upponed skrev 2012-02-03 21:33:04 följande:
Jag är inte oförstådd i min pojkvännen ansvar och ja jag känner en slags ilska gentemot honom men det är mycket känslor som kretsar nu och det är inget som jag riktigt kan tränga bort. Jag beskyller inte att all är förstört på grund av tjejen utan när jag först skrev inlägget så hade jag dagen innan fått reda på det här och sökte mig hit av ren slump. Ni får faktiskt ursäkta men vissa val man för påverkar andras liv och rör till det och det är inte alltid så lätt att hantera, jag och min pojkvän är öppna för att höra det hon har att säga men det verkar inte som om hon är intresserad av att ta tag i den biten hur somhelst är det min pojkväns barn o bara utesluta att han inte ska vara delaktig känns inte helt rätt heller. Jag vet att alla är vi olika och har det inrett alltid lätt och det finns alltid orsaker till allt, har bara ingen aning om hur jag ska hantera alla känslor jag känner. Är det någon som kan svara på vad som händer efter testet?
Jo det är rätt självklart att man får en massa känslor när man är i shock, så inte så konstigt att du skrev som du gjorde. Det är också skönt att kunna ventilera sina känslor och tankar och på så sätt få ur sig det jobbiga. Sedan efter ett tag så kan man tänka lite mer klart igen. Så jag klandrar dig inte för det du skrev, jag hade förmodligen reagerat likadant om det hände mig.
Hur som helst, till det praktiska. Är han pappan så är han underhållsskyldig. Då det gäller vårdnad så får hon ensam vårdnad såvida hon inte går med på att skriva på papper om gemensam vårdnad. MEN din pojkvän har umgängesrätt, dvs hon kan inte hindra honom från att besöka sitt barn.