlycklig! Förstår att de är supertidigt i graviditeten men ska som sagt testa mig om en vecka igen och se om de visar samma eller är starkare denna gång! :D  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester