• Emilotta

IVF Umeå

jag hade  bara remisser på E2 och det var provet på om man var nedreglerad men det andra vet jag inte vad det är. stressa inte över folacinet, börja imorgon bara. jag vet många som inte tar dem alls. 

• Emilotta

Mustikka: åh vad underbart, antar att allt såg bra ut=)
    kan det vara så att du skriver från mobilen? läste i en annan tråd att om man tex skrivet tecknet & så försvinner all text efter det..

Drömmer om ett barn: första besöker för oss var mest att prata och fylla i en massa uppgifter om hälsan levnadsvanor och liknande. sen tog BM några prover. blodvärde för att se om man behöver järn, sen blodtryck, kissa på en sticka för att se om det fanns äggvita eller bakterier i urinet. sen skickar de blod på test för tex HIV röda hund och några fler sjukdommar. jag hade tur och fick en jättefin BM som verkade ha sunt förnuftoch var riktigt trevlig så det känns skönt. jo, sen bokade vi även in RUL, fick tid 25 sept. ska även samma dag träffa läkare på spec.mödravården på grund av att jag har MS. vet itne vad som sak hända på det besöket men jag är glad att få så mycket undersökningar som möjligt=)

fiffa: stort grattis till graviditeten!

• Emilotta

EEJ: skit också att det blir uppskjutet, det är jättejobbigt när man ställt in sig på visst datum och så blir det framflyttat, varför kan det aldrig flyttas åt andra hållet!! jag tror att de öppnar slussen 7.30 varje dag så försök redan då. många kramar

Mustikka: åh vad häftigt att få se bebisen=) jag blir mer och mer nervös och känner att magen är svår att dölja på jobbet men jag vill inte säga nått förrän jag varit på UL.

• Emilotta

Chan2: ska du inte ta ett test snart? man blir ju så nyfiken=)

EbbaGrön: jag tror jag sprutade ca 10 dagar, men jag fick istället sänka dosen, höll på att bli överstimmulerad. fick ut 24 ägg så det var mycket tyckte jag.

• Emilotta

vårt 2012: vad skönt att du frått svar och hoppas verkligen att de klarar tiningen!

Chan2: synd att mensen kom men samtidigt skönt att den inte segade ännumer så du kan komma igång snart!

• Emilotta

Åh Mustikka vilket fint litet pyre!!! ja det är imorgon, uppdaterar så fort jag kan sen. Vill också se att det finns nått där!=)

Spännande Norris! Kanske vi är i väntrummet samtidigt=)

• Emilotta

idag fick jag se bebisen!! den sprattlade med benen och var ca 7 cm från huvud till rumpa, datorn ver helt överens med mig hur långt gången jag var. 13 v + 2 dag. nu känns det mycket lugnare och jag har berättat för chefen=)

LindaM: vad spännande med FET, håller alla tummar att det går bra!

Välkommen hit Mirage! Jag fick spraya extra länge för nedregleringen tog inte först. Började spraya 3 april och satte in 2 juni. men det brukar gå fortare. plus på gravtestet 15 juni=)

Freja150 vilken tur att du fick börja på en gång!

• Emilotta

Chan2: Det ingår en hel IVF med plock och insättning men sedan om det misslyckas och ni har fått några till frysen så ingår det ett frysförsök också.

Jo har du inte nyttjat högkostnadskortet tidigare på apoteket så får man betala 2200 på en gång men jag tror att man kan få det på avbetalning. jag hade redan kommit upp i en del innan så smällen blev intså stor. men det är verkligen mycket pengar på en gång.

• Emilotta

Mustikka: ja det var helt magiskt=)

nu måste jag bara dubbelkolla, ingår det FET även fast man lyckats med första färskförsöket??

Svar på tråden IVF Umeå