IVF Umeå
Heli78: De första jag ha känt när jag varit gravid är bubbel sedan som en fisk så det är nog den lill* du känner. I min mage drar och spänner de..tippar på växtvärk.
Heli78: De första jag ha känt när jag varit gravid är bubbel sedan som en fisk så det är nog den lill* du känner. I min mage drar och spänner de..tippar på växtvärk.
Ebbagrön: Den första som räknat lite på datumet var bm på inskrivningen och då fick vi den 23 maj och igår på rul så sa kvinnan att hon skulle inte rucka på datumet, men de kunde skilja några dagar..typ den 28.
EbbaGrön.: Jag mår bra! Det enda som är lite jobbigt är att jag samlar lite vätska i händer och fötter. Hur mår du? Vet du vilket kön det är du väntar?
EbbaGrön: Ja det är klart det är ju en viss påfrestning för ryggen att vara gravid. Näe inte sparkar ännu. Vad mysigt med en liten prins, vi har inte tagit reda på vilket kön men jag tror att det kan vara en pojke, jämför lite med när jag väntade dottern men jag kan ha fel.
Vad kul att det är fler som har tillkommit i listan som gravid. Till er som fortsätter att kämpa, ni är otroliga! Jag vet att det är tufft:( jag hoppas hoppas så innerligt att ni alla får ett plus på stickan detta år. Kram till er alla!!!
äralltupptaget: Vällommen hit! Vill bara berätta att jag har genomgått 5 behandlingar med Pergotime utan något resultat, så vi tog beslutet att gå på Ivf (bekostar allt själv eftersom det är andra barnet, första blev till med hjälp av endast Pergotime) De lyckades på förses försöket (är i v, 22) vilket jag aldrig trodde, vägen dit var jobbig, blev bl.a. dålig pga överstimulerad men det jag vill komma till är att ge inte upp! Om läkaren hade fått bestämma så hade vi nog gått på fsh stimulering (tror jag de heter) innan Ivf men vi var så knäckta psykiskt och ville köra på Ivf direkt.
Äralltupptaget: Vi gick direkt på ett 3 försök, pga minska lite på stressen för vi hade absolut inte förväntat oss att de skulle ta på första.
Nektar: Jag är nu i v. 24, magen växer så det knakar. Jag mår bra, bara lite foglossning och samlar lite vätska men i det stora hela så njuter jag. En väldigt livlig krabat i magen:)
Äppelkaka: Åh så underbart! Stort grattis!!
Jag har bf den 23/5, skriver från mobilen så någon får gärna skriva in det:)
Är snart i v. 26 och magen börjar vara stor. Känner sparkar flera ggr per dag vilket är härligt:)
Mustikka:Stort grattis! Ta det lugnt och bara mys nu:)