• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-20 07:57:39 följande:
    Jag blir lite orolig när du säger att du har "mensvärk" av och till... jag har lagt märke till det också när du skriver att du har känningar allt som oftast i de trakterna. Det är ju inte riktigt "normalt" att ha mensvärk lite när som helst.

Jag känner ofta av min ägglossning tex, men det är inget som påminner om mensvärk utan en helt annan sorts värk, det finns säkert de som har "mensvärk" även vid ägglossning men man har ju inte ont hela tiden "av och till".

Har du varit hos en gyn och kollat upp dig ordentligt, mensvärks-liknande smärta kan ju bero på att ma har en infektion tex, då kan ju det vara en solklar orsak till att du bara får negativt.

Sen kan det även vara stressmage, du är ju sååå stressad över att bli gravid, har du inte en liten som är rätt "nyfödd"?? När jag får känningar av min magkatarr så känns det ofta i samma region som livmodern, och strålar ofta ut i ryggen (precis som mensvärk kan göra)

Jag tycker du ska boka tid hos en gyn för en genomgång ..en riktig sådan för att gå omkring och ha mensvärk mest hela tiden är INTE ett bra tecken.
    Nej jag har ju haft mensvärks liknande sen senaste äl,ca en v efter !! Jag vet att jag är stressad men har även släppt det lite... Min dotter är inte nyfödd längre,hon är 3 år=)

Sist jag va hos gyn såg det bra ut men det va ju ett bra tag sen !! kan det va något allvarligt?? =(  
  • sweasmamma
    Gummsan skrev 2011-12-20 07:55:30 följande:
    Tror inte heller att de va spök. Håller tummarna!
    tror ni inte?? ja jag får tetsa igen eller som slemmis säger,boka tid på gyn !! 
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-20 08:31:54 följande:
    nja något allvarligt tror jag inte det är.. då skulle du ha jätteont, men om det värker och ömmar kan det ju vara något litet myom eller chokladcystor som vanligtvis är totalt ofarliga men kan ställa till det litet...

Fick för mig att din lilla var yngre

Det är aldrig fel att kolla upp sig.. jag går MINST en gång om året, även innan vi beslutade att skaffa barn.

Som du skrev sen.. en infektion skulle du troligtvis ha ont av.. men jag har haft urinvägsinfektion 2-3 gånger och ingen av gångerna visste jag om det.. ingen smärta, ingen feber... inget...var först när jag tog andra prover som det uppdagades och den kan ju sätta sig på njurarna så jag är glad att det upptäcktes.Man måste inte ha symptom.....varken av uvi eller grav

men först o främst tycker jag att du ska ta ett test till...... och om det är negativt kanske en liten koll inte är så dumt.
    aha okej ... ja alltså jag har varit gravid 5 ggr,och varje gång har jag haft en känsla av att jag varit gravid,ingen av gångerna va planerad! men haft ma,mf och en abort(i tidig ålder) jag känner mig inte gravid men som sagt mensvärken sitter i ,kommer och går och illamående!!

uvi har jag haft ett par ggr men det behöver väl inte kännas likadant varje gång!jag testar idag men har också ringt bm och dom ska ringa upp!OM det skulle vara ett myom,(måste googla det ) kan det ge dessa symtom

• sweasmamma

pratade med en bm nu ,hon sa jag låter gravid. ett plus är ett plus,man kan inte trolla fram nåt som inte finns där!! men jag är ändå osäker... tar ett test senare 

• sweasmamma

denna bm jag pratade med sa att det VANLIGASTE är faktiskt att få riktigt starka plus 1-2 v efter bim,många får innan men det är faktiskt jättevanligt . jag sa att mitt va sååååå svagt att det syntes mest om jag trixade lite,hon sa att man kan inte trixa fram nåt som inte finns!!

• sweasmamma
    Jennie83 skrev 2011-12-20 09:28:59 följande:

Carmat fifflade lite, o måste säga ja blev lite osäker kolla bilden
    jag ser
  • sweasmamma

min mamma skulle iväg och handla nu ,jag är på jobbet men hon skulle köpa test så jag återkommer med svar om 2 timmar ungefär!! tror dock verkligen på neg !!! men som sagt,analysera kan man ju alltid göra =)

• sweasmamma

jag har också fått spök med cb .. 2 ggr MEN då har det varit ett smalt streck,som en sytråd men som sagt jag tror inget !!! visar detta neg kontaktar jag gyn för min mensvärk jag har plus illamående

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester