• LindaM

IVF Umeå

Ny i tråden. Vi gjorde vår första ivf i Umeå nu torsdagen innan påsk, fick ut 12 ägg och var givetvis superglad över det, tyvärr ringde läkare på fredagen och berättade att inget av äggen var mogna:( så det blev inget ET för vår del.
    Nu är vi dock på gång igen och jag är i dag på sprutdag 5.
    Har tidigare kört spray och puregon men har denna gång bytt till menopur och hoppas att det är vad som krävs för att äggen ska mogna, hoppas på äggplock nästa vecka men man vet ju inte med ny medicin det kan ju både ta längre och kortare tid.
    Erfarenheten av Umeå är iaf bra, supermysig personal, man känner sig väl omhändertagen.
    Grattis till er som fått plus och lycka till till er andra.

• LindaM
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5

Sprayar
    * Emilotta, första ivf
    * Mustikka (första IVF)

Sprutar
    LindaM (ÄP v19)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    *Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • LindaM

Smilla03: Ja det känns skönt att vara igång med ny omgång igen, var lite orolig först att vi skulle behöva väönta ända till hösten då min privata läkare har lite dåliga öppettider, men ibland ska man ha tur:)

Drömmer om ett barn: har för mig det tog 14 dagar efter ÅP innan jag fick mensen, hade precis börjat med provera då mensen startade av sig själv så det var skönt att slippa den väntan. Tar första blodprovet i morgon på  sprutdag 8 och ska sedan på VUL först på måndag, hoppas nu bara det hänt något då jag fått spruta så länge, lite surt om man håller på att spruta i 12 dagar utan att något hänt menar jag.
    Vad använde du får medicin, i vilken dos och hur många dagar?

Mistikka: Dom vet väl inte vad det beror på egentligen, min privata läkare här hemma trodde det kunde vara så att dom helt enkelt tog mig för tidigt, dom var för små. Enligt blodprovet Umeå fick så låg mitt värde jättehögt och det blev lite brått att komma upp för ÄP, jag tror dock mitt höga värde berodde på att jag hade väldigt många ägg och inte på att dom var mogna. På måndagen var 10 stycken 14-15 mm och jag plockades redan på torsdagen.
    Den här gången får dom hålla bättre kolla med VUL och inte bara förlita sig på blodprovet.

• LindaM

Drömmer om ett barn: jag har bytt till menopur den här gången och sprutar 300IE och kommer ha gjort det i 12 dagar då jag ska på mitt första UL. Spännande att se om något hänt.

Mustikka: ja det får vi verkligen göra, känns lite surt att det blev som det blev när det mest troligt är deras "fel" för att dom tog dom för tidigt.

• LindaM

Har en liten undran, liten äcklig sådan:) när ni sprutat har ni fått slemmiga genomskinliga flytningar då? Dom säger ju man får sånna vid ÄL och blir nu lite orolig att orgalutranen inte fungerar som den ska.

• LindaM

Drömmer om ett barn: massor med kramar, så tråkigt att det inte funkade, nästa gång är det er tur!

• LindaM

Nu är det nära. Var på ul i måndags och hade då massor av äggblåsor på 12 mm vilket skulle betyda att det blir äp nu på fredag redan. Tyvärr har vår läkare bara öppet vissa dagar så nu ska jag på nytt ul i morgon bitti. Pratade med Umeå ang detta och hon tyckte det lät konstigt, äl mognadssprutan ska ju tas 1,5 dygn innan äp och det hinner ju inte vi då eftersom dom bara plockar på förmiddagarna och bara vardagar. Alltså borde det bli på måndag i stället, frågan är ju då, finns det risk för att äggblåsorna blir föör stora? Håller på att bli knäpp på alla frågor som dyker upp i huvudet hela tiden.

• LindaM

Låter skönt att höra att ni tror dom inte kan bli för stora, som ni säger, dom vet ju vad dom gör.
    I går hade jag 16-20 blåsor på 15-16 mm så jag tar sista
    Menopuren och orgalutran i kväll sedan blir det äggplock på måndag morgon, spännande men också nervöst, tänk om dom bara får ut omogna den här gången också, efter förra gången törs man ju inte riktigt hoppas.

• LindaM

Tack för alla tumhållningar, känns som dom kan behövas inför morgondagen. Skriver från mobilen så har tyvärr inte möjlighet att svara er en och en just nu.
    Ska vara i Umeå tidigt i morgon bitti så funderar på att åka redan i kväll i och sedan sova några timma i bilen, ( bra med stor bil), tror vi får mest timmars sömn så, annars måste vi upp vid 3 i natt.
    Fy nu börjar det bli nervöst, törs inte ens ta förgivet att vi får åka upp på onsdag igen, är så rädd att dom inte ska vara mogna den här gången heller.

• LindaM

Drömmer om ett barn: vi har strax över 30 mil så det tar ju någon timme, de e ju inte motorväg precis heller:)

Svar på tråden IVF Umeå