• Norris

IVF Umeå

Freja150:
    Men vad bra, då kanske jag inte behöver mer :) 19 fina blåsor hittade dom idag :)

• Norris

Freja150:
    Vi fick tid för ÄP på tisdag 7:45 :) tar sista puregonsprutan imorgon och ovitelle på söndag, så jag behövde inte hämta ut mer medicin, helt perfekt!! Mina blåsor var från 10 mm och upp. De flesta mellan 13-15 och den största 17 :)
    Uppdatera gärna efter äp hur det gick, men om det gjorde ont så berätta inte det för mig!!! Är tillräckligt rädd redan haha :)

• Norris

Freja150:
    Hur gick det på ÄP idag? Många fina ägg eller? :)

Själv sitter jag i bilen på väg till umeå. Ska övernatta på hotell aveny o ta det lugnt ikväll. Känner mig jäääkligg uppblåst i magen, ser ut som jag e gravid i 5:e månaden typ. Hoppas på många fina ägg imorgon å sen e de återföring på torsdag. Åå jag längtar tills allt detta är över!

• Norris

Hej allihop!
    Jag ser att det har varit mycket aktivitet i tråden idag men jag skriver lite innan jag läser allt :)

Kom hem från Umeå för en stund sen. Det har varit en ganska jobbig, men ändå helt okej dag. Äggplocket var smärtsamt men ändå överkomligt. Fick mycket smärtstillande men dom plockade ut 35 ägg!!!! Inte dåligt, så jag förstår varför det gjorde ont. Men smärtan efter var värre, använde tens så då blev det lite bättre bilresan hem var en pina haha :) spydde som en gris i bilen också. Nu låter det jättehemskt men det var faktiskt helt okej ändå.

Freja150:
    Grattis till 9 befruktade ägg :)
    Jag ska tillbaka på torsdag för återföring.

• Norris

mammaidamaria: men grattis!! Vad roligt :)

Freja150: dom nämnde inget om att odla vidare och jag tänkte inte så mycket på det just då. Jag mådde så dåligt och var nog lite i chock av alla ägg hehee. Jag kanske ringer och frågar som sen varför dom valde 2dagars.

• Norris

Nu ringde doktorn och sa att vi väntar med återföringen tills imorgon :) 22 befruktade ägg blev det! :)

• Norris

Ni som har gjort ÄP, hur har ni mått dagarna efter? Jag gjorde ju i tisdags och har fortfarande jätteont i magen. Kan knappt röra mig, äta normalt eller gå på toa ordentligt. Börjar bli orolig att jag är överstimulerad. Men jag ska ju till Umeå idag för återföring så då får väl dom kolla upp hur det ser ut.

• Norris

turtle01: Det var verkligen roligt att höra! Grattis :)

drömmer om ett barn: Jag blir verkligen ledsen för din skull och hoppas att det löser sig för er ändå. *kram*

Freja150: Är du fortfarande öm? Mitt har gått ner lite idag men mina äggstockar var jättesvullna så kag fick nån medicin för att ta ner svullnaden lite och det verkar hjälpa. Återföringen gick bra och jag fick samma testdag som du :)

Jag fick tillbaka ett jättefint 10-12 celligt embryo :) Däremot hade mannens spermaprov varit jättedåligt så dom fick använda icsi-metoden (heter det så?) trots tidigare prov som varit bra. Tur att det gick bra iaf!

Nån som har lust att flytta fram mig i listan? Sitter på mobilen så de funkar inte :/ Testdag 9/10 :)

• Norris

Men nu hamnade jag ju fel i listan igen! Jag får väl ändra imorgin när jag sitter vid datorn :)

Freja150: hur mår du nu? Jag e fortfarande svullen och har kräkts i 2 dagar, men nu börjar det kännas bättre :)

• Norris

EEJ: tack så mycket! :)
    Ja, statistiken ser väldigt lovande ut. Men sen tänker jag " å nej nu har det gått så bra för många så nu kommer de skita sig för mig!". Fast så ska man ju inte tänka egentligen, är faktiskt jätteglad att det har gått så bra för många här! :)

Svar på tråden IVF Umeå