Du är långt ifrån så öppensinnad och empatisk som jag trodde. Snarare är det tydligt att du är en egoist på alla möjliga sätt och även när du ger så är det bara så länge det inte ger dig några som helst besvär, du kan aldrig ge något av substans, du kan inte ge och ta, allt är ditt sätt eller så är dörren där ---->
Du har förstört allt mellan oss pga din tjurskallighet och framför allt för att du sitter och antar att jag är världens sämsta människa istället för att fråga vad jag menar, något vi hade rett ut på två minuter. Istället utgår du ifrån att jag är någon slags kontrollerande idiot. Och nu verkar du göra ditt bästa för att straffa mig, så pass att jag undrar om du är sadist också. Du försöker verkligen vrida om kniven där den gör som ondast...
Jag förstår att du kände dig sårad, men det var faktiskt inte så att jag försökte kräva något av dig. Jag försökte berätta hur jag känner och ville hitta en gemensam lösning, men du svarade inte ens något alls när jag frågade om du ville försöka... Om du hade haft viljan hade jag kunnat förflytta berg för din skull.
Jag fattar inte varför jag ens borde försöka. Nej, rättare sagt så vet jag det. Jag vet att jag borde be dig dra åt helvete. Jag vet också att orsaken att jag inte gör det är för att jag är så trasig sedan tidigare destruktiva relationer. Jag vet också att det kommer att ta många år innan jag är hel från de upplevelserna. Och jag vet att du och jag inte har någon framtid för vi vill så olika saker med en relation, men jag ville behålla dig fram till sommaren åtminstone... Och idiot som jag är hoppas jag fortfarande att du ska komma tillbaka... Att vi ska få det fint igen... Men jag tror inte att det går, jag tror inte att du kommer att respektera mig på samma sätt igen. Jag vet inte ens om du har viljan och/eller förmågan att försöka reda ut det här mellan oss två.
Jag hade kunnat ge dig så mycket, och du kastar bort det pga dina egna antaganden istället för att ha i bakhuvudet att jag kanske inte är en fullständig idiot... Efter den här tiden tillsammans trodde jag att du hade sett tillräckligt av min personlighet för att veta att jag inte är sån som du tror. Jag försökte aldrig ställa krav på dig. Jag behövde bara lyfta något som störde mig och hoppades att vi kunde lösa det, och det hade vi kunnat göra om du hade låtit oss.