• Kvinna32

IVF Umeå

Har ringt kliniken sen i torsdags för att få en rådgivningstid och det är bara telefonsvararen som säger att just nu finns inga lediga tider försök igen lite senare. Hur länge ska det vara så? Man blir lite smått irriterad att det inte ens går att komma fram.... Nu är det inte direkt panik för mig mig att komma fram idag men för andra måste det juh vara det....

Är det någon annan som varit med samma sak?

Irriterande!!

• Kvinna32

Hej alla!!

Jag fick som sagt aldrig någontelefontid hur tidigt jag än ringde så på tisdag em mailade jag dom och på onsdagmorgon ringde dom upp och meddelade att jag fått en telefontid idag torsdag kl 08,00 sp det var juh bra....

Nu till en sak som läkaren berättade: Jag har 10 stycken embryon i frysen 2 dagars och nu säger läkaren att dom borde ha långtidsodlat dom men då landstinget tycker det är för dyrt så får dom inte göra det, nåt så sjukt!!! Att inte experterna på området ska få bestämma vilken behandling som har störst chans att lyckas på mig är hur sjukt som helst.... Man kan inte fatta det!!!! Så förbannad!!

Hur somhelst så får vi iaf köra igång så snart vi känner för det, vilket är nu på en gång. Måste äta provera för att få mensen och sen äta tabletter och göra ultraljud för att hitta rätt dag att återföra och hoppas på att det lyckas denna gång..... Fick missfall förra försöket....Beräknat FET v.38 tror jag....

Kramen!!

• Kvinna32
    Väntrummet 
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    drömmer om ett barn, 3:e IVF 
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug) 
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8) 
    mammaidamaria (första IVF som startar i Aug) 

* Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 

Sprayar 
    * Freja150 (Första IVF) 

Sprutar 
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 

* vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35) 
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar 

Gravida  
    * A79 
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)
  • Kvinna32
    EbbaGrön skrev 2012-08-22 06:57:01 följande:
    Ska på äggplock nu om nån timme, ååhåå så nervös jag är !! 

Jag håller tummarna för att allt går bra för dig idag på äggplocket..... Lycka till!!
  • Kvinna32

Hej alla!!

Vad kul att se att det är så många som är igång igen efter semestern. Själv väntar vi på FET som jag tror blir nästa vcka om allt ser ut som det ska imorgon på VUL. JAg tycker det är jobbigt att vänta och vänta. Allt är en enda lång väntan!!

Hoppas att det går bra för alla och vi får tömma tråden snart....

Jag tror inte att det är lång väntetid då man väl fått komma på första besöket. Vi hade både läkarbesök och genomgång av mediciner och sprutor på första besöket. Samt tidsplanering....

Håller tummarna för alla!!

• Kvinna32

Var på ultraljud igår och slemhinnan var 12 mm så på tisdag blir det FET.... spännande.... Sen börjar den långa väntan på testdagen.... urk....

Jag undrar lite om slemhinnan kan bli för tjock för återföring, är det någon som vet det?

• Kvinna32
     {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Mirage (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET
    * Björnen2007 testdag 21/9 2:a IVF 
    * Kvinna32 testdag 2/10 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• Kvinna32
    Smilla03 skrev 2012-09-26 21:51:20 följande:
    Hej alla =) Har ni sett att de verkar ha tagit ett steg i rätt riktning i frågan om vi i norrland också ska få 3 ivf försök? se länk här nedan.

www.expressen.se/halsa/gemensamma-regler-for-.../

och här står det också...

www.vll.se/default.aspx?id=61331
    Hej efter att ha läst lite angående dessa beslut om gemensamma regler för de norrländska länen så ser jag inte direkt någon förbättring för min del. För homosexuella kommer man kunna erbjuda 3 gratis inseminationsförsök landstingsfinansierade vilket är jättebra....

För heterosexuella par blir förändringen enbart att om man vid första färskförsöket inte får några till frysen så erbjuds man ett nytt färskförsök istället för ett frysförsök. Det är enda skillnaden för oss. Större delen heterosexuella par ser alltså ingen skillnad i denna förändring....

Sen blir jag förbannad då man tycker att detta är ett bra förslag och att man hoppas att andra landsting tar efter.... Vi får inte lika behandling beroende på var vi bor.... Alla borde få lika många försök och eftersom ca: 70% får barn inom tre försök så tycker jag att det är ett minimum för alla att få.... Väntar med spänning på vad SKL Sveriges Kommuner och Landsting kommer att säga då de utrett frågan klart....
Svar på tråden IVF Umeå