• Anonym

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 09:32:33 följande:
    Jag börjar väl då:

Att hon är totalt respektlös och sitter vid frukostbordet i bara trosor och linne
    Vad är det som är så hemskt med det då? Hon sitter ju inte naken iallafall. Jag tycker inte det är konstigt att äta frukost i linne och trosor. 
  • Anonym

Käns lite som tråden kommit ifrån ämnet.

• Anonym

Denna tråden har trasslat in sig..

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-18 10:57:45 följande:
    Denna tråden har trasslat in sig..

kan inte annat än att hålla med, verkar som det är mest svärdöttrar som skriver
  • Anonym

om det är trosorna som är problemet köp ett par billiga mysisar åt henne och säg åt henne att du inte uppskattar att hon sitter i trosor och linne. mysisar och linne kanske är mer okej.

• Anonym

jag håller med ts , när man äter frukost i andras hem än sitt eget ja då klär man på sej och beter sej uppfostrat civiliserat och artigt., slaffsar inte och tuggar med stängd mun
    alla ni andra som anser tvärtom...ja ni kanske har andra seder i era husvagnsområden.....

• Anonym

Ja, om mina tonårssöner skulle släpa hem tjejer som sitter halvnakna vid köksbordet på morgonen så är det dags för dem att skaffa eget boende.
    I mitt hem klär vi på oss och visar respekt för varandra.
    Vissa ungdomar får tydligen ingen uppfostran alls. Allt fler tycks bli nonchalanta och slappa både i huvet och kroppen. 

• Anonym
    Insatt skrev 2011-09-18 13:19:16 följande:
    45 år och en massa tonårsbarn... det kanske är där skon klämmer. DU kanske borde skaffa dig ett liv?
    Förstår inte varför skulle skon klämma för det? Borde inte du skaffa ett liv? och inte låta fantasin flöda iväg
  • Anonym

Jag och svärmor har jättebra kontakt och en fin relation så jag tror inte hon stör sig på något speciellt. Mer sin son som är en slarver och lite lat ibland Mamma fixar allt tror han, men det är hennes eget fel för hon har curlat sina barn i alla år

• Anonym

Är det OK att sitta i pyjamas´,nattlinne eller morgontock då?

Det gör vi hemma hos oss.

Men flickvännerna är alltid påklädda,då kanske de stör sig på oss istället?

• Anonym

att min ex svärdotter skapat en tråd på FL med massa lögner om allt....sen kan jag inte gå in på vad hon har ljugit om för hon vet inte om att jag vet.

• Anonym

Åh jisses vad ni taggar på TS!

Jag förstår henne mycket väl. Jag skulle inte vilja äta med någon som sitter i underkläder.

Äter man har man väl kläder på sig? Eller om man nu inte pallar dra på sig mysbyxorna kan man ju dra en filt om rumpen innan man går in i köket.

Vad man gör i sitt eget hem är ens egen ensak, men är man gäst får man väl visa lite hyfs!!!

• Anonym

#122 Ha, ha!!! Min svärmor upp i dagen! Jag har dessutom "uppviglat" hennes son till att inte vilja umgås med dem påstår hon!!

• Anonym
    Anonym (Wtf?) skrev 2011-09-18 20:46:42 följande:
    Öh wtf!?
    Be snorungen att respektera er å klä på sig och om hon nu fattar så jävla trögt så får hon helt enkelt inte sova över.
    Ditt hem DINA REGLER, punkt slut!  
    Eh ja! Min bror hade en flickvän som han var tillsammans med rätt länge. De sov tillfälligt i ett genomgångsrum och hon sov alltid i bara trosor, det kunde häönda att täcket åkte av och då låg hon där och flängde ut sig i sömnen vilket inte alls var bekvämt för min stackars far som inte ville se! Han sa till henne tillslut och efter det hade hon pyjamas på sig!

Föräldrarnas hus, föräldrarnas regler, annars kunde de sova någonannanstans!
  • Anonym
    Anonym (ge det tid) skrev 2011-09-19 07:59:34 följande:
    Jag tycker om mina svärföräldrar och älskar deras son. 
    Men jag vet också att svärmor kommer behöva ganska lång tid på sig att släppa in mig på riktigt, av den anledningen att jag varit gift och har barn med hennes storebrors son.
    Och för resten av släkten ser det väll ganska illa ut just utåt.
    Kan tillägas att x:et och sambon aldrig haft någon vidare kontakt utan sagt hej på begravningar ungefär.

Att svärmor inte protesterar utan helt enkelt ser till att hålla sig lite på sin kant berör nog på att hennes son hade ett väldigt slappt liv innan han träffade mig, jobbade ibland, bodde hos någon tillfällig tjej ett par månader då och då och när det sprack flyttade han hem till pojkrummet, och fördelen då var ju att svärisarna kunde få gratis hjälp med allt från renovering till bilar istället för hyres betalningar.

Under två års tid har han vuxit upp till mer en man än en pojke och är en ansvarsfull familjeförsörjare, som
     fortfarande hjälper sina föräldrar med bilar och renoveringar, när han har tid men som skaffat sig ett eget liv och lärt sig stå på egna ben.

Kanske  är det just så att oron över att sonen ska ta upp sitt tidigare liv om jag försvan från hans nuvarande gör att hon ändå kan acceptera det jag och sonen har.

Svärfar är en underbar man som tagit mig och mina barn under sina vingar och struntar blankt i vad den övriga släkten säger.

Men i mitt fall handlar det om ge svärmor den tiden hon behöver, och hon ser framemot att bli farmor oavsett vad som funnits i mitt liv tidigare. :) 
    Det där hade definitivt blivit för mycket för mig. Är din värld så trång att du måste leta nya pojkvänner inom samma släkt alltså? 
  • Anonym
    Insatt skrev 2011-09-18 13:15:19 följande:
    Vett att ansa? Fitthåren bestämmer man väl själv om i alla fall! Nejdu, det bara osar avundsjuka om hela denna tråden.
    Håller med!!! Svartsjuka så det står härliga till... hon kanske är sötare än svärmor..
  • Anonym

Det är väl inte TS familj som är vrickad?! Jag blir helt chockad när jag läser vissa inlägg.
    Vad man gör hemma i sitt eget hem är en sak men man sitter väl inte halvnaken hemma hos någon annan och speciellt inte vid matbordet? Fruktansvärt respektlöst och ouppfostrat anser jag.

• Anonym

så ni har alltså pratar 21 sidor om ETT inlägg? ETT??

• Anonym

Jag har säkert varit en dålig svärdotter jag med, för jag tvivlar på att det finns många maoor som är 100% nöjda med den kvinna som deras älskade son har valt?

Här är det jag stör mig på hos min svärdotter:

Hon vill ha min sons fullständiga uppmärksamhet, han ska följa med henne överallt hon begär, på dop, till avlägsna släktningar på middag, köra henne och tjejkompisarna till stan när de ska shoppa men får inte gå med dem osv osv. Hon å andra sidan vill inte följa med till hans kompisar, inte träna ihop, inte följa med och träffa mig eller hans andra släktingar oavsett om det är födelsedag eller en vanlig lunch. Hon "låter" honom åka men smsar oavbrutet och frågar när han kommer hem samt skriver status efter status på Facebook där hon beklagar sig över hur mycket hon saaaaknar honom vilket gör att han får dåligt samvete - trots att hon inte alls lider någon nöd och själv har valt att stanna hemma.

Detta har gjort att han drar sig för att åka nån annanstans än till jobbet, han har slutat träna för hon vill inte det = han har gått upp 15 kilo och det mår han såklart inte bra av, varken fysiskt eller psykiskt. Han har tappat en hel del kompisar som hon vägrar umgås med och som sagt, helst inte vill att han ska träffa heller.

Jag inser att han låter fullständigt under toffeln och tja, det har han nog blivit med hjälp av hennes känslomässiga utpressning  så SNÄLLA låt mig tycka det jag tycker om min svärdotter!

• Anonym
    Anonym (svärdotter..) skrev 2011-09-19 23:30:13 följande:
    Men hur kommer det sig då att de flesta söner tycker likadant? Min sambo är skittrött på sin mamma, vi tävlar om vem som ska slippa svara när hon ringer :) Jag tycker ändå om min svärmor, men kan ändå skriva under på flera av de punkterna och ber till gud att jag inte blir likadan när min son träffar någon!
    Vad många svärmödrar inte vill förstå är att hon faktiskt ÄR jobbig och att även hennes son tycker det. Min svärmor hade småbarn på 70-talet och kan inget om ny forskning. Hon anser att ett barn ska matas var 4:e timma från att det är nyfött, ny forskning visar på fördelar med fri amning. Hon har ingen aning om de nyaste första-hjälpen-metoderna utan säger åt mig att sådär får du absolut inte göra. Farliga fel som kan skada ett barn.
    Jag tycker också om min svärmor, vi har en bra kontakt. Vi har tom bättre kontakt än hon har med sin egna son just för att han tycker att hon är så jobbig och helst inte vill umgås med henne mer än nödvändigt. Fast det skulle han aldrig våga säga till henne såklart.
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?