IVF Umeå
Nu inväntas mensen! Fick klartecken idag att vi får börja med vår behandling. Vi kör den korta varianten. Någon fler som startar i dagarna?
Jag började med sprutor för ganska precis en vecka sen

Nu inväntas mensen! Fick klartecken idag att vi får börja med vår behandling. Vi kör den korta varianten. Någon fler som startar i dagarna?
Ja jättekul! Hur går det för dig då? Har du gjort något VUL än?
Man blir riktigt sprutan tror jag. Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera. Men jag tror att det ska gå bra. Känner du några biverkningar? Ont i sidan? Är det svårt att ha tajta byxor? Min mens beräknas att komma på måndag men den kan ju komma tidigare eller senare också. Så svårt när min lutealfas verkar ha blivit längre nu när jag gått ner i vikt. Förr hade jag 10 dagar mellan ägglossning och mens och nu har jag haft 14 de två senaste månaderna. Men jag hoppas på kunna komma igång med sprutorna under v 45. Är det på måndag det beslutas om vilken dag äggplock blir? :)
Jag börjar dag två eller dag tre i cykeln. Tisdag var ju mindre bra att börja på. Så vi får se vilken dag det blir. Jag känner av min vanliga ägglossning rätt rejält. Så jag undrar ju hur det ska kännas med flera ägg? Men det kanske känns lika?! Vi får väl se. Jag kör på gonal-f (tror jag den hette) det stod 200 på papperet. Är det de som är dosen? Kör du på samma?
Okej. Undra varför vi får olika medicin (sprutor?) vad beror det på?
Okej. Undra varför vi får olika medicin (sprutor?) vad beror det på?
Håller med är lite tråkigt att denna tråd börjat dö ut lite.
Men vi kanske inte är så många här på familjeliv i Umeå området som gör ivf just nu?
Hej alla! Jag började med Gonal-f i onsdags och ska på första ul + ta blodprov imorgon. Känner inte av sprutorna alls. Jag undrar vad ni andra hade för dos på sprutan? Hur många är det som är aktiva i den här tråden?
Hade du menopur hela tiden eller fick du byta vid doshöjning? Annars undrar jag ju också varför de ger olika...vad avgör om man får gonal-f eller menopur?
Hur känns det för imorgon?
Bra inställning att lita på dem :) Själv är jag alltid lite ifrågasättande av mig, kanske också för att jag själv jobbar inom vården ;)
Förstår att du är nervös! Men det kommer säkert att gå bra. De verkar noga med att ge ordentlig smärtlindring och lugnande. Har du sjukskrivit dig/tagit ledigt flera dagar eller ska du jobba på torsdag? Ska verkligen hålla tummarna för dig imorgon att allt går bra! kram
Jo, blev bara orolig för kompetensen när en av dem inte visste hur man såg skillnad på mina cystor och äggblåsorna, men det kanske inte gör något om de av misstag punkterar några cystor också vid ÄP ;)
Skönt att kunna byta pass, själv jobbar jag ju 8-17 varje vardag så måste sjukanmäla mig.
Men man tar väl inte progesteron under ruvning? Eller är Lutinus progesteron?
Är nu ruvare! :)
Hej, jag är ny här på familjeliv :)
Jag och min sambo har varit i skellefteå på utredning och fått godkänt för remiss till IVF Umeå. På sköterskan i skellefteå lät det som remissen skulle skickas efter nyår, (kanske när dom öppnar igen den 15:e januari?).
Jag bara går och väntar och väntar, så tänkte höra med er hur lång tid det tog för er från att ni fått remissen skickad till IVF Umeå tills att ni fick komma dit :)
Har hört/läst någonstans att det är vårdgarantin på 3 månader som gäller, men vet inte om det är sant.
Tacksam för svar :)
Min läkare sa att det inte räknas som ett förens man fått tillbaks ett embryo. Så i så fall borde ni ha ett kvar.
Hoppas det! Känner mig väldigt besviken denna gång! Allt gick så bra! Äggplocket gick mycket bättre också och jag har inte lika ont idag (dagen efter äggplock) som jag hade förra gången. Å så slutar det så här! Total katastrof! Hur kunde de bli så här dåligt?