-
Du ska meddela kliniken att du fått mens och då kommer dom ge dig ett datum för att gå och ta blodprov som visar om du är nedreglerad. Det brukar vara en vecka efter mensstart ca. efter det bestäms det när du ska börja ta sprutorna. Jag gör ju också långa men vid två blodprov har det visat att jag inte är nedreglerad så jag har inte fått börja med sprutorna än, började spraya 3 april. idag har jag varit och tagit ett till blodprov så nu hoppas jag att jag äntligen får börja med sprutorna. dom ringer i eftermiddag och meddelar resultat på blodprov.turtle01 skrev 2012-05-07 23:23:16 följande:Fick mens idag, när ska jag börja med sprutorna om jag kör långa protokollet?? Fortf. förvirrad som sagt...
-
drömmer om ett barn: hoppas verkligen att du slipper alla mediciner. vet du när ni kan få några besked från kliniken om när ni kan börja igen? du har säkert skrivit det men jag har så svårt att hålla koll=)
nä det känns faktiskt fortfarande inte som att jag är nedreglerad med dom borde ringa snart så får se=) -
Smilla03: hoppas verkligen att det fortfarande finns chans att det lyckas, håller alla tummar!
Mustikka: vad skönt att vara nedreglerad! grattis!
tyvärr är jag inte det!!! dom ringde sent i går och i morse var jag inne på ultraljud och nu har värdet till och med gått åt fel håll, jag fattar ingeting och inte dom heller. så nästa steg är att äta dubbel kur med provera för att blöda ut det sista av slemhinnan som är kvar (den var lite mindre iaf, men jag har ju haft mens litagrann nu) och att samtidigt öka sprayningen till 3 ggr om dagen. jag som mådde så illa av proveran, blä. men men bara att bita ihop.
Välkommen Fru Bone! -
LindaM: Åh vad härligt med så många ägg, spännande tid nu=)
A79: åh vad underbart! blir så glad för din skull! -
Mustikka: eftersom jag har endometrios är det ännu viktigare att jag kör långa och blir nedreglerad ordentligt. egetligen har jag läst mycket om att om man har endometrios ska man nedregleras i 3-6 månader för bästa resultat vid ivf. funkar det inte nu så tror jag att jag ska föreslå att jag nedregleras med sprutor istället till efter sommaren och kör då. det var ju inga problem att nedregeras förra året när jag bara gjorde det för endometriosens skull. måste vara min näsa och slemhinnor som inte vill ta upp sprayen.
vad duktig du är med sprutorna! -
Välkommen hit Sofiali77! Usch vad jobbigt med missfall, håller alla tummar att det går bättre denna gång!
Jag har svårt att bli nedreglerad men idag har jag tagit nytt blodprov och hoppas få börja med sprutor snart. får se vad dom säger i eftermiddag. Har sprayat i 6 veckor nu.. -
Fasen nu missade jag ett samtal från dem, kunde inte svara. Hoppas dom ringer igen idag, blir nojjig av att vänta på besked.
-
JAAAAA!!!! äntligen är jag nedreglerad!!!! är så glad så jag nästan får tårar i ögonen=)
Imorgon blir det att börja med sprutorna på 150 enheter. dock åker min sambo bort så jag måste ta den själv, gissar nästan att jag måste ta dit min bästa vän som stöd=)
Kram på er alla! -
turtle: ja då får vi verkligen följas, vad kul! ja det är inte alltid lätt att svara=)
Mustikka tack för grattis=) det känns verkligen helt underbart!! är så glad att det nu är dags för nästa steg
har en fråga till er som sprutat, nu har jag ju dom i kylen men när ni börjat använda dem kan man ha den i rumstemperatur då? Jag ska nämligen åka till sthlm över helgen och då kan det ju vara svårt att ha dem i kylen då. -
jag har nu kollat på youtube klipp om ur man gör
japp är bara att köra, belöningen är värt allt!