• Homosapio

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (smygförälskad) skrev 2019-02-22 22:44:06 följande:

Önskar du kunde ta första steget...

Den önskan delas nog med många.
  • Homosapio
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-23 07:18:48 följande:

Hur hade du velat att personen visade för dig vad hen känner utan att säga det? Vad skulle personen kunna göra för att göra det tydligare?

Sitter med exakt dessa tankar ... Hur ska jag kunna visa vad jag känner utan att säga det rakt ut? Kan man ens vara tydlig utan att uttala orden?

Hur hade du själv gjort eller velat att någon annan visade utan att säga det?
  • Homosapio
    Anonym (marsipangris) skrev 2019-02-23 09:10:43 följande:

vad är ni ute efter här? ni vill visa att ni är intresserade av personen men.vill inte säga det? ställ mycket frågor... fråga vad personen ska göra i helgen och sånt. har hen något intresse, tränar eller liknande? se till att dyka upp där av en "slump", där har ni en ny plattform att småprata och umgås på, om och kring. kanske kan ni börja träna/utöva det där intresset ihop? det är lättare att falla för någon som anstränger sig lite.

Tack, heta tips! Nu vet jag redan att hon är intresserad, dock gör situationen vi befinner oss i att jag inte kan uttala rakt ut att det är besvarat. Därav funderingarna från mitt håll. Vill ju att hon ska förstå på något sätt utan att säga det. Senare när det passar bättte kommer jag definitivt att prata med henne och fråga om hon vill träffas osv.
  • Homosapio
    Anonym (marsipangris) skrev 2019-02-23 09:45:12 följande:

vad är det som kommer bli bättre? the future is just a concept that we use to avoid being alive today..

Sammanhanget! Situationen är det som blir mindre komplex. Tids nog, fritt fram utan att någon av oss för den sakens skull är upptagna idag. Mer tillåtet, mer accepterat, moraliskt korrekt ...
  • Homosapio
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-23 11:17:03 följande:

Beror ju helt på i vilka sammanhang man träffas. Men att visa extra omtanke för personen, och tydligt behandla personen annorlunda, bättre, finare, än alla andra runtomkring. Kan vara svårt om man inte vill att andra ska uppfatta det, endast hon. Hinta med att säga att du trivs i hennes sällskap, berätta och tacka för en trevlig stund sist ni sågs, blinka lite skämtsamt till henne nästa gång ni får ögonkontakt osv, så kanske polletten trilla ner för henne! Men risken är nog stor för missförstånd när man inte kan tala om som det är.

Vad är poängen med att visa vad du känner, och att få henne att förstå att du är intresserad om du ändå inte kan/tänker agera på dina känslor nu? Vad hoppas du få ut av det?

Poängen är att jag vet att hon är intresserad och jag kan inte i denna sitsen tala om att det är besvarat. Vitsen är ju då i mina tankar att jag vill att hon ändå ska kunna förstå att det kan finnas ett intresse från min sida utan att det uttalas så att jag inom en snar framtid kan uttala vad jag känner för henne. Ja, komplicerat ...
  • Homosapio
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-23 11:52:00 följande:

Mmm förstår, komplicerat minsann. Fortsättning följer? =) Såg ett av dina inlägg om moral, rätt å fel.Är det mindre moraliskt fel att visa intresse för någon annan än den man är med för tillfället i väntan på att man ska gå isär, än att säga som det är till personen?? Uppfattade det som att det är där du befinner dig? Jag vet inte, har inget svar. Går itu av liknande tankar.

Oj oj, det beror helt på från fall till fall kan jag tycka. I en situation som tillåter det tycker jag nog att det är mer moraliskt rätt att vara ärlig och säga som det är till personen!

Jo, jag är i rörelse bort från något långvarigt och det tar tid ... Men det är inte där skon klämmer i den här situationen! Den jag lämnar är också medveten om mina känslor och vi är nära vänner och där finns inga sorger sas. Därför hade det inte varit moraliskt fel av den anledningen. Men helt klart av andra anledningar ...
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-02-23 15:00:09 följande:

Det där är en riktig gåta, vad kan det vara för anledningar...? Du är på väg att byta arbetsplats och då blir det inte synligt på samma sätt..vilket skulle vara ett plus eftersom även du är tjej och det skulle kunna hämma karriären att ses som ickehetero?

Men eftersom du inte vill avslöja det så till frågan med att visa utan att säga rent ut att du är intresserad...jag kan förstå nyttan med det, frågan är om det kommer att räcka. När man är i ett läge att man är såpass förälskad att det slutar vara behagligt och övergår till att göra en olycklig istället så ligger det nära till hands att se till att bli av med känslorna på något sätt om man tror att det är kört. Då gör jag så att jag ser till att driva på de andra som jag oftast är intresserad av fast i mindre grad. Det kan ge ett snabbt resultat och så avleder man från den man egentligen vill ha. Så om jag var du så skulle jag snabba på lite innan det är försent.

Jag skulle se till att hoppa över varmt/kallt beteende om möjligt. Se till att liksom särbehandla henne så att hon förstår att du ser på henne på ett annat sätt än resten och gör det genomgående så. Inte olika från dag till dag, då kan man tro att man bara är lite underhållning när lusten faller på.

Hehe vilka spekulationer ... Nej, jag är inte på väg att byta arbetsplats. Jag hade inte haft något problem alls med att vara öppen/synlig i ett förhållande med henne under andra förutsättningar. Kärleken slår inte alltid rot under de gynnsammaste förhållandena ... Trots allt kan den övervinna allt.

Ja du har rätt! Jag har nog varit så, från väldigt varm till iskall, ignorant, nästan ironisk faktiskt för att skydda mig för att inte bli sårad eller vara sårbar och för att inte visa vad jag känner. Lite avklädd, väldigt påklädd ... Naken, ärlig och sårbar fullt ut hädanefter?
  • Homosapio
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-24 09:28:58 följande:

Jag kommer inte vidare när du ständigt finns i mina tankar. En ångest som sliter å tär. Känner du det jag känner? Är detta på riktigt? Hur kommer jag vidare?

Ja, det där som sliter och tär känns igen. När tankarna på personen går som en låt på repeat i huvudet ...

Ta reda på om det är på riktigt för är det på riktigt är det värt allt! En kärlek på riktigt är sällsynt, missa inte den!
  • Homosapio
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-25 18:27:34 följande:

Precis. En fantastiskt fin och sällsynt jädra låt. En som får en att känna att det hade varit värt allt. Känns så självklart men är så svårt på samma gång.

Relaterar ... Vad är det som är så svårt?
  • Homosapio
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-25 21:06:21 följande:

Framförallt svårt att ta reda på om det finns något där eller om det enbart är i mitt huvud. För mig finns något definitivt där och jag vill ta reda på mer!

Ja, förstår. Visar hen något som du kan tolka? Kan du inte hinta lite diskret eller visa hen på något sätt? Se till att komma i situationer där ni blir själv? Råka gå för nära ... Visa intresse helt enkelt? Eller situationen hindrar det helt?
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!