-
Undrar också lite över detta, jag blev gravid på vårt 2dagars ägg och dom ägg vi har kvar i frysen är långtidsodlade (odlade 4-5dagar tror jag), är det större chans att bli gravid på ett 2dagars ägg eller ett långtidsodlat, eller har det ingen större betydelse?Familjelyckan skrev 2013-11-13 19:18:34 följande:Nu hänger jag inte med. Trodde att om ägget har delat som det ska då blir det 2-dagars, för embryot gillar väl bäst att vara i livmodern? Och om ägget inte har delat så bra som man önskar sig, då först långtidodlar man 5 dagar så det blir en blastocyst? Eller har jag fått allt på bakfoten? Blir lite förrvirrad när jag läser era inlägg att ni vill att det ska långtidsodla. Är det bättre chans att bli gravid med en blastosyst?
-
Styrkekramar till er !!trex2013 skrev 2013-11-14 10:34:09 följande:Hej alla. Det blir inget besök i Umeå för mig i dag. Inga ägg överlevde.
Fy fan vad ledsen jag är. -
Spännande, önskar er all lycka till !Stargazers skrev 2013-11-30 13:16:19 följande:Trex: Okej, hoppas du får svar snart! Och att det är goda nyheter :)
Tack för alla lyckönskningar, jag tror de hjälpte för numera är jag ruvare av en 6-dagars blastocyst :) Nu väntar det ett antal spännande dagar här framöver! -
Vilket datum öppnar kliniken igen?
-
GRATTIS !!äralltupptaget skrev 2014-01-15 23:50:03 följande:12 minuter över 12-slaget på Nyårsafton föddes våran lilla Wilma , 3630 gram och 49 cm lång.
Norrbottens första 2014-bebis! :)
Tänker tillbaka på tiden då man var aktiv själv i denna tråd, då man satt och grinade och kände att allt var hopplöst... . men en dag så blev det min tur!!! Och det kommer det blir för er också!!!
Jag hoppas ni kämpar på , ni som väntar på det där efterlängtade plusset , att ni inte ger upp !!
Trots alla sprutor, äggplock, vul osv... så är värt det i slutändan !
Kram på er alla och hoppas att det blir baby-boommm i tråden 2014! -
Grattis till det tickande hjärtat =)supernova99 skrev 2014-01-15 08:01:38 följande:Hej! Va på VUL på kliniken igår och det fanns ett embryo med ett hjärta som slog fint. Däremot så beräknade läkaren mig till 7+4 fast jag är i 8+0 hon sa att det va helt normalt. Att det kan diffa på en vecka utan att något är konstigt. Jag har 3 dagar. Hon sa att det är så svårt att mäta. Men man blir lite orolig ändå! Någon som varit med om det?
När vi var på VUL på kliniken så sa dom att om det diffade mer än 2veckor kunde det vara något konstigt, annars var det ingen fara om det diffade under det. -
Nu har mensen kommit så nu blir det att börja med femanest och hoppas att det blir syskonförsök inom några veckor och att ägget/äggen klarar upptining och att allt går vägen!
Ni som ätit femanest, hur har ni mått av dom? -
På onsdag blir det frysåterförande för oss, hoppas bara ägget/äggen klarar upptiningen!
Ni som gjort frysåterförande, hur går det till ungefär? Hur lång tid tar det? Gör det ont?
Någon av er som haft doktor Sofia, i såfall vad tycker ni om henne? -
Hur har ni mått av femanest och lutinus ?
Jag har liknande mensvärk hela tiden och ett annat konstigt magont som inte går att beskriva (Känns typ som magkatarr) =/ -
Jag har glömt bort vad dom sa på kliniken. =/ Vart ska min man fylla i och vart ska jag fylla i?
Tacksam för svar!