• Kvinna32

IVF Umeå

Jag fortsatte med lutinus fram till v 12 när jag var gravid med sonen detta för att stötta upp graviditeten med progesteron för att de två tidigare ivfen slutat i missfall. Funkade för mig, fick även trombyl utskrivet till v35 el 37. Sen någon medicin innan införing som jag inte kommer ihåg vad det var.

• Kvinna32

Pga de tidigare missfallen så fick jag trombyl som är blodförtunnande vilket ska göra att blodproppar i moderkakan undviks vilket kan leda till missfall.

Kom på att det var prednisolon jag fick innan som är någon form av antiinflammatoriskt vilket ska göra att kroppen inte stöter bort en graviditet.

Lutinus till v 12 för att då börjar moderkakan producera progesteron själv så då behövs inget tillskott.

Detta är min erfarenhet av vad som tillslut fungerade för mig. Det tog 4,5 år från första försöket hemma till 4 färska försök och 2 frysåterföringar. De 3/4 av de färska blev jag gravid på 2 slutade i missfall 1 avbrutet försök. Frysförsöken fungerade inte på mig.

Till alla ge inte upp det är värt allt slit och pengar i slutändan!!

• Kvinna32

Fick blödning i fredags så börja med mediciner då, förhoppningsvis fet om 2,5 vecka drygt

• Kvinna32

FruS jag skulle be att få fortsätta med lutinus till vecka 12 i ditt fall om du nu är gravid vilket jag tror och hoppas på. Jag fick det nu senast då vi fick sonen innan honom hade vi fått två missfall. Jag tycker dina test blir starkare enligt bilden för varje dag. Du har inte testat med clearblues digitala med veckoindikator?

• Kvinna32

Progesteron är det som håller kvar graviditeten och lutinus hjälper då till genom att förstärka det. Däremot tvistar de lärda om det ger någon effekt men efter två missfall fick jag prednisolon från 1 a mensdagen, trombyl från återföring och lutinus i 12 veckor och då lyckades vi så jag tror på det iaf...
    Blöder du mindre nu?

Svar på tråden IVF Umeå