• EbbaGrön

IVF Umeå

A79 skrev 2013-02-14 21:01:50 följande:

Drömmer om ett barn! Jo tack här går allt bara fint & va roligt att det börjar se ljust ut för er oxå :) Slänger in en bild på lilla Edvin som fyller 2 månader nu på alla hjärtans dag!! <3
    Vilken sötnos =)
  • EbbaGrön
    Emilotta skrev 2013-02-16 15:16:10 följande:
    Hej på er! har nu bara hunnit kolla sista sidans kommentarer, får läsa i kapp snart!

Tänkte att nu ska jag hinna uppdatera. Vattnet gick som sagt förra lördagen kl 8.30 men det dröjde ända till tisdag kl 13.29 innan en liten kille ville ut. det var en väldigt utdragen och jobbig förlossning. själva krystandet gick snabbt och bra men allt annat kändes som en evighet. hade inga egna värkar utan blev hela tiden igångsatt. snacka om att jag var slut när han kom. men han mår bra och mådde bra hela tiden i magen så därför ville de inte plocka ut honom med snitt. jag mår också bra nu och vi kom hem i torsdags kväll.

Hann läsa på denna sida att du nu har din lilla flicka Mustikka! Stort grattis!!!
    Grattis till underverket =)
  • EbbaGrön
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet     
    * Snöflinga  
    * Emki   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma 
    * Mirage 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar   
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4  
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5 
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj  
    * Mammaidamaria (1:a IVF)  
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Kvinna32 (BF 24/12)   
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF 
     * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
  • EbbaGrön
    EEJ skrev 2013-07-18 22:04:52 följande:
    Vid tillfälle får någon som sitter vid dator lägga mig under "födda". Fick min pojke den 9 juli.
    GRATTIS!! Hoppas allt har gått bra!
  • EbbaGrön
    jennyz skrev 2013-08-07 00:40:49 följande:
    Ni får gärna ändra i listan 5 augusti föddes vår lilla dotter...
    Grattis !! Hoppas allt har gått bra!
  • EbbaGrön
    jennyz skrev 2013-08-09 19:43:17 följande:
    Det var ingen komplikationsfri förlossning tyvärr... Moderkakan hade vuxit fast i livmodern så de fick operera bort livmodern till slut för att stoppa blödningen, tappade 9 liter blod! Vi är kvar på BB men hoppas få åka hem imorgon, för nu mår jag rätt bra, och längtar hem... Lilltjejen har mått bra hela tiden, bara tappat lite för mycket i vikt som vi jobbar på med både amning och ersättning...
    Ojdå, det lät inge vidare! Skönt att höra att du mår bättre och att lilltjejen mår bra!
    Många kramar till er! 
  • EbbaGrön

Onsdagen den 22 aug förra året gjorde vi äggplock och på fredagen den 24 aug återinfördes ett befruktat ägg och idag har jag en underbar 3månaders bebis .

Det är så underbart att IVF-kliniken finns här och hjälper oss som har svårigheter att bli gravida och jag önskar er alla lycka till och jag hoppas ni alla får erat efterlängtade plus på stickan och era bebisar i famnen!

• EbbaGrön
    drömmer om ett barn skrev 2013-11-06 13:46:53 följande:
    8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!

Nektar: Fantastiskt roligt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Lycka till, detta kommer att gå vägen!
    Åhååå grattis !!! Hoppas att allt har gått bra för er! 
  • EbbaGrön

En fråga angående syskonförsök, när man är redo för ett syskonförsök och har ägg i frysen, får man då påbörja "försöket" ganska direkt eller är det väntetid som vid första IVFen?

Svar på tråden IVF Umeå