• björnen2007

IVF Umeå

hej!
    jag har följt denna tråd sen i maj, har gjort en ivf i maj/juni kort metod, men den misslyckades. nu har vi gjort en till korta metoden men denna gång med menopur i stället för puregon.
    fick ut 9 ägg och 4 befruktades, 1 till mig och så odla man vidare alla dom tre till dag 6 och alla klara sig och hamna i frysen.

är nu på ruvardag 10 och har haft molvärk i magen och ryggen sen dag2-3, men testade mig i går kväll på dag 9 och fick minus, nu känns det hopplöst. 
    kan ingenting få gå lätt i livet, 

jag har en dotter som är 5 år och kom till naturligt, och en ängla son som dog i magen i v 25 även han naturligt.
    2010 drabbades jag av ett utomkvedshavandeskap och min högra äggledare op bort, verkar ha varit min guldledare, ingenting händer efter det..  

• björnen2007
    Grattis till er som blivit gravida och tumar hålls till er andra!  

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Mirage (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * kvinna32 (FET v.38)
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET
    * Björnen2007 testdag 21/9 2:a IVF 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• björnen2007
    Emilotta: tack så mycket, jag har oxå bestämmt själv att inte testa nå mer, man mår nog dåligt, nu lever jag på hoppet. fick mens vid förra behandlingen på dag 12.

nån som vet hur det går till vid FET i ostimulerad eller stimulerad? Jag har väldigt regelbunden mens och äl, och har kört korta metoden för att jag har stora äggreserver.
    Vid min första behandling hade jag 33 äggblåsor och varav 17 ägg i dessa, men många omogna, därför byte till menopur. 
  • björnen2007

EEJ: ok, och tråkigt att det inte tog sig. man har inte snart så mycket hopp om att detta ska funka. varför ska det vara så svårt nu när man lyckats själv förut utan problem, det är många tankar i huvudet och man kan ju inte göra annat än just fundera och tänka.

• björnen2007

drömmer om ett barn: inte denna gång heller mens på ruvardag 13, så det blir dväl ett FET i november.. less på att det inte tar sig, men jag ska nu prova att gå till en kinesiolog eller vad det nu heter.. kanske det hjälper mig att tänka på annat. 
    jag har ju 3 blasto i frysen iaf, 2st 6 dagars och 1 st 5 dagars. 

• björnen2007
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9) 
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET) 
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF) 
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf) 
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Tinzu testdag (24/9 2:a försöket, FET) 
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 * Mustikka 
    * Emilotta (1:a IVF) 
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• björnen2007

Ali85: du börjar på blödar dag 2 vid korta metoden, men om det skulle vara tisdag på dag 2 tar du på dag 3. Och det ska vara dag 2 som du blödigt som vanligt alltså bruna flytningar är inte dag 1.. Snurrigt blev det hoppas att du blev hjälpt lite iaf

• björnen2007

En fråga när man ska göra ett FET i ostimulerat, varför måste man göra ul på dag 11, har 34 dagars cykel, man gör annars på dag 10.? Känns onödigt att lägga 1000 kr när jag vet att stegring kommer på dag 17-20 ca. Detta är mitt första FET.

Svar på tråden IVF Umeå