• EbbaGrön

IVF Umeå

A79: Mensvärken är kvar och blir lite värre och värre för varje dag, också har jag lite smärta i ryggen/svanken och har även börjat få "stickningar" i brösten, som jag tyvärr brukar ha vid mens =(

Man blir less på sig själv att man hela tiden analyserar allt man känner... Är redan himla less på denna väntan och det har (imorgon) bara gått 1vecka sen insättningen. 
    Funderar på att tjuvtesta redan på söndag, men ååh så besviken jag skulle bli om det visar negativt. =/

Har du några tips på hur man får tankarna på annat och tiden till att gå? 
  • EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-01 10:15:24 följande:
    Chan2: Vad spännande, jag håller tummarna att det är guldägget. Jag mår inget vidare efter ÄP som var igår, har legat sedan jag kom hem igår em, jätte jätte svullen om
    magen och värk/illamående. Hoppas det lättar lite snart.
    Det låter inge roligt :( Hoppas det vänder snart. Misstänkte dom överstimulering? 
    När ska ägget återinföras?  

Krya på dig! 
  • EbbaGrön
    Chan2: Grattis, håller tummarna för er!

Jag var svullen och förstoppad nästan första vecka efter äggplocket och kände mig allmänt uppsvälld. Gick upp ca 2-3kg första veckan.

Annars mår jag bra, har haft mensvärk till och från sen återinsättningen. Har ömmande bröst och lite stickningar i brösten.
    Så det är bara att vänta och se, hatar denna väntan, men sakta, sakta närmar sig testdagen.   
  • EbbaGrön

Menade såklart att jag var uppsvälld och förstoppad nästan hela första veckan efter äggplocket.

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-01 18:05:51 följande:
    Hej allihopa.
    Fick uppsöka akuten eftersom jag höll på svimma, frös och var yr. Är nu inlagd, ska få dropp till imorgon bitti. Hoppas få komma hem men de kan bli flera nätter till. Risk för att de inte blir någon insättning på måndag. Vad händer då? Måste man börja om med hela proceduren igen då?
    Men fy ! Krya på dig! 

Tror absolut inte att du måste göra om proceduren, dom borde frysa in dina ägg och tina upp dom sen när du är redo igen. 
  • EbbaGrön
    Chan2: Ingen aning faktiskt, men dom vill nog att man ringer dom den avtalade tiden.

Jag undrar också vad som händer efter man ringt till kliniken och meddelat sig, vad händer sen? Gör dom ett ultraljud för att bekräfta graviditeten? 

Hur mår du än så länge? Känner du något speciellt i kroppen?

Hade nog kunnat hålla mig till testdagen, men är så less på allt man känner i kroppen och att gå runt och inte veta, så jag och min man bestämde oss för att tjuvtesta =) 
  • EbbaGrön
    Drömmer om ett barn: Ja, har läst det att den kan hålla i sig i 10dagar och visa positivt på gravtest. Men igår när jag tjuvtestade var det 14dagar sen jag tog ägglossnings sprutan, så den borde inte gett falskt utslag igår.

Hur räknar man ut när mensen egentligen ska komma? Om nu ägget inte skulle ha fäst.
    Förut när jag gjort sprut-behandling har jag fått mens mellan 12-14dagar efter jag tagit Äl-sprutan. Kan man utgå från äl-sprutan även denna behandling eller räknar man på nåt annat sätt? 
  • EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-03 14:49:15 följande:
    Alla: Ni som har gjort ÄP, gick ni upp mycket i vikt? Och hur var det för er som blev överstimulerad? Jag har ökat massor:( under denna behandling och även iom överstimuleringen.
    Jag gick upp ca 2-3kg första veckan efter äggplocket. 
    Hur mkt har du gått upp?
    Skönt att du har fått komma hem! Och gud vad många av dina ägg som blev befruktade.  
    Sa dom något om när insättningen blir?

Krya på dig!!! 
  • EbbaGrön
    Mustikka skrev 2012-09-03 14:23:27 följande:
    Ebba grön: Grattis till plusset!!!!:) jag tjuvtestade efter 12 dagar och det stämde ju, så efter 14 dagar är det nog ingen risk att det är ÄL sprutan som spökar.
    När man ringer eller mailar till kliniken om plusset så får man en tid till Vul. Mitt var i vecka 7+5:)
    Tack så mkt =) Känner mig inte så säker ännu, eftersom det är så pass tidigt. Har även mycket mensvärk hela dagarna. 
    Ska testa med ett digitalt test senare i veckan.  

Vilken vecka är du i nu? Hur många IVF-försök har du gjort? Har du blött något under din graviditet?
Svar på tråden IVF Umeå