IVF Umeå
Hur snabbt efter misslyckat IVF brukar man få göra FET?
Hur snabbt efter misslyckat IVF brukar man få göra FET?
Mirage: Åh, jag blir så ledsen när jag läser om dig Men 'tur i oturen' att det inte räknas och ni får göra om det landstingsfinansierade försöket! Även om det är lika tufft mentalt så hjälper det ju sannerligen ekonomiskt!
Då alla våra embryon har fragmenteringar, troligen pga av något i behandlingen så önskar jag att vi hade fått göra om det men eftersom vi fick tre dugliga (1 till mig och 2 till frysen) så räknas det ju. Men det känns ganska kört innan vi ens provat med de frysta... Jag håller tummarna för att andra omgången ger bättre utdelning, styrkekramar!
Norris: hur går det för dig, blöder du fortfdarande? Det gör jag så jag plockar bort mig från listan...
Väntar på ÄP/ET
Ruvar
* Norris (testdag 9/10)
* EEJ (testdag 22/10)
Gravida
* EbbaGrön (1:a IVF)
* A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
* Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
* Mammaidamaria (1:a IVF)
Nu har jag prata med kliniken, blir ostimulerat FET i nästa cykel, dvs i november. Vi får inte sätta in båda våra embryon, vi är för unga och har inte försökt nog länge... Vilken ironi... Men men. Det positiva är att slippa hela hormonbehandlingen, även om jag nu upplevde den ganska lugn - rent fysiskt, den mentala biten är ju något helt annat.
Petto 83: ja, men då kanske det finns hopp om båda embryona! Norris: dom tinar bara ett åt gången, så klarar det första upptiningen så blir det andra kvar i frysen. Vi är 28 och 33 så jag tycker ju inte att vi är sååå unga...
Det är första IVF-behandlingen men vi har försökt i 3,5 år på egen hand innan ivf
Vårt2012: jag tror det beror på om du dels har egen ägglossning och dels hur regelbunden den är. Men jag är inte säker. Jag har egen äl och dessutom väldigt regelbunden och vi ska få göra ostimulerat FET