• Chan2

IVF Umeå

Siri2012: Det var 7st äggblåsor nu och som jag skrev så var det  några stycken som förhoppningsvis hinner växa till sig mer. Läkaren sa att det såg normalt ut så jag hoppas att ett utav dessa 7 äggblåsor kommer att bli vårt guldägg Hjärta

Lycka till imorgon, blir spännande att få höra hur det gått för dig.
  • Chan2
    Enya & Siri2012: Jag kommer säkert att få åka på äggplock på fredag senast så det känns galet nervöst och spännande. Jag har låg smärttröskel så jag antar att de kommer att kännas rejält för mig Rynkar på näsan

Jag baserar äggplocksdagen på det läkaren sa idag, att det blir i veckan... men jag får väl veta mer då de förhoppningsvis ringer mig idag.

Gud så skoj att vi är 3 st som är i istort sett samma fas! Siri2012 har rätt jag kör också korta, antar att det bror på att jag har regelbunden egen ägglossning och producerar kanske nog med egna ägg då precis som du.
  • Chan2
    Siri2012: Jag fick mitt samtal för ett tag sedan och fick veta att jag ska öka Puregon dosen till 175 istället för 150, antar att det kan vara för att de ska hinna bli fler mogna äggblåsor. Sen lär de ej bli äggplock förrens på måndag/tisdag.

Så vi är 4st, WOW de är ju hur kul som helst vi har säkert mötts ngn gång på lassarettet eller så kommer man säkert göra det helt ovetandes av varandra Glad

Jag fick lite sånt ägglossningsslem idag, är konstigt nog lite spännd över magen men annars känner jag ej av det så mkt just nu men det blir säkert mer närmare helgen då jag även ökat på dosen ikväll.
  • Chan2
    mammaidamaria: Jag har inte känt av något alls, läkaren frågade idag hur de kändes och jag liksom ryckte lite på axlarna och sa "Nja it vet jag om jag känner nått" och till respons från han fick jag ... "spänner de lite och så?!"
    Jag kan säga att jag inte vet om de känns något speciellt då jag inte vet om det är pga behandlingen eller om det är för att jag ätit kolhydrater och egentligen kör med LCHF Förvånad När man äter kolhydrater och kör LCHF så blir man lite uppblåst över magen men det känns inget speciellt.

Idag efter att jag gjort ultraljudet så har jag börjat känna att det faktiskt känns spännt nertill på magen och ibland kan det sträcka lite tex om jag hostar... och som jag skrev tidigare så märkte jag av ägglossningsslem.

Vi alla som är nästan på samma läge i behandlingen vad tar ni för sprutor osv? Jag tror att vi tar olika allihopa... dock så kör jag och Siri2012 korta metoden.

Håller alla mina tummar och tår att vi alla ska få oss ett guldägg {#emotions_dlg.flower}
  • Chan2
    EbbaGrön skrev 2012-08-22 06:57:01 följande:
    Ska på äggplock nu om nån timme, ååhåå så nervös jag är !! 
    Ååååh, jag blir nervös med dig! Håller tummarna att det gå rbra, du får berätta sen hur det kändes och hur det gick... {#emotions_dlg.flower}

Siri2012: Ja det stämmer nästa ultraljud är på fredag och då hoppas jag att det är fler äggblåsor och att jag får veta när jag ska åka ner till Umeå för äggplock, jag bor för övrigt i Piteå så vi har väl typ 22mil enkel väg att åka när det är dags.

mammaidamaria: Jag håller med dig ang Orgalutralsprutan, den är grövre och därmed känns den trögare att få in i fläsket Flört jag gjorde dock ej som det står i beskrivningen det där att man ska dra åt fel håll för att se om man får in blod i sprutan, jag sticker bara in den och liksom kööör Glad  Dock så gillar jag ej den sprutan mest för att innehållet ej är så mysigt, ni andra som tagit den hur upplever ni att den känns? Känner ni något speciellt i jämförelse med spruta nummer 1?

• Chan2
    Siri2012: Jag har fått info av Umeå att jag ska på äggplock tidigast måndag eller tisdag och räknade imorse ut att jag ej har denna obehagliga Olgalutranspruta så det räcker mer än till på lördag, jag mailade just kliniken för att fråga hur jag ska göra då så jag hoppas att jag får svar gode snabbt.

Härligt att VUL gick bra idag {#emotions_dlg.flower} Blir spännande att höra hur äggplocket har gått för EbbaGrön, jag är redan lite nervös inför det och jag har inte ens fått en dag eller tid spikad för när vi ska dit.

Spännande tid vi har framför oss allihopa Glad
  • Chan2
    EbbaGrön skrev 2012-08-22 15:45:06 följande:
    Äggplocket gick verkligen över förväntan, tyckte inte alls det gjorde speciellt ont, men nu efteråt känns det jobbigt och konstigt i magen, som mensvärk fast värre =/

Det blev i alla fall 17 ägg och återinförandet blir på fredag efter lunch =) 
    Ooooh, så himla skönt att det gick bra!  Nu får du vila vila och vila Glad Tar du någon värktablett mot det onda nu då eller är de bara att härda ut som gäller?
  • Chan2
    mammaidamaria: Jag mailade ju kliniken och fick sen ett samtal ang det så det var ju bra service att hon ringde istället för att maila ett svar. Fick veta att jag ej bör behöva fler sprutor av Orgalutranet då äggplock bör bli typ måndag.  Skönt att veta att det "bara" är 3st kvar av den obehagliga sprutan Skrattande

Sen sa hon nått som alltid är skönt att höra och det var att mitt blodprov som jag lämande i måndags såg bra ut och att även de inrapporterade blåsorna var bra... Glad
  • Chan2

Hej alla Glad OJ så mkt det har skrivts över helgen och det händer saker hela tiden....

Jag var själv på ytterligare ett VUL i fredags och då hade jag fler äggblåsor än 2 dagar tidigare så det var ju positivt, läkaren sa lite snabbt att han kunde se lite vätska i buken men det var ingen fara sa han och nu när jag läser här så blir jag orolig att det kan vara pga överstimulering? eller?!

Sen ringde kliniken mig i fredags efter att jag mailat och påminnt dom vid 15.00 så rindge dom vid 16.00 vilket var i senaste laget med tanke på att dom skulle ha mig till att jaga rätt på en spruta till av Orgalutran Rynkar på näsan
    Jag hörde av mig till dom tidigare under veckan som jag tidigare berättat om för att meddela att jag bara hade sprutor kvar fram tom lördag och när hon ringer mig så säger hon att det är lugnt jag ska ej behöva fler utav Orgalutranet än till på lördag... OJ så fel hon hade.

Ja jag ringde runt runt runt och hittade mer på ett apotek 12 mil tur och retur ifrån mig, så det var bara att åka dit i lördags för att jag skulle behöva den igår söndag.

Ikväll är de iaf dags för "sista" sprutan kl exakt 20.30 Glad och så blir de förhoppningsvis ÄP på onsdag 07.45...huuu är lite lätt orolig och nervös.

Vi försöker hitta ngt boende för annars måste vi stiga upp kl 03.00 på natten till onsdag och det var jag ej så sugen på men det är tydligen fullbokat i hela staden enligt hotell Björken (patienthotellet) så det lär ju bli svårt. Vi hade tänkt stanna från tisdag kväll till på fredag då hela baletten är klar liksom MEN det får ju ej bli för dyrt liksom Skäms om vi ska åka hem emellan så blir det ca 100mil på 3 dagar och det kändes inte så lockande, men vi får väl se hur det löser sig.

• Chan2
    Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    drömmer om ett barn (3:e IVF)

Sprutar

mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35
    * kvinna32 FET v.38
    * Chan2 (v.35, 1:a IVF)

Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9