IVF Umeå
hej!
Jag och min make ska anmäla oss till barnlöshetskliniken, och jag undrar bara om det finns någon som vet hur lång väntetid det är innan man få börja utredning? Tacksam för svar.
hej!
Jag och min make ska anmäla oss till barnlöshetskliniken, och jag undrar bara om det finns någon som vet hur lång väntetid det är innan man få börja utredning? Tacksam för svar.
Sommarbarn88: På kvinnokliniken säger dom att jag måste gå ner till under BMI gränsen. Så jag kämpar på med det, även fast jag mer än gärna hade anmält oss redan nu så är det bara fördelar med att gå ner i vikt. Så om åtta kg då jäklar :) För mig som har PCO så kan det komma "naturligt" om jag gå ner i vikt. Så kämpar på :)
A 79: Tack så mycket för ditt svar. Då vet jag att det inte är väntetid ett år eller liknade i alla fall ;)
Tack för alla svaren.
Nu ska kämpa på som tusan med min åtta kilo, så att det kan börjas utreda sen :)
Nu på måndag är det dags för anmälan till barnlöahets kliniken. Känns både nervöst och spännade. Jag väget dock fortfarande fyra kilo för mycket. Är det någon som vet om dom är stenhårda med bmi gränsen? Självklart är målet att gå ner alla kilon vilket eller målet jag ska göra det. Tanken är ju att det ska göras på dom 2-4 veckorna det tar att få besked om att anmälan är mottagen.
N ställer jag frågan här hos er, hoppas att det är okej. Barnlöshetskliniken hade bara telefontid onsdagar. Har fått hem remisserna och fick min mens i dag. Det står att första provet ska tas den tredje mensdagen. Så min fundering är: fick hem tre remisser, dom kollar ju massa olika saker. Men måste jag dit tre olika gånger och ta prover, eller görs det på en gång? Någon som vet? Tacksam för svar!
Hej igen. Hoppas det är okej att jag frågar här igen ytterligare en gång. Maken ska och lämna spermieprov till veckan och vi funderar när man för provsvaren på det? Väntar man till den dagen man träffar läkaren? Tacksam för svar.
Å