• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Dianai123 skrev 2016-07-30 08:16:41 följande:

ÄL+12 ocj BIM -4 idag. Visst är det här början på ett positivt streck? Ett negativt kan ju inte se ut såhär? Eller? Uppskattar verkligen all hjälp!!

Grattis. Det där är positivt.
  • lilaemma
    Michaelaan skrev 2016-07-30 18:25:53 följande:

Hoppas någon kan hjälpa mig! Imorse testade jag med CBs icke digitala test och fick ett svagt, svagt plus, men jag blir lite osäker på om jag inbillar mig eftersom jag så gärna vill se ett plus!! Så jag köpte ett CB digital och testade nu på eftermiddagen som sa "inte Gravid". Jag blir tokig för jag är helt säker på att jag kan se ett svagt plus!! Är det någon som varit med om det tidigare??(ska väl kanske tillägga också att min mens ska komma idag, men har noll tecken på mens....) 

Digitala brukar kräva starka streck för att visa något... Dessutom brukar morgonurin vara starkast... Vänta ett par dar och försök igen. .
  • lilaemma
    Michaelaan skrev 2016-07-31 19:34:35 följande:

Börjar fundera på om jag har fått en blödning trots graviditet för jag brukar ha mens i ca 4 dagar men nu på kvällen har blödningen avtagit. Ska testa på nytt om några dagar! Hoppet finns där än!!

Håller tummarna. Hade blödningar i början av graviditeten med min yngste.
  • lilaemma
    baralinnea skrev 2016-08-03 13:05:36 följande:

Hej på er!

Är på bim-4 idag. Har testat gravtest i tre dagar nu och inbillar mig att jag fått ett svagt plus på alls. Men är det ens ett plus och varför ingen ökning isf??

Förvirrad och behöver hjälp! ????

Om det är ett svagt plus så kommer det öka om några dagar. Om du inte använder extra känsliga för de blir aldrig starkare. Om det försvinner igen är det tyvärr tidigt mf. Håller tummarna.
  • lilaemma
    Radioactiive skrev 2016-08-05 16:10:23 följande:

jag blir tokig....

igår morgon fick jag typ persikofärgade flytningar, sen senare på dagen fick jag rosa färgat på pappret när jag var på toa. såg ändå något på gårdagens test. men på kvällen börja jag blöda, men sparsamt, inte alls som min mens och samma är det idag. 

idag tog jag ett på morgonen å nu ett på em och det på em är alltid starkare än på morgonen? är det vanligt att det är så? tycker de blir starkare också än va de var igår på em. ser mer rosa ut idag..

vad ser ni?

Hur ska man tolka detta när man blöder? å det är starkare idag än igår? är det spök?

em idag på detta

Morgon överst, under är på em.

Det är vanligt att blöda lite tidigt i graviditeten och vanligt med tidiga mf. Går tyvärr inte att säga ännu hur det blir. Plågsam väntan. Tyvärr.
  • lilaemma

Test tagna igårkväll, imorse och idag på dagen. Tyckte jag såg nått igår, tycker det blivit starkare, men kan vara inbillning, borde inte vara nått... Försökte få till en bild, är det nån som kan trixa?
  • lilaemma
    Blimama34 skrev 2016-09-02 08:30:06 följande:

Hej tjejer. Vad tror ni om detta test? Igår va bim(dag 27) men skulle lika gärna kunna vara idag ( dag 28)då det är lite olika varje månad. Brukar få mens på dag 26-29

Testet e taget med morgon urin...tog ett igår oxå som visade ett ännu svagare extra steck.

Om det är negativt borde vel inget extra streck synas alls?

Det är tester som ska känna av *Känslighet: 10mIU/ml

Grattis! Tydligt och klart.
  • lilaemma
    Vadhänder skrev 2016-09-02 21:34:15 följande:

Bara färgrester va? :(

Har det rört vid ett ältest?
  • lilaemma

Ok. Gravid är jag just nu i alla fall... Men borde den inte säga 2-3 om man testar efter missad mens? Har haft många tidiga mf så jag oroar mig.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester