Anonym (jaila) skrev 2012-02-21 20:59:56 följande:
Tjena, jag slutade blöda 1 vecka efteråt.. bara lite blödningar.. men i några dagar hade jag ganska mycket flytningar, men det har slutat nu med..
lite kort tycker jag.. ska börja med p-piller nu på fredag och min efter kontroll är den 29e.. hoppas bara attdet inte är något kvar för då blir jag nog lite ledsen.. Får jag fråga dig om varför du gjorde aborten och om du känner ånger efteråt? Jag har kännt lite båda, att jag gjort helträtt beslut eftersom jag har andra planer för mig de närmsta åren men även att jag tänker hur livet kunde ha blivit..
Föresten,känns bra attfå lite respons på min tråd! tack =)
Nu har jag nästan bara bruna flytningar, skönt!! Hoppas dom försvinner snart. Var exakt 3 veckor sedan
min abort idag.
Hade mitt återbesök igår, fick bara göra ett gravtest och det visade negativt, så barnmorskan sa
att allt är bra nu. Så jag litar på det. Barnmorskan sa även att det kan vara mina p-piller som gör att jag blött så sparsamt ett tag nu.
Jag gjorde min abort för att jag inte har någon relation alls med den här killen som jag blev gravid med, vi har bara känt varandra nån månad och för mig var det aldrig något alternativ att behålla. Är bara 20 år och även om jag har velat ha barn i flera år så kände jag att detta var rätt beslut, jag vill ha barn med någon som jag har en relation med.
Så, jag känner absolut ingen ånger, det var snarare en lättnad för mig att göra abort.
Att ha blandade känslor som du har, är helt normalt, det är ändå något stort man har gått igenom.
Hoppas du mår bra efter allt i alla fall!
:)