• Chan2

IVF Umeå

Mustikka: Tack för ditt svar! {#emotions_dlg.flower} Det dyker upp många frågor när de nu blir verklig verkglighet eller vad man ska säga...

Vi var ju på vårt första besök i Umeå i Maj så det har som ej känts så verkligt på hela sommaren men nu är de ju dags, sanningen är hård dvs vi lyckades inte på egen hand på hela sommaren heller.
    Att folk lyckas så fort de vet att de ska få hjälp så som genom IVF lämpade sig inte för oss Rynkar på näsan

Men nu får man hoppas och hoppas att man lyckas på de försök man får av Landstinget.
  • Chan2

Har ringt Umeå idag men precis som ngn skrev förut så går dom ej att få tag på... jag mailad eodm oxå och så får jag väl ringa odm igen och igen och igen ... för de måste ju få veta att jag kört igång liksom eller att jag kör igång imorgon.

ÅÅåå, jag hoppas så innerligt att vi ska hamna i samma sits som er Mustikka och Emilotta... grattis till er båda!

• Chan2
    Emilotta: Dom ringde upp mig just efter att jag plockat ut allt från apoteket för en nätt summa på 2200kr Glad
    Så nu j-lar kör vi, from imorgon börjar vi med spruta ett...huuuu

Det är så mkt som kommer hända och så mycket som måste hända på rätt sätt så jag är helt skakis efter den lilla info hon gav mig.
  • Chan2
    Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)

* Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (Första IVF) 

Sprutar
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET

Ruvar

Gravida 
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Chan2

Ja nu är första blodprovet bokat och även ultraljudet dagen efter det ... nu händer det grejjer och ikväll tar vi första sprutan, OMG så spännande ....antar att de ej tar ont men de är ju ändå lite oroligt.

Så antingen blir det äp den 24/8 eller så antar jag att det blir måndagen den 27/8... iiiiih Glad

Vill ha en sån här Gravid nu nu nuuuu!

• Chan2
    Norris skrev 2012-08-16 10:16:08 följande:

Till mig sa dom att man brukar köra korta metoden när man har oregelbunden mens, just för att det är svårt att pricka in när man ska börja spraya annars. Typiskt att jag nyss hade mens. Får tålmodigt vänta på att nästa behagar att dyka upp. Förhoppningsvis innan oktober iaf =)
    Konstigt att de sa att det är pga oregelbunden mens som de kör korta metoden,  då min mens är regelbunden men jag ska köra på korta med start idag. Känns som om de ej stämmer iaf....
  • Chan2
    fiffa skrev 2012-08-16 13:32:26 följande:

Jag har gjot den korta metoden,  jag har väldigt oregelbunden mens. Läkaren sa att det är mycket svårt att nedreglera och hitta den exakta dagen. Jag är nu i v17+2. efter mitt första ivf försök
    Oooh så skoj! Grattis {#emotions_dlg.flower}

Nu vart jag glad.. man vill som höra sånt då man är på G att börja själv och vi ska ej göra mer försök än det som man får via landstinget så det är extra spännande/nervöst tycker jag.

drömmer om ett barn: Min sambo sa igår att "sprutan den får jag ta själv!" Så jag antar att det blir så men jag kontrade med att han minsann får lov att vara med för det är vi som ska bli gravida Flört
  • Chan2

Ooooh, vad det händer sake rnu för alla och det är såå spännande att få vara delaktig på fler olika sätt Glad

Jag har nu sprutat i 5 dagar och idag var jag och lämnade blodprov, imorgon blir det ultraljud antar att de ska vara spännande? Får jag veta då hur många ägg det verkar finnas?

Ikväll blir det till att börja med två sprutor, som om inte en spruta vore nog.. dock så har det gått ganska bra med sprutorna det är som om man glömmer det obehagliga för att man så gärna vill ha de som kan komma ut utav det.

Asså något som jag redan börjat fundera på är vad man ska vara orolig för när man gjort äggplocket och även insättningen, är det då som vanligt att man ska gå och vara orolig att mensen ska komma eller kan det bli en spontan blödning när som helst om man har otur?

• Chan2
    Siri2012: Coolt att vi ligger så nära i dagar Glad då kan vi verkligen följas åt och jämföra erfarenheter. Jag har inga känningar alls tror jag ... får se om de blir skillnad idag då jag ska ta 2 sprutor totalt. Känner du av sprutorna?

Jag ska på ultraljudet på morgonen imorgon så då kan jag återkomma med info om vad jag fick veta och även hur de gick med sprutorna.

Jag hoppas oxå att det ska gå bra, har varit dum idag och googlat och läst för mkt så jag blev nervös.

Hoppas att även ditt UL går bra på onsdag!
  • Chan2
    Siri2012: Nu har jag varit och gjort mitt VUL, det gick väl bra tror jag ... i eftermiddag ska de ringa mig från Umeå så jag får veta vad som ska hända härnäst och om jag behöver gå på VUL på fredag igen eller inte.

Det du får veta på VUL:et är hur många blåsor det finns och så fick jag även veta att det fanns några som kanske skulle hinna växa till sig innan fredag HOPPAS på det!

drömmer om ett barn: Jag har ej fått veta varför jag tog blodprov och vad svaret blev, så med andra ord så är jag totalt ovetande om vad som händer tyyp Skäms
    Hoppas att det var ett bra svar på det dom sökte och att det gynnar mig själv Glad

Nu får jag bara vänta med spänning resten av dagen.
Svar på tråden IVF Umeå