Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Soffiie skrev 2011-12-15 12:02:07 följande:
    Vad tråkigt alltså.. jag som höll tummar och tår så hårt,, Får hoppas på ett mirakel sker när ni försöker hemma,,
    Lång väntan annars till nästa försök? Ledsen för er skull.. kram,,
    ja .. det blir lång väntan.. april typ....Men det är ju inte mycket att göra åt.
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-12-15 12:06:02 följande:
    oj så länge... det är ju många månader,, Va sjutton!!!
    ja det är tufft nu... Sahlgrenska har ju fått sparkrav på sig på massor av miljoner och det har gjort att de fått dra in på laboratoriepersonal.. de är ju dem som är viktigast vid ivf, de som tar hand om spermier och som gör faktiska befruktningen...så det har till och med varit så illa att par som haft tid i januari har fått flyttas fram.

Jag känner inget som helst agg till personalen för jag vet att de gör vad de kan och vi har haft jättetur med personal under vår behandling, både barnmorskor..-med undantag för en som..tja.. kemin stämde inte riktigt där kan vi väl säga *S*- läkare, lab-personal och så vidare.

Däremot så hoppas jag på att jag får annan medicinering nästa gång för uppenbarligen gav det inte bra utslag, jag vill ju få fler ägg så att vi får några finingar till frysen också...

Sen måste jag gå ner de kilon jag gick upp under behandlinen också så det är ju på sätt o vis bra att det gick lite tid emellan....Finns inget ont som inte har något gott med sig, kroppen får vila och jag får fokusera på min praktik...OM vi lyckas kan det ju vara skönt att slippa vara FÖR stor på praktiken..om jag blir gravid i April så är det ju inte så långt kvar på praktiken tänker jag...
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-12-15 13:36:01 följande:
    Trist Slemtorsk att det inte tog sig
    Men väntan låter himla mysko. Ni är ju redan inne på IVF. Det är ju den kön som är kan vara lite lång. Men vårdgarantin säger 3 månader annars får man hjälp i annat landsting.
    Sen när man väl är inne så går allt fortare. Akademiska ha oxå sparkrav men när vi misslyckades så fick vi försöka igen direkt.
    Till April är det 4 månader. Är det verkligen korrekt ? Kan ni ont ha gått fel information. Vårgarantin har ju även då trätt i kraft.
    nää tyvärr är det så det är.. de kan inte ge hjälp snabbare för det finns inte personal.. Sahlgrenska fick det här sparkravet på sig nyss och det är över 300 personer som får gå, den enda enhet som INTE får nedskärningar är vuxenpsykiatrin.

På sahlgrenskas hemsida står det till och med ett meddelande att dem som fått tid i januari kan komma att bli framflyttade, jag tycker uppriktigt synd om personalen som ju är dem som får ta smällen när vi upprörda par vill komma fram snabbare i köer och dylikt..

Sen ska man ju vänta minst en cykel innan nästa behandling iofs så det blir ju det PLUS tre månader så eg så är det precis på håret om man räknar det så... i övrigt kom vi ju in väldigt snabt..2 månader från remiss till första möte på utredningen och inte mer än 6 veckor från remiss från utredning till IVF men jag vet inte... som det ser ut nu får jag iaf inte hjälp någon annanstans ifrån pga min vikt så jag måste ändå ner det där 10 kg innan jag ens kan tänka på att flytta en remiss, men det finns ju privata alternativ i Göteborg som tar sig an landstingsfinancierade IVF, men det får jag isf ta med barnmorskan när jag pratar med dem nästa vecka.

Jag kan känna att det är oändligt långt till april... men det kan på ett sätt också vara skönt att få lite andrum, å andra sidan så rinner ju tiden i från oss med tanke på min ålder och även privata alternativ har ju åldersgränser även om de är något generösare än landstinget, men om man vänder på det så kostar ju de privata alternativen pengar som vi inte har i nuläget iaf..... så det är många plus och minus här.
  • slemtorsk i din bralla
    Jess86 skrev 2011-12-15 18:53:07 följande:
    Testade nu ikväll med ett digitalt som sa inte gravid :( Är det kört nu då? Är på ÄL+11 eller BIM-3.
    Digitalt ska du inte ta förrän du har passerat BIM, tidigast på BIM-dagen då de inte är särskilt känsliga så nej det är inte kört.
  • slemtorsk i din bralla

nu har min gubbe beställt tester från ebay 150 ägglossningstester och 50 gravtester för 260 spänn drygt.. inkl frakt ha ha.. nu kan jag testa ihjäl mig jue *S*

• slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2011-12-16 14:03:00 följande:
    Vad är dag är dag 16? Bim-??
    beror ju på hur lång cykel du har och är det dag 16 efter senaste mensens första dag då... isf torde det väl vara typ BIM-12 om du har en 28 dagars cykel..

Eller missuppfattade jag din fråga?
  • slemtorsk i din bralla
    NämenHej skrev 2011-12-16 15:14:09 följande:
    Har bidragit med test ibland :) har två till här.ska förklara varför jag bara dyker upp ibland.det är för att vi inte planerar barn men det är alltid välkommet :) vill bara checka av ibland :)

Hmm hittar inte vart jag lägger till bilder via mobilen.återkommer :)
    det går inte att lägga upp bilder via mobilen
  • slemtorsk i din bralla
    NämenHej skrev 2011-12-17 16:14:39 följande:
    Kanske bara jag då :( typiskt.

Jag vet inte för jag käkar p-piller.så det är osäkert.
    men om du VILL bli gravid så kan det ju vara ett bra steg att sluta med p-piller.. visserligen är de inte 100% säkra, men du har ju mindre chans att bli gravid med P-piller än jag har.. och jag har troligtvis mindre än 10% chans att bli gravid "på egen hand"..
  • slemtorsk i din bralla

SLEMMIS ÄR HÄÄÄR!

Jag har inte riktigt hunnit med att sitta vid datorn i helgen.. sonen är här (åker till pappa i dag igen men kommer på fredag för att fira julen med oss) ..

har fixat i vårat finrum, huggit gran i skogen, klätt granen, dukat upp i finrummet för att det ska vara redo att ta emot familjen på julafton.. det är bara maten och dukningen som fattas Gjorde även tre omgångar Janssons frestelse och kokade en omgång risgrynsgröt efter sonens lunchbeställning i går...

*pust*

nu ska jag försöka ta det lite lugnt.. men lördag är det trots allt julafton och det är en VÄÄÄLDIGT speciell jul i år... eftersom..........*shhhhh hemlis* vi ska gifta oss då också... men det är det (nästa) ingen som vet...Så nu ska jag fixa till min klänning som ska läggas ner i fram..

Vi kör i gång med "varannandags- inseminering" i dag.. beräknar att jag har ägglossning.. ons typ..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester