• Freja150

IVF Umeå

Oj, vad många ruvare det finns i tråden nu! Håller tummarna för er!!!

Drömmer om ett barn: Infosamtal?! Vi har bara blivit ordinerade att ringa kliniken när jag får mens (vilket borde vara ca 2 v bort då ÄL infann sig under helgen). Då ska vi köra ostimulerat FET, eftersom jag har regelbunden ÄL och mens fick jag höra - inget snack om saken. När jag fått mens räknar vi ut dag 11 och de bokar in VUL då, på VUL:et ska jag få veta när jag ska börja testa med ÄL-test, sex dagar efter utslag blir det FET. Allt detta fick vi veta när vi ringde in resultatet efter förra IVF-försöket. Om mina beräkningar stämmer blir det FET kring 1:a advent

Norris: vad kul att det kan bli aktuellt med två embryon tillbaka! När väntar du din mens? Vi kanske hamnar i fas även denna gång =)   

• Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Norris (inväntar FET)
    * jenads( inväntar FET i Jan.)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) äp 28/11
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    *LongingForAChild (behandling inför FET i Dec)
    * Freja150 (FET 3/12)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * VackerBlomma TD 27/11
    * ali85 TD 3/12
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    *  fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)

• Freja150

Hej på er alla!

Nu har jag krypit ut ur mitt lilla skal! Jag behövde lite distans från förra omgången och har knappt varit inloggad på FL. Jag har inte hunnit läsa ikapp tråden, kanske gör det till helgen. Så jag ber om ursäkt för ett ganska egocentriskt inlägg!

Var på VUL i fredags (dag 12) och hade då en äggblåsa på 11 mm och fin slemhinna. Började testa med ÄL-test i söndags och i igår, tisdag, fick jag omslag    - helt enligt min ordinarie cykel =) Känns skönt att cykeln är normal igen! Så, det blir FET på måndag den 3 december (om någon av våra två eskimåer överlever upptiningen!)

• Freja150

Drömmer om ett barn: Jag hållar tummarna stenhårt för er! Alla våra embryon visade tecken på fragment den dagen vi var och gjorde ET sist (9 st), ett fick jag och 8 odlades vidare, två klarade sig till blastisar och frystes ner. Ett av dessa får vi förhoppningsvis tillbaka imorgon!

Labb-killen sa att man kollar hur pass fragmenterade embyrorna är, vid för högs fragmentering så kasseras dom (kommer dock inte ihåg några procenttal) men han sa även att fragmenten kan förvinna när de får odlas lite längre. Så jag hoppas verkligen att de vi har i frysen ordnade till sig när dom ändå lyckades bli blastisar. Jag ska försöka komma ihåg och fråga imorgon hur det ser ut med fragmenten - återkommer med svar.

Men jag upptäckte, precis som du, att få skrivit om det här på FL och de studier jag hittade var mestadels från USA men av vad jag kunde utläsa skulle mindre fragment inte påverka chansen att lyckas - så vi får tro på det för vår del! 

• Freja150

Petto 83: jag ska erkänna att jag inte hängt med så jättebra i tråden på sistone men jag tycker det låter som att ni ska få göra om hela försöket och bara betala för ena försöket! Har förstått att ös inte är att leka med så jag hoppas du nr bättre! Vi fick, lite snopet tillbaka båda våra frysta blastocyster! Det första dom tinade "såg först inte så bra ut" som dom sa och då tinade dom det andra. Sedan återhämtade det första sig så när vi väl var där såg båda bra ut och vi fick frågan om vi ville sätta in båda! Lite överrumplande men kul. Nu har vi dock inget kvar i frysen så vi hoppas verkligen på detta nu! Testdag 19/12, kan någon vara snäll och uppdatera listan? Drömmer om ett barn: fragment syns bara på fåcelliga embryon så om det klarar sig till att bli en blasto så försvinner fragmenten, om jag förstod hon på labbet rätt. Hon sa även att alla embryon har mer eller mindre fragment i början. Men det måste ju varit lite mer fragment för vår del då dom förde det på tal, men det är absolut inte kört!

• Freja150
    EEJ skrev 2012-12-04 16:53:29 följande:
    Hur tjocks slemhinna har ni haft under era försök? Vad är för litet och finns det något som är för tjockt?

Intressant fråga, jag har haft 11 mm båda gångerna, iaf vid VUL, vet ju inte om det förändras
  • Freja150
    EEJ skrev 2012-12-04 12:54:38 följande:
    Åh då har vi samma testdag och typ samma förusättningar. Spännande! Håller tummarna för oss!!

Låter ju positivt att den första blastocysten återhämtat sig innan insättningen.   Får du någon övrig medicinering?

Jag får ingen övrig medicinering. Dr Sol menade att vaggisarna inte behövs då jag har regelbunden cykel och får mensen från dag 1 och inte har några småblödningar/spottings innan mensen sätter igång. Så jag har varit helt medicinfri denna gång vilket känns skönt (till skillnad från sist då det kändes som att jag var väldigt hormonpåverkad!). Eller ja, jag äter ju folacin men om jag förstått det rätt är det mest för att motverka ryggmärgsbråck vid en eventuell graviditet och ska inte påverka chanserna att embryot fäster. Själv då? Har du gjort detta FET i stimulerad eller ostimulerad cykel?
  • Freja150

Nektar: Grattis till så många ägg! Håller tummarna för att riktigt många klarar av flerdagarsordlingen! Blev lite nyfiken, har för mig att du skrev att ni hade 2 IVF och ett FET kvar, uppfattade jag det rätt? Vilket landsting tillhör ni i så fall?

3villbli4: grattis till ruvarstatus! Alltid skönt att veta att det finns några eskimåer som väntar i frysen!   

drömmer om ett barn, Äppelkaka, EEJ: RD6 idag och eftersom detta skett i ostimulerad cykel borde mensen komma på onsdag (om jag nu inte är gravid =)). Har känt mig lätt illamående sedan i onsdags, och oftast när jag får så innan mens är det bara sista dagarna innan mensen kommer så jag hoppas att detta är ett gott tecken! Kommer inte att tjuvtesta förrän möjligen nästa helg om inte mensen kommer i veckan.

• Freja150

Nektar: Förslåt jag blandade ihop dig med vårt2012 angående det där med antal behandlingar!

• Freja150

Grattis EEJ och Äppelkaka till era plus! Jag gav vika och tjuvtestade imorse eftersom jag inte fått min mens och det blev ett klart och tydligt plus från första börja är försiktigt optimistisk och vågar knappt tro att det här äntligen händer! Håller tummarna för övriga ruvare!

Svar på tråden IVF Umeå