Inlägg från: Mamma1106 |Visa alla inlägg
  • Mamma1106

Blödning innan bim, men svagt plus...

Hur gick det för dig, är du graivd. Undrar då jag är i samma situation...

• Mamma1106

Då får jag säga grattis! :) Jag tog ett clearblue digitaltest idag och det visade gravid 1-2 veckor. Men är lite osäker på om det ändå är ett missfall. Jag hade ägglossning runt 21/12, fick mensliknande blödning(med lite klumpar) 28/12 som höll i sig kortare än vad jag brukar ha..men då jag ammar min 7 månader gamla som så kan ju hormonera förändra mensen. Testade pos. 3/1 och även idag...men borde det inte vara fler veckor gravid om jag verkligen var det? Blöder inget men har molnade värk i livmodern, men har hört att det kan vara tecken på missfall också....
    Ska nog be om att få komma in på ett vul i veckan så jag kan få bekräftat vad det handlar om.

• Mamma1106

Va kul att du med har en liten. Plussar fortfarande så nu har jag fått en tid på gyn på torsdag. Jag uppdaterar hur det går. :)

• Mamma1106

Var på gyn igår. De såg ingenting på vul, men jag lämnade blodprov och hon ringde senare och sa att det visade att jag var gravid(kommer ej ihåg siffran men det var ett par hundra) Men för att se om det är en graviditet som är på gång eller på väg bort så ska jag gå och lämna blodprov igen nästa vecka så vi vet om det har stigit eller ej. Tydligen så ska värdet på hcg ligga runt 1000 för att kunna ses på vul.

Kul att du plussar starkt nu. Fast att detta var oplanerat så börjar man ju ändå ställa sig in på en liten till, så jag hoppas att den lille vill fortsätta växa i min kropp :)  

• Mamma1106

Mitt hcg har ökat från 238 förra torsdagen till 2575 igår, så ja det är bekräftat att jag är gravid :) Nu börjar alla känslor komma fram....undrar hur det kommer gå med så tätt mellan barnen, hur kommer våra nära och kära reagera. Vad ska dem säga på jobbet när jag kommer tillbaka och endast ska jobba 5 månader..... Men vi är glada och det är väl huvudsaken = )

Svar på tråden Blödning innan bim, men svagt plus...