• Kvinna32

Tack!! Jag det är fantastiskt att lyckas trots att man vet att risken för missfall finns. Vi har iaf blivit gravida. Hade två missfall innan sonen kom för snart tre år sen så oron finns där. Hoppas den ska bli mindre efter det tidiga ultraljudet

• Kvinna32

Hej! Har testat flera gånger sen dess testade faktiskt riktigt svagt redan på dag 6 om man räknar transferdagen som dag 1. Starkt positivt dag 7....
    jag känner mig gravid mår lite illa är trött och brösten ömmar på kvällen samt molande värk i tjejmagen. Hoppas det ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet för att få se att hjärtat slår....
    hur är det med er andra?

• Kvinna32

Jag är juh sån att om man räknar när ÄL borde varit så testade jag positivt på dag 12 och från 14 dagar efter ÄL så borde man få ett positivt resultat om man är gravid så jag klarar inte att vänta längre än så jag vill oxå veta om det skulle bli ett tidigt missfall om jag varit gravid eller inte, det ger mig hopp inför framtida behandlingar....

• Kvinna32

Åh vad kul för er bk1986 längtar till ultraljud jag med då kanske man kan tro på att man är gravid

• Kvinna32

Hur är det med alla? För mig är det en enda lång väntan på första ultraljudet som är på onsdag och förhoppningsvis så får vi se ett hjärta slå. Vi har varit med en gång om att det inte gör det så vi tar inte ut nåt i förskott...

• Kvinna32

Medicinerna kommer kosta upp till högkostnadsskyddet direkt, sprutorna är svindyra.
    Vi har en son som snart blir 3 år som blev till på 5:e försöket varav 2 missfall. Denna blev till på 1:a frysta återföringen. Är i v 8 så hoppas ett hjärta slår på onsdag.

• Kvinna32

Det fanns en liten böna på 13 mm precis så stor den ska vara. Med ett hjärta som slår!! Vilken lättnad

• Kvinna32

Norris testet på fredag visar att du har ägglossning. Testets visar stegring individuellt på varje sticka, man kan alltså få glad gubbe på första dagen man testar. Finns inga samband mellan stickorna och dagar. Hoppas du förstod vad jag menade. Jag skulle meddela glad gubbe till kliniken på fredagen.
    Lycka till!!

• Kvinna32

Kv89 hur många blev det till frysen?

Vid värt sista äggplock fick vi 12 blastisar. Den första vi fick tillbaka är tre år nu den andra vi fick tillbaka ligger i magen och växer nu, v 24. Så antalet blasto tror inte jag är så viktigt utan det är viktigare om det är bra kvalitet på dom som fryses in.

• Kvinna32

Vid vårt första ivf odlades dom bara i 2 dagar fick 11 till frysen trodde vi skulle slippa fler behandlingar då det var så många men inget av dessa blev det något av. Gjorde 3 återföringar 1 graviditet men missfall och 2 frysåtergöringar där man var tvungen att tina 4 st varje gång. Så 3 blastisar tycker jag är bra. Vet inte hur man svarar på inlägg då jag är på telefonen och därifrån går det inte

• Kvinna32

Vårt andra ivf-mirakel kom till världen 12 oktober, en liten tjej. Nu är mitt liv komplett!!

• Kvinna32

LottaU; vi väntade 3 år mest för att vi inte ville ha dom för tätt men inget hade hindrat oss från att börja så snart jag slutade amma. Vi hade frysta blastocyster så det krävdes inte lika mycket planering den här gången. Vi lyckades på första insättningen nu mot för fem insättningar förra gången. Förra tog 4,5 år medan denna tog så fort vi fick till en cykel som funkade att sätta in i. 4 månader tog det.

Till alla som kämpar ge inte upp när ni misslyckas utan se det som en del av vägen för att få era efterlängtade barn. Stor del av dom som försöker lyckas till slut..

Svar på tråden IVF Umeå