upprepade missfall, anti tpo och tsh
Hej!
Jag har gått igenom 2-3 missfall. Först ett MA i vecka 11 och sedan ett missfall av tvillingar (v 7 och 8). Min gynekolog har nu tagit lite prover på mig. Dessa visade att jag har anti tpo. Jag äter levaxin sedan 5-6 år tillbaka. Jag har en son och innan jag blev gravid med honom åt jag 25 mikrogram levaxin. Efter att han föddes har jag behövt öka dosen till 100 mikrogram. Jag tog prov för anti tpo innan han föddes och hade då värdet 1.05, idag har jag 24. Mitt tsh ligger idag på 2.1. Min läkare säger att tsh är bra och att jag inte behöver höja levaxindosen även om jag planerar att bli gravid igen. Min gynekolog trodde först att mina missfall kunde ha med mitt anti tpo värde att göra men tror inte längre det då jag hade anti tpo redan innan mitt förra barn (fast ett mycket lägre värde).
Vad tänker ni med liknande historia om detta? Kan jag lita på informationen jag fått eller bör jag uppsöka en annan läkare? Känner mig osäker då jag hört att tsh ska vara under 1.0 när man vill bli gravid. Jag tänker också att jag kan ha haft tur när jag fick min son, att jag då lyckades trots ant tpo eller p g a värdena var mycket låga.
Tacksam för era åsikter!