• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

tussis skrev 2016-05-31 21:05:20 följande:

la upp bilder på mina tveksamma stickor imorse, fick sedan 'gravid 1-2' på cb digital testet men är ändå lite rädd att det visar fel, hur stor är risken för detta? någon som har varit med om att cb visar gravid men att det inte stämt?

Grattis. Du är gravid. Det är negativa tester som är osäkra - inte positiva. Särskilt inte de digitala. Man får bara plus om man är gravid, käkar mediciner med hcg i eller har någon ytterst ovanlig sjukdom. Håller tummarna för att det går bra nu.
  • lilaemma
    Ronja_Rövardotter_ skrev 2016-05-31 20:00:52 följande:

Inbillar jag mig helt eller är det nån som ser ett svaaagt streck på detta? Men kanske ett spökstreck isf om det är så svagt:/ Bim-4, taget inom tiden

Ser positivt ut. Särskilt med tanke på hur tidigt det är. Om några dagar kommer det vara hur tydligt som helst.
  • lilaemma

Går antagligen inte att se alls, men laddar upp ändå... det ena är från igår kväll det andra från imorse. Båda är negativa, men dagens har en antydan till streck som jag såg när jag brutit upp testet... vilket man ju inte ska... men det syns inget alls på det från igår. Så... jag tänker ändå testa igen imorgon... går det att se på bilden eller bara här hos mig?
  • lilaemma
    Nykär15 skrev 2016-06-01 13:23:55 följande:

Testerna är ju torkade så kan likaväl vara torkstreck du ser. Jag ser inget tyvärr.

Absolut. Det är ju troligtvis det som det är. De är negativa, men jag gillar att överanalysera...
  • lilaemma
    ensamärstark skrev 2016-07-24 10:59:26 följande:

Spök eller inte?? Det är så himla synligt och tydligt. Speciellt i verkligheten! Men har fått spök på dessa innan! Fasen att jag dumpa urinet!

Vad tror ni? Ser ni nåt?

Grattis. Det där är ju solklart positivt. Om du fått så tydligt tidigare och det inte blev något tror jag på tidigt mf/kemisk grav...
  • lilaemma

Funkar bild från mobilappen?

Tog ett gtest i morse. Tyckte jag såg nått, men tänkte att det nog var ett veck i testet. Tog ett ältest för att jag hört att de kan visa hcg också. Tänkte att Det skulle lugna mig om det var helt negativt. Det var det inte. Det var inte positivt heller, men starkare än det jag tog på äl.. Är det nått på gtestet eller bara inbillning?

• lilaemma
    Fkfjl skrev 2016-07-26 09:04:43 följande:

Jag kan inte citera, alltså jag vet hur man gör. Men det fungerar inte??!! Hursomhelst så visar äl test alltid två streck...

Citerar gör man genom att klicka på det lilla kugghjulet i inlägget och välja citera. Mina visar inte alltid två streck och funderingen var att det blivit starkare...
  • lilaemma
    Fkfjl skrev 2016-07-26 09:17:07 följande:

Dessutom om det är starkare än du fick vid äl så har du nog inte haft äl...för det äl testet är helt negativt!!!

Det var positivt två dagar innan äl. Testet som du ser är taget på Äl dagen. Då ska det ju vara negativt. Tempökningen bekräftar att äl varit.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester