• Amie77

Hur många IVF-försök?

Jag är på rd1 idag, under mitt första IVF-försök, och funderar en del på hur vanligt det är att lyckas vid första försöket. (Möjligen finns det en sådan här omröstning sen tidigare, men jag hittade inget vid en sökning.)

Frågan är följande: Hur många försök tog det för dig/er innan ni fick ett barn? Alltså inte tills ni fick ett plus utan tills ni födde ett barn. Räkna även med FET som ett försök. Om ni fått barn med hjälp av IVF mer än en gång, svara på hur det var första gången så kan ni lägga till annan information i tråden.

Hoppas många svarar, tror att detta kan vara intressant att se!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök?
  • Hjärtefröjd

Vi har gjort fem försök utan ha lyckats, men har inte gett upp än.. förmodligen kommer vi göra typ tre-fyra försök till innan vi ger upp, kanske fler...

• Mirakel familjen

Vi gav upp efter 4 inseminationen och 1 avbruten IVF och 2 fullständiga IVF/ICSI. Till slut lyckades vi spontant trots allt. Trots att vi aldrig skulle göra det enligt läkare. Vi gav upp pga att det är mycket dyrare att göra alla dessa försök med donerade spermier. Vår mirakel dotter föddes 27 juni 2010.

• Amie77

Hoppas ni lyckas nästa gång! Tror inte vi kommer att ha råd med mer än det 3-försökspaket vi har nu tyvärr. :( Om vi har tur och får nåt ägg till frysen ingår ett FET också så max 4 försök för oss.

• Najje79

Vi har gjort fem allt som allt.

Vi gjorde först ett ET (plus men MF i v 7)
    Sedan ett FET (plus men MF i v 8)
    Två Fet som blev minus
    Femte försöket, två embryona tillbaka, nu är jag gravid i v 33 med tvillingar (har ju inte fött ännu, men det närmar sig!)

• Amie77

Mitt tidigare inlägg var riktat till Hjärtefröjd.

Mirakel familjen: Åh, så fantastiskt att det kunde fungera av sig självt så där!

Önskar att man kunde få se resultat här på forumet utan att förverka sin röst. Hoppas ju att själv få rösta här nån gång, men nu är det kört med det. :)

• Najje79
    Najje79 skrev 2012-03-08 09:55:31 följande:
    Vi har gjort fem allt som allt.

Vi gjorde först ett ET (plus men MF i v 7)
    Sedan ett FET (plus men MF i v 8)
    Två Fet som blev minus
    Femte försöket, två embryona tillbaka, nu är jag gravid i v 33 med tvillingar (har ju inte fött ännu, men det närmar sig!)
    Femte försöket var ett ET
  • väduren2

Lyckade få vår prins efter första ivf, ska göra vårt andra FET i maj till ett syskon! Lycka till !!

• Najje79
    Amie77 skrev 2012-03-08 09:53:39 följande:
    Hoppas ni lyckas nästa gång! Tror inte vi kommer att ha råd med mer än det 3-försökspaket vi har nu tyvärr. :( Om vi har tur och får nåt ägg till frysen ingår ett FET också så max 4 försök för oss.
    Vi hade också trepack inklusive ett FET, men vi bytte ett färskförsök mot två FET.
  • Emke

Första barnet på ivf et nr 1, en flicka :) andra på första frys fet från den behandlingan, en kille och nu spontant gravid i v.6 trots att vi inte skulle kunna få barn på egen hand, märklig men stor känsla! :) Men alltså på första färsk och sen på första frys, så såklart kan det lyckas direkt!!! :)

Agnes2007 <3 Adam2009 <3 nov2012
  • Emke

Glömde ju LYCKA TILL såklart!!!

Agnes2007 <3 Adam2009 <3 nov2012
Svar på tråden Hur många IVF-försök?