• LindaM

IVF Umeå

Snabb uppdatering i väntan på att mannen hämtar bilen:)
    16 ägg uttagna, nu hoppas vi bara på att iaf några är mogna också.
    Nu är tanken att vi ska shoppa lite, får se hur det går, har bra nog ont, men måste ju passa på när man är i stora staden:)

• LindaM

Mustikka: ja det gick bra men fy så ont jag har nu, skulle äta på en restaurang nu efter men får inte i mig något, kallsvettas, mår illa och känner mig snurrig. Hur jag ska komma här i från vet jag inte.
    Shoppa får vänta, finns inte en möjlighet att det skulle gå. Det blir att maken får hämta bilen så far vi direkt hem.
    Jag har sprutat i 15 dagar.

• LindaM

Fru Bone: då kanske vi syns, vi ska få tillbaka i morgon:)

Ingae: hoppas du hittar någon som kan åka med dig, inte roligt att åka så långt själv.

• LindaM

Då var man ruvade då:) av 17 mogna ägg var 15 befruktade, över all förväntan. Fick tillbaka ett ägg av toppkvalitet och har nu 3 långa veckor framför mig innan testdag.
    Övriga 14 ägg odlas vidare och vi hoppas dom blir fina blastosar som kan frysas.

Fru Bone: hur gick det för dig i dag?

• LindaM

Nu har jag verkligen inte hängt me4d alls i tråden på flera veckor känns det som, sitter mest med telefonen och tycker det är lite bökigt när man inte kan citera på samma sätt där.

Snabb uppdatering iaf
    Måndag 7 maj, äggplock 16 ägg.

Onsdag 9 maj, dom har hittat ännu ett ägg så 17 mogna ägg hade dom fått ut till skillnad från förra gången då dom fick ut 12 omogna.
    Av 17 plockade hade 15 blivit befruktade och jag får tillbaka ett som dom säger ägg av högsta kvalitet.

Söndag 13 maj, blir inlagd på sjukhuset för överstimulering och får ligga inne i 2 dagar, står nu på fragmin i 70 dagar för att förhindra blodpropp, men mår ändå rätt bra nu.

Onsdag 16 maj, får brev från Umeå att 10 av de 14 kvarvarande äggen delat sig till blastocyster (heter det så?)och nu ligger i frysen, lycka!

Nu är jag på ruvardag 10 sedan insättning och vet egentligen inte vad jag tror, har inga direkta känningar och får för mig det inte fungerat men har en vecka till testdag så försöker hålla modet uppe.

Ska försöka bli bättre på att sitta vid datorn så jag kan följa er andra lite bättre. lägger in en uppdaterad lista också.

• LindaM
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)

Sprayar

Sprutar
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf.

Väntar på äggplock

Ruvar
    LindaM testdag 27/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • LindaM

Smilla03: Ja det känns jättebra med så många till frysen om nu det här inte skulle funka.

Jag var väldig svullen och kunde lätt lura vem som helst att jag var gravid i 5-6 månaden, jag kunde inte gå riktigt och när jag vände mig kändes det som att allt var "löst" i magen, all lägga sig på sidan gjorde så ont att jag behövde hjälp för att vända mig. Nu hade jag "2 graden" och vill inte ens tänka på hur det år för dem som får 3:e.

• LindaM

Mustikka: förstår du är nervös, det är ju en spänning både att göra själva äggplocket och sen att se vad dom har fått ut och hur många. Men det kommer gå bra!!
    Jag kommer ihåg jag började skaka och gråta när dom satt nålen första gången, inte för att det gjorde ont eller så utan för att det var en sådan spänning.
    Ovitrellsprutan är lite grövre ja, samma sak med menopuren, puregon är rena barnleken till skillnad från dessa.
    Var inte rädd för att be om mer smärtlindring om du känner att du behöver det!

Själv ruvar jag vidare, har ju inte testdag förrän på söndag men är såå sugen på att testa redan i dag, får se om jag lyckas hålla mig från:)
    Jag funderar bara på om någon har erfarenhet av crinone, har inte tagit det innan. Jag har inte blött något men kan ändå inte slappna av och hoppas på att det tagit sig, kan det vara så att crinonen gör att mensen håller sig borta trots att man misslyckats?

• LindaM

Mustikka: grattis till äggen! Skönt att det gick så bra för dig, att det kan vara så olika, jag hade jätteont när dom tog ut och sedan flera dagar efter.
    Hoppas allt går som det ska och du får till baka ett guldägg på lördag och resten till frysen.

Vet inte om crinone är samma som du nämnde men det är ju progesteron iaf:)
    Skulle testa i går kväll men när jag gick på toa hade det kommit lite mörkt brunt och det kändes helt kört:( men jag vet inte, det kommer inget färskt blid utan bara mörkt så kanske testar jag i kväll iaf om det inte kommit något mer.

• LindaM

Pinglan 2012: vilket resultat! 44 stycken, herregud, nu har ni snart hela frysen full:)
    vi fick ut 17 varav 15 befruktades och 10 klarade sig till dag 5 och ligger i frysen, det tyckte jag var bra:)

Nu är det nog kört för vår del, tjuvtestade negativt i går kväll och i morse kom även färskt blod, inga mängder men ändå:( Fan också, jag hade ju nästan lite förhoppningar där ett tag:(

• LindaM

Drömmer om ett barn: Gud har inte varit in här på evigheter, tyvärr blev det i get plus för oss, började blöda 2 dagar innan testdag:( blödde i en vecka och hade uppehåll en vecka och har sedan dess blött varje dag, börjar bli tradigt, varför kan kroppen inte bara funka?
    Iaf har vi ju 10 fina blastosar i frysen så den 20 juli börjar jag med provera och planerad insättning är i mitten av augusti, då ska det vara vår tur, det har jag bestämt:)

Stort grattis till alla er som plussat, underbart att läsa!

• LindaM

Är det någon som vet om man på något vis kan få tag på någon där även fast dom har stängt? Läkaren skulle nämligen ha skrivit ut medicin till mig som jag ska börja med nu innan dom öppnar igen för att vara redo för att få tillbaka ett från frysen när dom öppnar men så var jag till Apoteket och får reda på att hon inte fixat det:(

• LindaM

Tack, då ska jag kontakta dom och se om dom kan hjälpa mig.
    Man tycker ju inte det borde vara några problem, är ju bara ett recept.

• LindaM

Länge sedan igen.... Iaf ska vi till Umeå på torsdag för att få tillbaka ett ägg från frysen, spännande spännande, men lite nervöst, tänk om dom inte överlever tiningen? Någon som vet lite statistik på det? Om det är många som inte klarar sig? Vi har ju 10 st i frysen så man hoppas ju att något klarar sig.
    Så roligt att många är igång igen, nu måste vi få en massa plus i tråden!

• LindaM

Då var man ruvare då:) var upp i går och fick tillbaka en vad dom sa toppenfin blastcyst som dessutom börjat växa till sig och nu såg ut som en barbapappa, det var tydligen ett gott tecken. Nu har vi 3 långa veckor framför oss innan vi får svaret om hur det gått..
    Sitter med telefonen och kan inte lägga till mig i listan, kanske någon annan vill vara snäll att göra det? Har testdag 5/9.

• LindaM

Oj så många som är igång nu, hoppas det går vägen!
    Själv har jag i princip gett upp hoppet, blöder hela tiden och tyvärr mer och mer även om det inte forsar.
    Blödde redan vid insättningen då sa dom det var för de sköra slemhinnorna, har fortsatt under hela ruvningen och somsagt tycker jag det blivit mer och rödare nu:( när ska man ge upp helt och sluta med crinonet och tabletterna är då frågan? Ska man fortsätta till testdagen för att vara helt säker?

• LindaM

Jag är verkligen sämst på att skriva i tråden:( iaf gick vårt frysförsök åt skogen, började blöda rejält över en vecka innan testdagen och hade till och med slutat redan då den kom...med dom mängderna som kom har jag inte ens tagit testet, är helt uteslutet att det skulle vara något:(
    Nu ska vi ta oss en funderare på hur vi går vidare, antingen att betala för ett nytt frysförsök eller att göra en ny lågdosstimulering fast med menopur denna gången då puregonet tydligen bara ger mig omogna ägg.
    Lycka till ni andra ruvare!

• LindaM

Nu var det länge sedan jag var in här, ser att många blivit gravida, stort grattis till er!! Ni som fortfarande håller på, kämpa på!! Det är jobbigt men ge inte upp!

Vårt frysförsök misslyckades ju i augusti och jag gav lite upp tanken på Ivf och bad min gynekolog om att få göra en ny lågdosstimulering, vilket visade sig vara en vinstlott och jag är nu gravid i v 6, ska på vul den 22 nov och är sjukt nervös, tänk om det inte finns något där inne?
    Svullen som bara den är jag så det är nästan jobbigt att dölja, hoppas det lägger sig snart, annars vet jag inte hur det slutar:)

Liten rapport från mig:)

Svar på tråden IVF Umeå