• Elle27

Hur många IVF-försök?

Jag är i vecka 9 nu och är gravid efter första IVF-försöket Solig Igår var vi på VUL och fick se hjärtat picka så fint.

Är så sprudlande glad och lycklig!!!!!!

• Elle27
    Amie77 skrev 2012-03-09 21:55:26 följande:
    Grattis, Elle27! Jag hoppas att jag har sån tur. Läkaren sa att det var ett höjdarembryo som  sattes in, men att det också handlar om tur.
    Ja man ska verkligen ha tur. Jag har haft turen på min sida. Trodde först att vårt försök skulle gå i stöpet när jag blev riktigt överstimulerad och fick sluta med sprutorna. Älsklingen var i Kenya och skulle komma hem till helgen, detta hände onsdag. Fick surfa på vågen hela slutet på vecka och helgen och spraya med nässprayen igen för att få ner östrogen-värdet. På måndagen skulle värdet vara perfekt och äggblåsorna perfekt för att det skulle bli någon äggplockning på onsdagen. OCH det var det!!!! Solig Redan där tänkte jag att det måste varit tänkt att vi skulle ha detta ägg och att det kommer gå vägen. Har nästan inte ens varit orolig.

Lycka till för dig nu!!!! Håller tummarna stenhårt
  • Elle27

Ska tillägga att vi hade grymt tur med alla ägg också. Fick ut 37 äggblåsor Solig De hittade 18 ägg och 15 blev befruktade. 11 ägg jättefina och perfekta. Så vi har nu 10 fina ägg i frysen och ett som växer som det ska i livmodern Solig LYCKA!!!! Hjärta

• Elle27
    Amie77 skrev 2012-03-10 18:05:29 följande:
    Ojdå, verkligen en framgångshistoria! För oss blev det inga ägg till frysen så måste tyvärr gå igenom samma procedur igen om det inte tar sig denna gång. Men samtidigt har jag haft så få symptom av medicinerna så denna gång har själva proceduren varken varit så jobbig eller plågsam. Men jag vet ju också att det kan bli totalt annorlunda nästa (håller tummarna för ingen nästa!!) gång.
    Jag håller tummarna också. Solig Jag tyckte faktiskt att äggplockningen inte alls vars så farlig. Kanske för att man ställt in sig på värsta smärtan. Jag lär nog inte behöva göra det igen hur som helst Flört

Hoppas detta ägg verkligen får stanna hos er. Är säkert tänkt att detta fina perfekta ägg ska vara er framtid
Svar på tråden Hur många IVF-försök?