• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Estrella81 skrev 2017-05-23 07:40:46 följande:

Jag lackade på att få väldigt svaga positiva på One step 10 miu/ml flera dagar i rad som dessutom försvann helt när de torkat och köpte ett CB istället.

:)

Grattis. 10 mul testen ger aldrig starka streck, de har mindre färg i sig för att inte kunna ge falska plus..
  • lilaemma
    JamJam skrev 2017-05-23 14:32:32 följande:

Tog ett nytt test imorse.

Jag ser ett streck men det är så svagt så svagt så jag blir osäker. Är på bim -5.

Ser ni ngt? Eller inbillar jag mig:)

Bilden togs efter ca 5min

JamJam skrev 2017-05-23 14:32:32 följande:

Tog ett nytt test imorse.

Jag ser ett streck men det är så svagt så svagt så jag blir osäker. Är på bim -5.

Ser ni ngt? Eller inbillar jag mig:)

Bilden togs efter ca 5min

Anar, men cb är kända för spökstreck. Tror röda tester är bättre än blå. Håller tummarna för att det ökar, du är ju väldigt tidigt ute...
  • lilaemma
    Mammailus23 skrev 2017-05-23 18:25:13 följande:

Hjälp! Blir inte klok på min kropp.

Hade mens 20/4 men plussade svagt. Tror det blev kemisk grav med missfall, har dock ändå känt mig gravid. Så hade men nu 18/5 men ingen mensmage eller mensvärk som jag brukar ha, kände mig fortfarande gravid och gjorde test. Och såhär blev det! Är detta plus? Och varför så svaga. Kan ju ej vara missfall då jag testat negativt från 23/4 till 18/5.

Alltid jobbigt med förvirrande resultat. Vid mf kan hormonerna ibland fortsätta att stiga ett tag innan det vänder, men det kan ju också bara vara en blödning tidigt i graviditeten.
  • lilaemma
    s fia skrev 2017-05-24 09:18:51 följande:

Hej igen tjejer!

Ja in ett test härromdagen (bim-4) och fick ett svagt streck på ett CB Early gravtest. Gjorde ett nytt test idag fart ett digitalt.. visade Gravid 1-2veckor.

Kan jag lita på detta tro? I mitt förra inlägg nämnde jag att jag fått ett missfall för ca 4 veckor sen... så jag vågar inte riktigt ta ut plusset i förväg ????

Har du fått negativt test emellan? Det kan ju dröja många veckor innan hormonerna går ur kroppen...
  • lilaemma

Ser att många försöker testa med CB just nu - de är tyvärr kända för att ge spökstreck. Så ta ett rött test istället. 

• lilaemma
    Nykär15 skrev 2017-06-19 17:12:37 följande:

Förstår inte heller att alla envisas med CB som ger så mycket spök..att folk vill lägga så mycket pengar på ett så dåligt test?

Tror tyvärr många inte vet om att de är så "luriga".
  • lilaemma

Har aldrig tidigare använt apotekets tester, brukar de få spök/torkstreck? Får inte med på bild, men anar...

• lilaemma

Eftermiddagsurin. Väldigt blaskigt. Trodde mensen kom i natt när jag var uppe. Lite rosa och brunt. Men sen kom inget mer. Tror jag anar varför. Vågar dock inte säga nått till maken ännu då vi inte försökt bli gravida utan använt kondom, har haft många tidiga mf... Så tänker vänta en vecka och se, är det elakt?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester