• Freja150

IVF Umeå

Nej, vi är inte kvar i Umeå, dom hör av sig idag och meddelar om insättning blir imorgon eller senare så vi ville inte stanna kvar med den osäkehetsfaktorn.

• Freja150

9 ägg blev befruktade av 10 fruktsamma, 2 ägg var helt odugliga och hade inte heller blivit befruktade så det känns som en bra utdelning! Blir insättning på lördag. En ny sorts väntan inför lördagen nu...

Norris : Nu borde du vara klar, spänd att höra hur det gått för dig? 

• Freja150
    Norris skrev 2012-09-18 17:56:39 följande:
    Hej allihop!
    Jag ser att det har varit mycket aktivitet i tråden idag men jag skriver lite innan jag läser allt :)

Kom hem från Umeå för en stund sen. Det har varit en ganska jobbig, men ändå helt okej dag. Äggplocket var smärtsamt men ändå överkomligt. Fick mycket smärtstillande men dom plockade ut 35 ägg!!!! Inte dåligt, så jag förstår varför det gjorde ont. Men smärtan efter var värre, använde tens så då blev det lite bättre bilresan hem var en pina haha :) spydde som en gris i bilen också. Nu låter det jättehemskt men det var faktiskt helt okej ändå.

Freja150:
    Grattis till 9 befruktade ägg :)
    Jag ska tillbaka på torsdag för återföring.
    Norris: Grattis till 35 ägg, wow!!! Dom pratade inte om att odla till blastocystisar? och därmed bara eventuellt återföring på torsdag för er? Till oss meddelade dom prel. onsdag men idag ringde dom och meddelade lördag i stället då så många av mina ägg blivit befruktade, och jag hade ju bara en tredjedel av vad du hade! 
  • Freja150
    turtle01: Grattis!!!! Det är precis sådant som får hoppet att flamma till lite extra Skrattande

drömmer om ett barn: Åh, vad ledsen jag blir för er skull! hur går ni vidare sen, hade ni köpt ett tre-pack eller liknande?

Norris: Grattis till dina 22 befruktade ägg - underbart! Lite nyfiken på hur det gått för dig med återförandet... 
    Jag har samma fundering som dig, angående känlsan efter äggplock. Jag har varit öm i magen sedan äggplocket i måndags och blivit riktigt svullen! Har en känsla av att vara konstant proppmätt och kan inte ensa dra in magen :-S

För oss blev det ändrade planer och vi gjorde återföringen igår, torsdag. Läkaren ringde på onsdagen och meddelade att alla embryon fortfarande delade sig men med varierande hastighet så han vill ta det säkra före det osäkra och kallade oss torsdag i stället för lördag. Väl där fick vi veta att samtliga embyron har fragment - platt fall!!! Inte så pass att något är kasserat och vi har fått tillbaka det embryo som såg bäst ut (kommer inte ihåg om det var 7 eller 8 celler). Men det fanns inget embryo av ''toppkvalitet''. Gråter Är det någon här som har erfarenhet av fragmenterade embryon? 

Testdag 9 oktober så jag flyttar mig på listan men just nu känns det inte alls särskilt ljust... 
  • Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Tinzu testdag (24/9 2:a försöket, FET)
    * Björnen2007 (testdag 21/9 2:a IVF)
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Freja150
    Norris skrev 2012-09-23 14:48:11 följande:
    Men nu hamnade jag ju fel i listan igen! Jag får väl ändra imorgin när jag sitter vid datorn :) Freja150: hur mår du nu? Jag e fortfarande svullen och har kräkts i 2 dagar, men nu börjar det kännas bättre :)

Norris: usch för att spy, hoppas du får må bättre framöver! Riktigt så dåligt har inte jag mått, är fortfarande väldigt svullen men inte riktigt lika öm längre. Däremot har jag känslan av mensvärk lite till och från. Det jobbiga nu är att invänta testdagen!
  • Freja150

EEJ: jag gjorde äggplocket på sprutade 19, men så visade jag mig vara lite svårstimulerad

• Freja150

EEJ: Grattis till ruvarstatus och välkommen in i denna oliiidliga väntan!

Norris: Grattis till era 13 i frysen, måste kännas skönt att ha så pass mycket 'back-up'. Vi fick två till frysen, men vi var beredda på 0 med tanke på fragmenten så det känns som en bonus ändå.

Här lyser alla sympom med sin frånvaro och jag har börjat blöda, inte så mycket som en vanlig mensblödning kanske men ändå tillräckligt mycket för att inte klassas som en 'liten blödning'. Känner mig rätt rejält tillknycklad - mentalt! Hur var blödningen/mensen för er där IVF-försöket inte slutade med en graviditet? Som vanlig mens eller?   

• Freja150

Det tar emot att erkänna, men jag tjuvtestade på ruvardag10 och det var negativt (RD13 idag). Eftersom jag fick spruta sålänge kan jag inte riktigt räkna cykeldag, däremot var det två veckor sedan äggplock (vilket jag borde kunna räkna som ägglossning!?) i måndags så rent teoretiskt kan det vara mens jag fått - men det varken känns eller ser ut som det brukar men alla hormoner kanske kan påverka... Finns inget annat än å invänta testdag, har bara ett test hemma och tänker inte köpa något fler så jag har inte 'råd' att tjuvtesta igen. Men det känns ganska kört...

Svar på tråden IVF Umeå