• Kvinna32

IVF Umeå

Hade testdag idag men det var lika negativt som alla tjuvtesst jag tagit så jag blev inte förvånad direkt.... Men det känns tungt att det inte blev nåt.... Det som känns ännu värre är att förra försöket som slutade i mf gjorde att man hoppades så på denna gång, men ack så fel.....

Vet inte riktigt hur vi ska fortsätta vidare nu måste vi börja betala då våra gratisförsök är över.... Men vi har 6 stycken i frysen så något borde väl fungera? Eller om man borde köra en full omgång direkt,ja jag vet inte....

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)  
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
     Väntar på ÄP/ET

* EEJ (äp 2 okt)  
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Kvinna32

*drömmer om ett barn* vi gör nog ett frysförsök då vi har 6 st frysta, dock i 3 rör så man kan hoppas att det går bra att tina så det skulle kunna bli tre försök... vi har telefontid den 17 så får vi se hur fort vi kan komma igång, förhoppningsvis innan jul!!

• Kvinna32

Vi måste tina två varje gång så man får hoppas att ett av dom överlever. Annars får man tina två till....

• Kvinna32
    Drömmer om ett barn: Man kan juh alltid hoppas på att dom kan sätta in två om det är fina ägg för det känns juh ganska onödigt att man måste slänga ett fint, men det känns nog inte som att dom gör så men....

På onsdag har vi äntligen telefontid med läkaren för att planera in nästa FET, tror det kommer bli i mitten eller slutet på november enligt mina beräkningar.

EEJ:  Hur går det för dig med strecken, blir dom starkare?
  • Kvinna32
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) 
    * Freja150 (inväntar FET) * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov) 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)
    * Barreliten (TD 21/11) 
    * VackerBlomma (TD 27/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Kvinna32
    Nektar skrev 2012-11-22 17:18:08 följande:
    Så här har jag uppfattat reglerna samt från info via kliniken:

Om du gör ett IVF för första gången och inte får några ägg sparade till frysen får du ett helt nytt färskförsök ändå. Alla ska ha rätt till 2 försök. Det där om 3 försök till lesbiska par vet jag inte om det stämmer eller ej. Men det kanske är skillnad på insemination och IVF?

Gällande detta med garanti för nytt färskförsök sa Jenny till mig att det kan vara bra att kontakta de som skickat remissen till kliniken om detta gjordes innan förslaget klubbades. Möjligen gäller det inte oss då men kan gå att "överklaga" om det inte gått för lång tid...     

Ali85 - Det är precis som Nektar säger att om det inte överlevt något embryo för frysåterföring så får man ett nytt färskförsök så det är juh goda nyheter för dig.... Grattis!!

3 försök till homosexuella rör bara inseminationer där dom inte fått några gratis försök tidigare till det överhuvudtaget men nu alltså två försök.

Uppdatering från mig: Jag var på ultraljud igår och efter att ha trott att slemhinnan inte skulle bli tillräckligt tjock denna gången så har den vuxit till sig bra och vi kör en frysåterföring på måndag.... sen börjar väntan....
  • Kvinna32

Idag får jag tillbaka ett litet fryst embryo, nervöst! Sen börjar den långa väntan!

• Kvinna32

Dom tinade två med två i varje rör för att gå fram en dom dom ville sätta tillbaka... Hade två varit lika bra hade vi fått tillbaka två... Nu är det bara att vänta till testdag den 17 dec, hoppas på en tidig julklapp!!

• Kvinna32

Drömmer om ett barn: tack för tummarna!! Helt otroligt att du håller reda på oss alla...

Svar på tråden IVF Umeå