• EbbaGrön

IVF Umeå

När vi hade gjort äggplocket fick vi en lapp om att det var 17ägg, sen när vi skulle göra insättningen då frågade labb-killen om vi ville veta hur det gott, han sa då av våra 18 ägg hade si och så många blivit befruktade.

Äggen som blev kvar skulle dom långtidsodla och vi skulle få ett brev sen om hur många embryon som dom hade kunnat frysa ner.
    Fick brevet igår, på ena brevet stod det att dom hade kunnat frysförvara 3ägg och på lappen vi ska fylla i och skicka tillbaka står det att dom har kunnat frysförvara 2ägg. 

Tycker dom verkar ha dålig koll =/ Någon fler som varit med om samma?  

• EbbaGrön
    Chan2 skrev 2012-09-05 07:51:46 följande:
    Min dagsform på ruvardag 6 Hjärta: Magen är som den ska vara dvs inte sullen längre tror jag och brösten ömmar som faen, dvs det är väl om det ska vara hoppas jag.

Hur är dagsformen för er andra, mammaidamaria, Siri2012, Enya, vårt2012, EbbaGrön och alla andra såklart? Hoppas på att ni alla mår bra och att det går framåt.

barreliten: Tror ej att väntetiden är så lång i Umeå, jag har då inte fått den känslan... Inte mer än 3 mån iaf Glad vilket är en evighet då man vill börja och då man vill att något ska hända helst igår.

Har testat även idag på ruvardag 12, med ett digitalt test och det stod "gravid".

Men har kraftig mensvärk och mitt humör är inte på topp, känns som menshumör. 
    När jag tog gelen i morse blev det lite brunt på "tuben", så vet ej om det är en blödning/missfall på gång eller.    

Någon fler som fått så? 
  • EbbaGrön
     {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * drömmer om ett barn (3:e IVF) 
    * Mirage (1:a IVF) 
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF) 
    * Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35) 
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Linda M testdag 5/9 
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF) 
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF 
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• EbbaGrön

Tack så mycket =) Känns himla spännande!

Ska in på ultraljud på kliniken den 4/10 =) Ni som gjort detta, får gärna berätta vad dom gjorde/berättade/såg på det ultraljudet. =) 

• EbbaGrön

Tack så mycket! Känns helt overkligt! Har nog inte fattat det ännu. 

Har gått med "mensvärk" nästan varje dag sen återinsättningen.  Ni som varit med om detta, hur länge brukar den hålla i sig? Och när börjar man känna andra saker?
    Hade jag inte tagit ett gravtest så hade jag aldrig kunnat tro att jag var gravid, det enda jag känner är denna mensvärk och ont i ryggen.  

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-19 11:58:46 följande:
    Hej igen. Ser att all text ej kom med. Det jag skulle avsluta med var att det vad att kryss på stickan så jag är alltså gravid:) Väldigt glad:) Ska meddela Umeå imorgon och får då förhoppningsvis en tid för tidigt ultraljud, hur långt efter ha ni som plussat fått en tid?
    GRATTIS =) 

Jag hade testdag 11/9 och fick tid för ultraljud 4/10, så du borde få tid för ultraljud 1vecka efter mig kanske. =)
  • EbbaGrön
    Tinzu skrev 2012-09-19 00:19:59 följande:
    Nu är våra landstingsfinaniserade försök över, igår kom mensen efter att ha haft rosa i 2 dagar..
    Beklagar =/ Många kramar till dig !!!
  • EbbaGrön

I eftermiddag ska vi på ultraljud.. Gud så nervös jag är redan nu! Hoppas allt ser bra ut!
    Håll tummar & tår för oss !  

Svar på tråden IVF Umeå