• Homosapio

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-08 22:12:40 följande:

Är det att du inte kan just nu pga olika omständigheter eller kan du inte för att du är för rädd för att ta steget överhuvudtaget? Oftast kanske man använder omständigheterna som en ursäkt till att man inte agerar när det egentligen handlar om något annat, att man är rädd för att bli avvisad och sårad t.ex.

Nej, i vilket annat sammanhang som helst så hade jag tagit steget. Jag hade hellre blivit sårad eller avvisad. Hur har du det själv? Hade du tagit steget om det var andra omständigheter i din sits eller är du rädd för att det inte är besvarat eller för att bli avvisad?
  • Homosapio

Plötsligt stod du bara där, igen. Mina tankar hade börjat vila och inte lika intensivt få mig att längta. Längta efter dig, oss, nära... Hösten smyger långsamt inpå och jag kan inte sova, igen. Kom, vi möts på mitten av den bro som sammanlänkar oss i en annan dimension. Kom, om du vågar!

• Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-08-24 08:28:15 följande:

Om du fick välja, hur hade du velat att hon möter dig?

Be om att ses ensamma.

Ta min hand och le...

Eller bara stanna kvar i en blick som säger allt!!! En alldeles för lång blick ...

Vadå som helt som visar vad hon känner.
  • Homosapio
    Anonym (allavetattingenäranonympånätet) skrev 2019-08-24 16:31:38 följande:

Säg det där till henne. Inte till ett forum.

Vad är det värsta som kan hända om hon avvisar dig? Absolut ingenting. Oavsett får du ytterligare en lärdom. Du växer.

Har skrivit till henne, ja, inte så som det står här men att jag gillar henne o.s.v. hur hon tolkat det vet jag inte.
  • Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-08-25 10:21:25 följande:

Men är det att mötas om hon gör det? I min värld är det du önskar snarare att hon tar hela initiativet. Förutom det med ögonkontakten, det skulle kunna vara att mötas utan att faktiskt gå till riktig handling.

Men du verkar ha berättat lite av vad du känner för henne. Mötte hon dig inte i det då? Vad blev reaktionen? Antingen förstod hon inte innebörden av det eller valde att bortse från det om hon inte mött dig i det. Var tydligare om du verkligen vill få svar. Låt henne inte få chansen att inte bemöta ditt försök till att mötas.

Nä du har rätt, jag vill ju att det sker ömsesidigt i det mötet. Jag vill verkligen få svar!

Hur låter jag henne inte få chansen att inte bemöta mitt försök att mötas?

Ge mig förslag? Förklara ...
  • Homosapio

Din vän talade om att du är intresserad och att du har pratat om mig med henne ... Att du är kär i mig ... Varför säger du inget? Gör något! Möt mig ... Risken är stor att jag backar snart och då glider vi varandra utåt händerna. Jag har lovat din vän att inte avslöja henne.

• Homosapio

Okej, ska vi göra klart för varandra en gång för alla hur vi känner?

När vi möts nästa gång, du vet var, du vet när, då möts vi i en blick som vi båda håller kvar alldeles för länge ... En blick som inte ger utrymme för tvivel!

Sker det inte, vet vi båda två att det inte är meningen, oavsett vad vi egentligen känner?

Vågar du så vågar jag allt, vågar bestiga vilket berg som än krävs, vågar riva alls murar som står i vägen ...

Jag vet att du läser här!

• Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-01 22:22:08 följande:

Men alltså, varför tar du inte kommandot och går fram till personen och säger det du känner? Du vet ju redan vad personen känner för dig?

Du vet att detta är en tråd för meddelanden man inte KAN eller VILLL skicka? Vad som skrivs här är kanske inte vad som sägs eller görs i verkligheten ... Önsketänkande kanske? Kanske göra jag det i verkligheten men kanske önskar jag något annat, ett ömsesidigt möte, ett sådant där båda möts på mitten?
  • Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-02 08:42:35 följande:

Fast du skrev i tidigare inlägg att hens vän hade berättat för dig att hen är intresserad av dig ? Så det var lite önsketänkande från din sida?

Nej, det var inte önsketänkande! Det var så! Resten kanske är önsketänkande... att man möts! Att båda vågar! Inte bara en som tar steget utan att det sker ömsesidigt!
  • Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-09-04 08:19:41 följande:

Du tror hon skulle känna igen dig här? Riskabelt att ropa här när tiden med henne försvinner i verkligheten. Framför Allt när du redan vet vad hon känner. Är det bekvämlighet eller ett riktigt hinder som är anledningen till att du så gärna vill mötas istället för att bara ta tag i det själv? Vet hon om att du är mötbar? annars lär inte mycket ske.

Ja, det skulle hon!! (Utan tvekan!) Riskabelt? Nja, vet inte om jag håller med. Verkligheten med henne försvinner inte för det ... Vet inte riktigt vad och hur du läser in vad jag skriver. Men det spelar ju mindre roll eftersom det inte rör dig. Eftersom vi redan mötts och fortsätter mötas så vet hon nog hur vida jag är mötbar eller ej. Att ta tag i det själv är inget som skrämmer mig! Men jag vill att det sker ömsesidigt, nära, tillsammans ... I samförstånd.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!