• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Isprinsessan skrev 2016-10-14 13:39:52 följande:

Testade nyss och tycker mig se liiiite mer rosa idag!

Grattis!
  • lilaemma
    mjukost skrev 2016-10-14 21:55:13 följande:

Drog upp styrkan, men det måste väl vara spök?

Ser snett och konstigt ut. Tror det är torkade färgrester tyvärr.
  • lilaemma
    jiila skrev 2016-10-15 12:45:51 följande:

Alltså hur tolkar man detta test???!! Det rosa bleknar liksom aldrig bort utan blev snarare starkare efter tiden....

Det är definitivt en massa färgrester på nederdelen av testet, men det kanske är ett sträck därunder också, svårt att avgöra på mobilen... Håller tummarna...
  • lilaemma
    Tussilago6 skrev 2016-10-15 09:57:14 följande:

Bim -5 idag. Nån som ser nåt? Syns som vanligt lite bättre i verkligheten! Men undrar om det är på riktigt eller bara spökstreck....

Ser sträcket påden inverterade, men tror tyvärr att det är färg som fastnat i kanten till där strecket ska bli.
  • lilaemma
    Tussilago6 skrev 2016-10-15 17:18:40 följande:

Ja så är det nog, kanske för mycket att hoppas på denna månad, har inte ens haft mens sen mf. Hoppas allt är bra med dig!

Tack. Jodå, själv har jag snart negativa tester efter mitt mf för snart 4 veckor sedan. Tror att jag har mens nu, men det är ju lite svårt att avgöra när blödningen aldrig helt slutat... Tur att andra har spännande tester att analysera så jag har nått att roa mig med.
  • lilaemma
    mjukost skrev 2016-10-16 17:46:26 följande:

Nej asså jag vet att det inte är ett vanligt lodrätt streck, men har fått vågrätt så de bildas plustecken på 3 st test nu.

Undrar bara om ngt fått samma, tycker det är märkligt :)

Men tolkar dom ju negativt tyvärr

Tycker det är rätt vanligt att det blir så där. Vanligare om man doppar längre tid än rekomenderat... Men tycker mig ana ett till streck ganska långt ut mot kanten...
  • lilaemma
    mjukost skrev 2016-10-16 18:16:53 följande:

Menar du det???

Ska vänta en vecka sen köpa ett clearblue på fredag, de verkar mer pålitliga.

Slutade med p-piller 9 september och nog vet jag att det kan ta tid innan kroppen blir normal med mens och så, men hade äl-flytningar runt 4e oktober, har senaste veckan mått så konstigt..

Kan inte nudda mina bröstvårtor för de är så ömma, typ träningsvärk i brösten, ovanligt trött, sjukt mkt vattniga flytningar, får blodtrycksfall så fort jag reser mig och mår sjukt illa så fort jag tänker på kokt potatis haha?

Ingen mens i sikte men mensvärk om kvällarna..

Är väl bara att vänta och se, håll tummarna <3

Håller tummarna

Tyvärr kan det ju ta uppemot 9 månader innan kroppen kommer igång igen efter ppiller och under tiden har man oftast alla möjliga gravidsymptom.

CB digitalt är inte säkrare, men lättare att avläsa, dock tar det längre tid innan de ger positivt utslag och de är mycket dyrare. Skulle rekomendera att fortsätta med billiga tester tills att du verkligen fått streck på dem och sedan ta ett CB digitalt för att fatta...
  • lilaemma
    Zannna skrev 2016-10-16 20:04:15 följande:

Hej! I fredags fick jag ett svagt positivt på clearblue early, ser ni strecket eller är det jag som inbillar mig? Gjorde ett clearblue digitalt som visar inte gravid, någon annan som har varit med om samma sak?

När tog du digitalt? Oftast behöver de mer tid på sig för att bli positiva. Men tyvärr är det ju också väkdigt vanligt med tidiga mf/kemisk graviditet. Vanliga CB ger också lätt spökstreck och torksträck så jag skulle välja ett annat test...
  • lilaemma
    Muminmamsen skrev 2016-10-17 06:46:01 följande:

Det skiftar extremt svagt i rosa i verkligheten

Tyvärr, det där är en skugga från en buckla i testet. Känner igen dem vid det här laget. Antagligen färgrester som gör att den skiftar färg... Förlåt att jag är krass, men jag börjar se skillnad nu... Det ska vara helt rakt och brett.
  • lilaemma
    Livetsgång skrev 2016-10-17 11:22:05 följande:

Tack för svar :) Nej man ska inte tolka det som positivt svar men det är ändå skumt att där dyker upp streck. Har använt samma tester förr när jag misstänkt graviditet och då har det aldrig blivit nått streck där på kanten vadärför jag ville checka om det är vanligt och om andra varit med om de :)

Inte det minsta skumt. Väldigt vanligt...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester