• Freja150

IVF Umeå

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF 
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET

GravidGravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• Freja150

Grattis Ebbagrön!!!

drömmer om ett barn:  jag är väldigt imponerad av din förmåga att hålla koll på alla, som någon annan skrev har jag nog med att hålla koll på mitt eget  :-S

På måndag blir det ÄP för vår del, efter 3 ultraljud och 16 (!) dagar  med Puregon fick vi nu äntligen besked! Det visade sig att jag var aningens svårstimulerad... Så jag hoppas för allt i världen att det finns några ägg - men det får tiden utvisa! Har bokat hotell från söndag-måndag än så länge. Hur har ni andra gjort som har lång resväg gällande tden mellan ÄP och insättning, åkt hem eller stannat kvar?

Har läst om era tankar kring vilken inställning man ska ha - och det är ju så klart högst individuellt och varje person/par gör det som känns bäst för dom.  Hjärta  Men för vår del är det 100 % positiv energi som gäller! Just nu finns inget annat än att detta kommer att lyckas (även om vi såklart är medvetna om den risk som finns att det inte lyckas...) Men vi mår bättre just nu genom att vara positiva. Ledsna kommer vi bli, och rasa kommer vi göra - oavsett inställning - om det inte lyckas.

Nu ska jag uppdatera listan, flyttar mig redan trots att jag sprutar till och med fredag - känns bara så himla bra att än en gång få flytta på sig fram i listan Flört   

• Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    *Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * kvinna32 (FET v.38)
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• Freja150
    drömmer om ett barn: Sprutdosen har varierat från 175 och 150 dagarna fram till blodprov därefter ökning till 250, ökning till 375 efter VUL 1, ökning till 450 efter VUL 2, och sänkning till 375 efter VUL 3 och det har jag nu fram till imorgon, sen blir det ovitrellen på lördag.

Allt har gått så smidigt för oss och jag har fått må bra men efter VUL 1 och 2 har det grusats lite då vi båda gångerna var beredd på att få besked om ÄP men det enda vi fick i besked var att öka dosen och ett nytt ultraljud inbokat. Som pricken över i:et räckte inte mängde Puregon som jag först fått utskivet och det är en vara som sällan finns i lager på apoteken så det slutade med att jag fick åka 10 mil enkel väg för att få tag på mer Puregon. Vad gör man inte för att försöka få ett barn!?! Men nu börjar jag komma på banan igen och ska försöka njuta av helgen.

Jag håller tummarna stenhårt för alla er som ruvar och går i dvala över helgen - återkommer efter ÄP Hjärta 
  • Freja150
    Äppelkaka skrev 2012-09-13 20:56:50 följande:
    Hjälp, panik!!!!

Jag fattar inte hur det gått till eller vad jag har svarat på när jag var på apoteket  men jag har inte hämtat ut båda flaskorna Synarel och nu är den första slut! Helt slut, tom och jag har inte haft koll på att den andra inte har hämtats ut!!

Sitter här och stortjuter just nu av rädsla för att jag sabbat allt! Vet inte om mitt apotek har en hemma till mig som de beställt tillsammans med allt annat eller om de måste beställa den på nytt. Har kollat på deras hemsida och sett att den inte finns i lager i hela Ö-vik. Om de beställer så får jag den inte förrän på måndag!'

H****es f********e skit!

Vad ska jag göra?? Kan KK i Ö-vik ha någon exrta flaska liggande för nödsituationer i fall jag inte får tag i någon??         
    Precis det där hände mig också!!! - blev måttligt glad på apoteket då jag sagt att jag skulle ha ut allt förrutom Ovitrelle . Ändå fick jag bara en flaska Synarela. Detta hände mig tackolov under veckan så jag hann med att beställa innan lunch och fick det dagen efter men jag blev ändå utan 3 doser (kväll, morgon, kväll) och när jag väl fick tag på det blev det spray kl 12.00 ist för kl 8.00. Jag hade hunnit spruta i 5 dagar så det var ingen fara enligt kliniken, som jag ringde till i panik (!), och jag fick ingen ägglossning - vilket är vad som kan hända. Och eftersom du inte sprayat så länge ser jag så är det nog ingen fara för dig heller. Men ring kliniken i morgon =)

Lycka till! 
  • Freja150
    Norris skrev 2012-09-14 07:12:25 följande:
    Dags för UL 2 idag :) sen får jag veta vilken dag det blir ÄP. Hur många dagar innan äp slutar man spruta? Jag har bara orgalutran så det räcker till imorgon. Kanske måste hämta ut mer?

Jag tar sista sprutan ikväll, sedan blir det ägglossningspruta imorgon och på måndag är det ÄP.
  • Freja150
    Norris skrev 2012-09-14 09:07:07 följande:
    Freja150:
    Men vad bra, då kanske jag inte behöver mer :) 19 fina blåsor hittade dom idag :)

Vad kul, grattis! Vilken storlek hade du på blåsorna? Vi kanske får ÄP samtidigt, du får hålla oss uppdaterade efter att dom hört av sig. Sista jag var på VUL ringde dom inte förän efter 16.00 så få inte panik om dom inte hör av sig i första taget Flört
  • Freja150
    Norris skrev 2012-09-14 18:27:06 följande:
    Freja150:
    Vi fick tid för ÄP på tisdag 7:45 :) tar sista puregonsprutan imorgon och ovitelle på söndag, så jag behövde inte hämta ut mer medicin, helt perfekt!! Mina blåsor var från 10 mm och upp. De flesta mellan 13-15 och den största 17 :)
    Uppdatera gärna efter äp hur det gick, men om det gjorde ont så berätta inte det för mig!!! Är tillräckligt rädd redan haha :)

Oh, vad rolligt att vi kan följas åt lite Glad Jag är inte så känslig för smärta och oroar mig inte så mycket för ÄP:et, så jag kommer nog mest tycka att det är skönt när det är över och se fram emot nästa steg. Uppdaterar dock om resultatet!

Chan2: Jag har hängt med i tråden från början men inte varit så aktiv. Har laddat upp med tidningar inför måndagen Skrattande Vi har också tid 07:45 så jag hoppas vi slipper vänta allt för länge! 
  • Freja150

Norris: 12 ägg blev det. Du är ju där i skrivande stund så du får skriva sen hur det gick!

Smilla03: Usch, vad ledsen jag blir för er Gråter Styrkekramar! 

En annan fråga som någon kanske kan svara på: hur får man ersättning för övernattningen? Vi har ju fått reseräkningsblanketter men boende? 

• Freja150
    Drömmer om ett barn: Tack, ja nu hoppas jag bara att dom blir befruktade också. Hade ganska många tomma äggblåsor, närmare bestämt 12 st, alltså 24 äggblåsor och 12 ägg. Jag tycker äggplocket var obehagligt! Bad om mer smärtlindring för att slippa smärtan. Blev ganska påverkad av det och var yr ett bra tag efteråt. Var ganska öm resten av dagen men idag känns det mycket bättre. Känner bara av lite ömhet vid snabba rörelser och när jag sätter mig ner men ingen konstant smärta!

Hmm, vi lämnade reseräkningarna i lådan på sjukhuset, tror du man kan komplettera med kvitto från hotellet i efterhand? 
Svar på tråden IVF Umeå