• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Axe skrev 2016-10-09 07:41:33 följande:

Syns det på sticka så funkar ett digitalt. Du kan ringa deras kundtjänst om du i te tror mig. Cb digitslt mäter också 25.

Jag VET att ett svagt streck på en sticka inte med nödvändighet är 25 mul. Ibland kan man på en 25mul sticka se svaga streck från 10mul. Och då säger CB ej gravid. CB är ett dyrt test som man inte vill slösa bort i onödan. Så då är det bättre att vänta tills strecket blivit starkare.
  • lilaemma
    Axe skrev 2016-10-09 09:47:06 följande:

Fast det där stämmer inte

. Det är en likadan 25 sticka i cb som de du köper på t.ex. testlagret. Skillnaden är bara att den läses av och visas digitalt istället. Finns ett streck är du gravid. Annars inte.

Mitt syntes knappt på sticka min man trodde jag var galen men syntes ändå på cb.

Jo, det stämmer. Ja, det är lika dan sticka, men CB kan säga inte gravid, när det finns svaga streck på teststickor, vet många som varit med om det. Det är inte alls ovanligt. Om man däremot väntar några dagar så visar öven cb gravid.

Kul för dig att ditt svaga streck räckte för gravid på CB, men du kan inte säga att de som har en annan erfarenhet har fel.
  • lilaemma
    SaandraR skrev 2016-10-09 09:37:53 följande:

Missfall på gång antar jag? :(

Håller tummarna för att det bara är mindre koncentrerad urin...
  • lilaemma
    Fkvi skrev 2016-10-10 12:00:37 följande:

Känner mig skittaskig som jämt svarar att jag inte ser något för det gör jag nästan aldrig, även om jag höjer ljusstyrkan på telefonen eller kollar på datorn :S är jag den enda som har det så?

Ser du figurerna i färgbollarna på fb?
  • lilaemma
    SaandraR skrev 2016-10-10 21:02:52 följande:

Borde verkligen vara starkare på bim +1,eller hur?! Plussat svagt sen i fredags.

Har det ökat något sedan i fredags? Så tidigt är det fortfarande lungt med svaga tester.
  • lilaemma
    SaandraR skrev 2016-10-10 21:11:30 följande:

Ja typ i lördags var det som starkast men sen ingenting..imorse tyckte jag det var svagare

Så fredag svagt, lördag starkare, söndag negativt och idag svagt? Har du testat samma tidpunkt?
  • lilaemma
    SaandraR skrev 2016-10-10 21:24:04 följande:

Olika tidpunkter för att se när det är som starkast då vissa inte får starkast resultat på morgonen .

Då går det inte att jämföra styrkan. Ta ett nytt test med morgonurin och jämför bara morgonurinstesten, då borde du kunna se rätt snart om det är på väg åt rätt håll eller inte. Rekomenderar något av de billigare testen man köper online, cb är dyra och luriga. De med röda streck är mer pålitliga.
  • lilaemma
    SaandraR skrev 2016-10-11 09:28:43 följande:

Fast nu ger jag upp, tog på morgonurin och det var typ svagare än de clearblue från igår kväll.

Åh nej. Synd att den inte car livsduglig, men skönt att den släppte så fort så att ni kan försöka igen.
  • lilaemma
    Fkvi skrev 2016-10-11 18:07:09 följande:

Figurerna i färgbollarna? Huh?

På facebook brukar det med jämna mellanrum dyka upp bilder på cirklar i olika färger och sen står det, dela om du ser siffran/ djuret/ fler än tre apor/ om du tor att du vet hur många djur det finns...
  • lilaemma
    Fkvi skrev 2016-10-12 13:33:59 följande:

Jaha såna! Jo, det gör jag :)

Dåså. Då är det nog bara olika skärmar, olika färgåtergivning, eller olika vana ögon ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester