VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
Att hon är totalt respektlös och sitter vid frukostbordet i bara trosor och linne
Käns lite som tråden kommit ifrån ämnet.
Denna tråden har trasslat in sig..
om det är trosorna som är problemet köp ett par billiga mysisar åt henne och säg åt henne att du inte uppskattar att hon sitter i trosor och linne. mysisar och linne kanske är mer okej.
jag håller med ts , när man äter frukost i andras hem än sitt eget ja då klär man på sej och beter sej uppfostrat civiliserat och artigt., slaffsar inte och tuggar med stängd mun
alla ni andra som anser tvärtom...ja ni kanske har andra seder i era husvagnsområden.....
Ja, om mina tonårssöner skulle släpa hem tjejer som sitter halvnakna vid köksbordet på morgonen så är det dags för dem att skaffa eget boende.
I mitt hem klär vi på oss och visar respekt för varandra.
Vissa ungdomar får tydligen ingen uppfostran alls. Allt fler tycks bli nonchalanta och slappa både i huvet och kroppen.
Jag och svärmor har jättebra kontakt och en fin relation så jag tror inte hon stör sig på något speciellt. Mer sin son som är en slarver och lite lat ibland Mamma fixar allt tror han, men det är hennes eget fel för hon har curlat sina barn i alla år
Är det OK att sitta i pyjamas´,nattlinne eller morgontock då?
Det gör vi hemma hos oss.
Men flickvännerna är alltid påklädda,då kanske de stör sig på oss istället?
att min ex svärdotter skapat en tråd på FL med massa lögner om allt....sen kan jag inte gå in på vad hon har ljugit om för hon vet inte om att jag vet.
Åh jisses vad ni taggar på TS!
Jag förstår henne mycket väl. Jag skulle inte vilja äta med någon som sitter i underkläder.
Äter man har man väl kläder på sig? Eller om man nu inte pallar dra på sig mysbyxorna kan man ju dra en filt om rumpen innan man går in i köket.
Vad man gör i sitt eget hem är ens egen ensak, men är man gäst får man väl visa lite hyfs!!!
#122 Ha, ha!!! Min svärmor upp i dagen! Jag har dessutom "uppviglat" hennes son till att inte vilja umgås med dem påstår hon!!
Det är väl inte TS familj som är vrickad?! Jag blir helt chockad när jag läser vissa inlägg.
Vad man gör hemma i sitt eget hem är en sak men man sitter väl inte halvnaken hemma hos någon annan och speciellt inte vid matbordet? Fruktansvärt respektlöst och ouppfostrat anser jag.
så ni har alltså pratar 21 sidor om ETT inlägg? ETT??
Jag har säkert varit en dålig svärdotter jag med, för jag tvivlar på att det finns många maoor som är 100% nöjda med den kvinna som deras älskade son har valt?
Här är det jag stör mig på hos min svärdotter:
Hon vill ha min sons fullständiga uppmärksamhet, han ska följa med henne överallt hon begär, på dop, till avlägsna släktningar på middag, köra henne och tjejkompisarna till stan när de ska shoppa men får inte gå med dem osv osv. Hon å andra sidan vill inte följa med till hans kompisar, inte träna ihop, inte följa med och träffa mig eller hans andra släktingar oavsett om det är födelsedag eller en vanlig lunch. Hon "låter" honom åka men smsar oavbrutet och frågar när han kommer hem samt skriver status efter status på Facebook där hon beklagar sig över hur mycket hon saaaaknar honom vilket gör att han får dåligt samvete - trots att hon inte alls lider någon nöd och själv har valt att stanna hemma.
Detta har gjort att han drar sig för att åka nån annanstans än till jobbet, han har slutat träna för hon vill inte det = han har gått upp 15 kilo och det mår han såklart inte bra av, varken fysiskt eller psykiskt. Han har tappat en hel del kompisar som hon vägrar umgås med och som sagt, helst inte vill att han ska träffa heller.
Jag inser att han låter fullständigt under toffeln och tja, det har han nog blivit med hjälp av hennes känslomässiga utpressning så SNÄLLA låt mig tycka det jag tycker om min svärdotter!